Keystone logo
High Tech High Graduate School Of Education

High Tech High Graduate School Of Education

High Tech High Graduate School Of Education

Introduktion

Vårt synsätt

Utmanande Vanliga Antaganden

För mer än 75 år mest amerikanska skolor har följt tre standardmetoder som är så kulturellt inbäddade som nästan fly fråga: isolera elever från vuxenvärlden, separat tänkande från att göra, och segregera elever från upplevd akademisk förmåga, klass, ras, kön, eller språkkunskaper.

Sedan 2000, har High Tech hög K-12 skolor välte dessa grundsatser efter:

Erkänna studenter genom ett lotteri och gruppera dem heterogent Engagera elever i vuxenvärlden av arbete genom fältarbete och praktik Att integrera händer, hjärtan och sinnen genom rigorösa, hands-on projekt

GSE förbereder lärare att utforma och anta ledarskap i program med en parallell engagemang för rättvisa, stringens och relevans för alla elever. Snarare än att skapa kopior av High Tech hög, är lärare lär sig genom GSE uppmuntras att använda våra kliniker som ett sammanhang för lärande: en möjlighet att ta risker, reflektera över praktiken och forma sin egen vision för effektiv undervisning, lärande och ledarskap.

Ledande med Innovative Practice

GSE fram ur, och är fullt inbäddad i en charter skola nätverk av innovativa, projektbaserade skolor. Liksom de tretton High Tech hög K-12 skolor som fungerar som ett sammanhang för vuxenutbildningen, är GSE åtagit sig att tillhandahålla erfarenheter av lärande som är personlig, äkta, och omvälvande. GSE studenter skapa skräddarsydda lärandeplaner, föra en projektbaserad läroplan, utforska sina egna frågor genom rigorösa undersökning och utveckla digitala portföljer för att visa sitt lärande. De lär sig genom att göra och har stora möjligheter att utforska gränslandet mellan teori och praktik och reflektera över sitt lärande. Liksom läkarstuderande i ett undervisningssjukhus, GSE studenter ta kurser och bedriva forskning och samtidigt bedriva dagligen i den verkliga världen av effektiva, innovativa skolor.

Designa för social rättvisa

High Tech Hög grundades som en aktie experiment i integration samhällsklass. Att arbeta för att uppfylla den orealiserade löftet om Brown v. Utbildningsstyrelsen, förklara "separat som inneboende ojämlika", ades High Tech hög K-12 skolor som syftar till att ge tillgång och utmaning för alla studenter inom en innovativ inlärningsmiljö. Från utformningen av varje skola till utformningen av varje lärande erfarenhet, HTH lärare föra en kritisk aktie objektiv i sitt arbete för att ta itu med historiska och systemisk förtryck drabbar missgynnade studenter. Genom progressiv pedagogik med fokus på djupare lärande, studenter har röst och val i sitt lärande och en äkta syfte och målgrupp för sitt arbete. I sin tur, studenter i GSE undersöka sambanden mellan eget kapital och design i sin praxis och utveckla effektiva ledaregenskaper för att stödja sina kollegor i utformningen av skolor som är både nyskapande och rättvis.

Strategiska prioriteringar

HTH GSE strävar efter att bli erkänd inom landet och runt om i världen som ett nav för progressiv praxis i samband med undervisning, lärande och ledarskap, och som en modell för tankfull, integrerad och omvälvande forskarutbildning som har en direkt inverkan på K-12 skolor. Denna strävan återspeglar HTH GSE: s speciella och unika egenskap forskarskola inbäddad i högeffektiva och innovativa K-12 skolor att överbrygga världar teori och praktik, stipendium och handling.

För att uppnå denna strävan, har HTH GSE redogjorde för de följande tre strategiska prioriteringar:

Strategisk prioritering nummer ett: GSE syftar till att modellera och främja tankeväckande och framåttänkande undervisning och ledarskap både inom och utanför kliniker. Strategisk prioritering nummer två: GSE syftar till att hjälpa lärare, administratörer och beslutsfattare i sina ansträngningar att omvandla undervisning och lärande lokalt, nationellt och globalt. Strategisk prioritering nummer tre: The GSE syftar till att säkerställa den finansiella hållbarheten i vår institution, och se till att dess framtid.

Stipendium & Innovation

GSE har en unik kapacitet som en forskarskola inbäddad i högeffektiva och innovativa K-12 skolor-att överbrygga världar teori och praktik, stipendium och handling. GSE lärare och studenter bedriva vetenskaplig forskning, dela sitt arbete med akademiska och yrkesmässiga publik, och stödja innovativa metoder i större utbildningsvärlden. Dessa ansträngningar tjänar fyra sammankopplade funktioner:

Integrering teori och praktik

GSE forskning har sin grund i de levda erfarenheter av studenter, lärare, skolor och samhällen. Vi samman yrkespraktik och hantverk kunskap med olika teoretiska perspektiv för att utforska och expandera varje. GSE lärare och studenter sätta teori till praktik, och att göra, ge lärare att bidra till den växande kunskapsbas av undervisning, lärande och leda både som utövare och teori-byggare.

Stöd rättvisa och engagerande inlärningsmiljöer

GSE har åtagit sig att akademiskt arbete och praktik som stöder skapandet av en rättvis, engagerande inlärningsmiljöer för både ungdomar och vuxna. High Tech höga K-12 skolor är vida känd för metoder för undervisning och lärande som betonar personalisering, ansluta till världen utanför skolan, och erbjuder tillgång till och utmaning för alla elever. GSE tillhandahåller resurser och stöd för lärare och beslutsfattare att skapa sådana miljöer, i hela landet och runt om i världen.

Servering skolor och kommuner

GSE syftar till att utveckla förståelse av undervisning och lärande som är talan och värde för de samhällen där vi verkar. I studier av miljöer och samhällen lärande, hyllar vi en etik av ömsesidig sårbarhet där forskare och deltagare bedriver i egenskap av medarbetare i strävan efter djupare förståelse. GSE lärare och studenter dela sina framväxande förståelse med undersökningsdeltagare, bjuda in deltagare att samarbeta konstruktionen mening, och underlätta dialog som leder till konstruktiva åtgärder.

Engagera forskare och praktiker

Som forskare som deltar i communities of practice, GSE lärare och studenter dela vårt arbete med både professionella och akademiska publik, och söka möjligheter till samarbete med lärare och forskare från andra institutioner. Dessutom tjänar GSE som kallande kritiska samtal, värd bostäder för lärare från hela världen och publicera unboxed, en peer-reviewed tidskrift vuxenutbildningen i skolorna.

Mål

Uppdraget för GSE är att utveckla reflekterande utövare ledare som arbetar effektivt med kollegor och samhällen för att skapa och understödja innovativa, autentiska, och rigorösa lärandemiljöer för alla elever. Denna gemensamma vision är ledad i våra institutionella Mål (ILO) ~ till praktik Fundersam Förfrågan och reflektion (IR), Design Equitable lärmiljöer (D), och Delta i ledarskap för skolan Change (L) ~ samt motsvarande program lärande utfall för PeM programmet. Som lärare och ledare, kommer utexaminerade kunna:

Practice Tankeväckande Förfrågan & Reflektion (IR)

Reflekterande Practice (IR1): Reflektera över och kritiskt analysera sin egen praxis för att vägleda framtida åtgärder. Anslutning (IR2): Syntetisera och anslut relevant teori och stipendium till sin egen praktik. Vetenskaplig Inquiry (IR3): Design, uppförande och dela utredning som tar upp viktiga frågor från sin praktik.

Design Equitable lärmiljöer (D)

Instructional Design (D1): Arbeta med kollegor för att utforma strategier för lärande som betonar personalisering, ansluta till världen utanför skolan och erbjuder tillgång och utmaning till alla elever. Program Design (D2): visa förståelse för hur fördelningen av vuxna och studentresurser påverkar skapandet av rättvisa lärmiljöer i skolorna.

Delta i ledarskap för skolan Change (L)

Underlättande (L1): Stöd och underlätta student- och lärar dialog fokuserar på att förbättra undervisning och lärande. Samverkan (L2): Engagera kollegor och studenter i oförminskade ansträngningar för att skapa en rättvis, engagerande inlärningsmiljöer.

Platser

  • San Diego

    2150 Cushing Road

Program

Frågor