IMM Graduate School of Marketing

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

Om IMM Graduate School of Marketing

Marknadsföring är grundläggande för framgång för alla företag, stora som små, och IMM GSM spelar en viktig roll för att främja vikten av marknadsföring inte bara som en karriär, men också som ett sätt att orientera ett företag.

Mission

Uppdraget för IMM Graduate School of Marketing (IMM GSM) är att ständigt skänka relevanta och kvalitets marknadsföring färdigheter, kunskaper och kompetenser till sina elever, vilket skapar professionellt kvalificerade och välutrustade marknadsförare, som är fullt kompetent och kunna öva effektivt i företagsklimatet. På detta sätt kommer IMM GSM akademiker bidrar till den övergripande utvecklingen av en sund och globalt erkänt ekonomi.

Vision

Den IMM GSM strävar efter att vara den distansutbildning leverantör av val och Centre of Excellence för marknadsföring och marknadsföringsrelaterade discipliner i södra Afrika. I vår strävan att bli beröringspunkten för marknadsföring kunskap och information, kommer IMM GSM fortsätta att förse alla intressenter med överlägsen och professionell kundservice och föremålet för den högsta akademiska integriteten.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska

Se BBAs » Se Kandidatprogram » Se Certifikater » Se Diplom » Se Masterprogram »

Program

Skolan erbjuder också:

BBA

Kandidatexamen I Företagsekonomi (BBA) I Marknadsföring

Campusstudier Heltid Deltid 3 - 4 år February 2019 Sydafrika Johannesburg + 1 fler

BBA i Marketing Management består obligatoriska moment och valbara moduler [+]

BBA i Marketing Management består obligatoriska moment och valbara moduler. Denna grad består av 20 moduler och är uppbyggt enligt följande:

År 1 MAR101 - Marknadsföring 1 (20 poäng) BC101 - Business Communication 1 (20 poäng) BL101 - Affärsjuridik 1 (20 poäng) BM101 - Företagsledning 1 (20 poäng) BS101 - Affärs statistik 1 (20 poäng) ECO101 - Economics 1 (20 poäng) FM101 - Financial Management 1 (20 poäng) År 2 MAR202 - Marknadsföring 2 (20 poäng) BM202 - Företagsledning 2 (20 poäng) ECO201 - Nationalekonomi 2 (20 poäng) FM202 - Financial Management 2 (20 poäng) MC201 - Marknadskommunikation 2 (20 poäng) Valbara (20 poäng) År 3 MAR303 - Marknadsföring 3 (20 poäng) BM303 - Företagsledning 3 (20 poäng) FM303 - Financial Management 3 (20 poäng) IAM301 - Internationellt och Afrika Marketing 3 (20 poäng) MRT301 - Marknadsundersökningar: Teori 3 (20 poäng) MRP302 - Marknadsundersökningar: Projekt 3 (20 poäng) Valbara (20 poäng) Valbara moduler ... [-]

Kandidatexamen

BCom Inom Marknadsföring Och Management Vetenskap

Campusstudier Heltid 3 år February 2019 Sydafrika Johannesburg

Den BCom i marknadsföring och företagsledning har godkänts av rådet på högre utbildning (CHE) och kommer att erbjudas av IMM GSM utöver [+]

Den BCom i marknadsföring och företagsledning har godkänts av rådet på högre utbildning (CHE) och kommer att erbjudas av IMM GSM utöver det nuvarande erbjudande av BBA i Marketing Management. Den sydafrikanska Qualification Authority ID-nummer är 90737.

Den BCom i marknadsföring och Management Science kombinerar marknadsfunktion med tillhörande funktioner support såsom distribution, logistik och projektledning med ett starkt fokus på forskning inom näringslivet. Denna examen syftar till att uppfylla en förvaltande roll i branschen och har därför ett starkt affärsfokus. Den BCom i marknadsföring och företagsledning kommer att ge studenterna specialiserade marknadsföring och management kunskaper samt färdigheter att tillämpa denna kunskap i syfte att främja sina karriärer genom akademiska studier.... [-]


Ungkarl Av Filosofi Utmärkelser I Marknadsföring

Campusstudier Heltid Deltid 1 - 2 år February 2019 Sydafrika Johannesburg + 1 fler

De BPhil Honours i Marketing Management kommer att erbjudas på nivå 8 av NQF (HEQF linje) och kommer [+]

De BPhil Honours i Marketing Management kommer att erbjudas på nivå 8 av NQF (HEQF linje) och kommer att bestå av 140 högskolepoäng.

Inträdeskriterierna En lämplig kandidatexamen på NQF nivå 7 med Marketing Management 3 som en stor modul. Ett CV och motiverande brev krävs. Någon annan motsvarande kompetens.

Sökande krävs för att slutföra Forskarutbildning Ansökan om Antagning formulär för BPhil Honours i Marketing Management, som tillsammans med vidimerade kopior av utbildningsbevis, identitet / passhandlingar, ett personligt brev och en meritförteckning, ska returneras med rekommenderad post till: Dekanus: Post Graduate Studies IMM GSM PB 91.820 Auckland Park 2006 En icke-återbetalningsbar deposition måste åtfölja ansökan.... [-]