DigiPen Institute of Technology Europe - Bilbao

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

DigiPen Institute of Technology är det första universitetet i ordet för att specialisera sig på videospelundervisning med 3 campus i Redmond-USA (Vår huvudcampus), Singapore och Bilbao-Europe (öppnade 2010). DigiPen har förberett unga människor för videospelbranschen och andra sektorer (flygteknik, bilindustrin, bio ...) i 30 år, med en extremt praktisk utbildningsmodell där studenter producerar videospel och animationer från början. Princeton Review ständigt betygsätter DigiPen som en av de bästa skolorna i videospel utbildning och Forbes tidskrift har erkänt DidiPen som en referensskola i Nordamerika och Digipen har också blivit röstad som det 2: a bästa videospel universitetet i USA av Animation Career Granska . DigiPen-studenterna examinerar med förberedelser och erfarenheter som den nuvarande industrin kräver!

I datavetenskapsgraden lär vi oss att börja med grunden för Real-Time Interactive Simulation med hjälp av videospel som ett sätt att göra det. Våra elever producerar videospel som gör varje enskild komponent som sammanfaller för att göra spelen från början. De lär sig att göra spelmotorn, artificiell intelligens, grafikmotor, fysik och allt utan att använda någon programvara som de inte har skapat sig från början. Under 4-årig kandidatexamen gör eleverna 5 kompletta videospel (3 spel i 2D och 2 spel i 3D) som arbetar i team som består av programmerare och animationskonstnärer och under exakta förhållanden som de skulle arbeta under i professionell video spelbolag. Kvaliteten på spelen som produceras av DigiPen-studenter är sådan att de vanligtvis konkurrerar i internationella videospelkonkurrenser. DigiPen har vunnit (56 priser), mer än någon annan videospelskola, inom branschens viktigaste Independent Games-festival i San Francisco.

I vår Bachelor of Art and Animation (BFA) börjar våra studenter genom att lära sig de grundläggande grundarna för ritning, använda perspektiv och proportioner korrekt, lära sig om färg, komposition och textur. De utvecklar sina egna karaktärer och lägger i bruk allt som de studerar i sina anatomi klasser. De gör animerade filmer i 2D, i lag och individuellt, i svartvitt och i färg. De lär sig sedan hur man gör 3Dmodeller av sina karaktärer och miljöer. I filmklassen lär de sig hur man flyttar kameran och ställer upp och belyser sina scener. Slutligen lär eleverna hur man redigerar sina filmer så att de kommer till liv! (Jag har inkluderat några av våra prisbelönta DigiPen Bilbao-studentfilmer) Våra BFA-studenter arbetar också i samarbete med programmörer som producerar alla bilder för videospel och lär sig först hand vad det är att jobba i ett videospelproduktionsföretag.

Våra studenter och professionella möjligheter.

Med tanke på de yrkesmöjligheter som våra grader erbjuder studenter arbetar studenter från våra 2010 och 2011-kohorter internationellt (Ubisoft Germany och Canada), nationellt (Mercury Steam Game Studios i Madrid) inom optometri (Davalor Salud Pamplona), On- linjeprogram (Innomatic) och har skapat sitt eget företag (Kaia estudios). " DigiPen har tagit in två världskampanjer av studenter som i allmänhet tar mindre än två månader att ta plats i sektorn " Tidningen El Correo 22/11/2015

"En av våra studenter började på ett projekt för nyutexaminerade studenter vid ett stort AAA-företag och inom ett år hade överförts till företagets största flaggskeppsstudio. Våra alumner arbetar inom många olika områden från spel till flygteknik, till bilindustrin, film och medicin. I alla fall är de fullanställda och arbetar inte som praktikanter. " - Steven Longden, Adm. Direktör, DigiPen Institute of Technology

Med ett arv som står 30 år starkt - nästan lika etablerat som själva industrin - DigiPen Institute of Technology är en känd spårväg för spel- och mjukvaruutvecklingsutbildning.

Som världens allra första institution för att specialisera sig i denna form av utbildning har DigiPen stått i fokus för framsteg i digital mediaforskning och datateknik. "Att bygga på en grund för akademiker som tillämpat lärande, branschkunskaper och multidisciplinära teambaserade samarbeten", säger det institutionella uppdraget, "vi inspirerar våra studenter att driva livslångt lärande samt vetenskaplig och kreativ utforskning och ge dem möjlighet att bli ledare och upphovsmän på global nivå. "

Här är tre skäl till att du ska studera i Bilbao på DigiPens första europeiska campus:

1. Oöverträffade akademiker på ett unikt specialiserat område

Som en skola som förstår vikten av en branschinformerad och fokuserad utbildning, är DigiPens grader utformade kring spelvärldens krav. Detta invecklade vävda yrke kräver högt utbildad personal med expertkunskap och skicklighet. Därför erbjuder DigiPen Bilbao omfattande program inom datavetenskap för mjukvaruutveckling och digital konst och animering för film och spel; fungerar som en plattform från vilken eleverna producerar varje enskild aspekt av sin digitala skapelse.

Att lära sig här är äkta och organiskt, med eleverna som perfektar sin konst från grunden. Datorvetenskapliga elever, till exempel, konstruerar spelmotorn (den programvara som används för att utveckla spelet) från början och inställa dem med funktioner som når långt bortom spelområdet och i simulering, artificiell intelligens och någon annan applikation. Och konstnärerna är i samma båt och tar ett antal ritningskurser i traditionell 2D-animation, anatomi och film.

Allt som lärs i DigiPens klassrumsmiljö är tillämpat på ett praktiskt projekt, där eleverna gör totalt fem spännande spel under hela tiden på skolan, medan konststudenter också konstruerar full-längd 2D och 3D-design för spel och film. All erfarenhet från DigiPens fasta analoga grundning sträcker sig sedan till den digitala arenan i form av 3D-modellering, texturering och animering.

Det här är en institution där kreativt samarbete uppmuntras. Som sådan arbetar DigiPen-studenter med sina projekt i team från sin allra första dag. Det är en direkt imitation av vilket arbetsliv som skulle vara på en verklig spel- eller filmproduktion, som tjänar som ovärderlig yrkeserfarenhet som lönar sig senare.

Studenterna skördar också fördelarna med DigiPens respekterade, professionella fakultet. Dessa människor är aktivt engagerade i industrin, med många som mottar prestigefyllda utmärkelser inom sina respektive områden. Förstå de trender och fluktuationer som följer med en snabb marknadsföring, lärare skapar kunskap som uppfyller den globala efterfrågan på industrin.

2. DigiPen har ett oöverträffat rykte

Institutet har smidda tre decennier av erfarenheter i branschen, förutom att vara den första som erbjuder en kandidatexamen i spelutveckling - och det är verkligen något som spelar roll. DigiPen-studenter har vunnit 60 priser i den årliga Independent Games Festival (IGF) - mer än någon annan skola i världen - för att inte tala om det faktum att den representerar den enda skolan för att få eleverna att konkurrera i professionell kategori.

DigiPens påverkan och inflytande har lockat ögonen på ledande branschfigurer. Drivs av sitt oöverträffade rykte, har DigiPen förfalskat meningsfulla band med spel och myndigheter, samt lokalsamhället, för att säkerställa att läroplanen är relevant och aktuell. Detta har utan tvekan bidragit till institutets enastående utbildningsräntor. Från toppteknikföretag inom sektorer som bilindustri, flygteknik, optometri och frakt till trefaldiga titlar som Call of Duty, Legends League, Halo, Assassins Creed, FIFA, Forza Motorsport och mer. DigiPen-studenter har gjort allt.

En oslagbar plats

Med en helt ny campusutveckling som äger rum i centrum av Bilbao är DigiPen-studenter kärnan i en blomstrande digital scen. Staden har nyligen genomgått en stor stadsförnyelse, som går bort från sina industriella rötter för att fokusera på turism och tjänster. Bilbos helt nya kvartal definieras med begreppen hållbarhet, och kommer att vara väl ansluten och främja "grön" industri, liksom att vara överkomlig och fylld på stranden med en mängd kulturella och sociala faciliteter för alla att njuta av. Men framförallt är det att bli ett nav för kreativitet och innovation.

Bilbao evolution har varit så stor och inspirerad att den till och med har valts ut som 2018 bästa europeiska staden av Urbanisms Akademi, som slog städer som Wien i Österrike och Ljubljana i Slovenien. "Bilbao är ett bra exempel på grossisttransformationen av en före detta industristad - inte bara fysiskt, men socialt, ekonomiskt och kulturellt", säger David Rudley, akademiets ordförande. "Den föryngring som den har uppnått under de senaste 30 åren är inget mindre än anmärkningsvärt. Allt detta har uppnåtts genom ett djärvt och effektivt ledarskap, som har sett denna stad köra skuldfri sedan 2010. "

När du går in i Bilbao som medlem i DigiPen-samhället blir du också en pionjär inom mjukvaruutveckling och spelvärld.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska

Se Humanistiska kandidatexamina » Se BScs »

Program

Skolan erbjuder också:

BA

Bachelor of Fine Arts i Digital konst och animation

Campusstudier Heltid 8 terminer September 2019 Spanien Bilbao

The Bachelor of Fine Arts i Digital konst och animation är ett fyraårigt program för att förbereda eleverna för att skapa konstverk på professionell nivå. [+]

The Bachelor of Fine Arts i Digital konst och animation är ett fyraårigt program för att förbereda eleverna för att skapa konstverk på professionell nivå. Snarare än att bara lära eleverna hur man använder aktuella verktyg och programvara, betonar BFA-programmet att utveckla grundläggande färdigheter som fortfarande är relevanta och användbara oavsett vilken teknik eller mediet. Studenter som genomför detta program kommer att ha kompetens att producera kraftfull, påverkar bildspråk i en professionell studiomiljö.

Ämnen som behandlas

Studenter som framgångsrikt konkurrerar BFA-programmet kommer att ha följande:

Omfattande produktionserfarenhet inom både 2D och 3D-animering samt ett område med större fokus som gör det möjligt för studenter att rikta sig mot en viss bransch i enlighet med deras intressen och förmågor. Utmärkt dragförmåga, inklusive förståelse för hur man underhåller och ständigt förbättrar sina hantverk under hela sin karriär. Starka berättande förmågor, inklusive visuell berättelse, litterära traditioner, historia genom dialog, historia genom teater och filmkonventioner. Känner till moderna studioprocesser, inklusive möjligheten att använda nuvarande verktyg och programvara, samt förmågan att lära sig ny programvara samtidigt som ett strikt produktionsschema upprätthålls. Professionella arbetsvanor och attityd, inklusive att veta hur man utnyttjar och integrerar professionell kritik i sitt arbete. Karriär Outlook ... [-]

BSc

Bachelor of Science i datavetenskap i realtid interaktiv simulering

Campusstudier Heltid 8 terminer September 2019 Spanien Bilbao

The Bachelor of Science i datavetenskap i Real-Time Interactive Simulation (BSC) är en fyraårig examen datavetenskap med inriktning på de tekniska aspekterna av datorgrafik och simuleringar. Eleverna börjar med en solid grund i matematik, fysik och programmering, sedan tillämpa denna kunskap i årliga gruppbaserade projekt där de designar, program, tester, och slutligen släppa sina egna fullt spelbara spel för allmänheten. [+]

The Bachelor of Science i datavetenskap i Real-Time Interactive Simulation (BSC) är en fyraårig examen datavetenskap med inriktning på de tekniska aspekterna av datorgrafik och simuleringar. Eleverna börjar med en solid grund i matematik, fysik och programmering, sedan tillämpa denna kunskap i årliga gruppbaserade projekt där de designar, program, tester, och slutligen släppa sina egna fullt spelbara spel för allmänheten. De som framgångsrikt slutföra BS i datavetenskap i Real-Time Interactive Simulation programmet kommer att ha fått de kunskaper och färdigheter för att producera mycket komplexa programvarusystem på en professionell nivå.

Ämnen som behandlas

Studenter i BS i datavetenskap i Real-Time Interactive Simulation programmet får lära dig att:... [-]