DigiPen - Institute of Technology Singapore

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

Som världens första college för att erbjuda en kandidatexamen program tillägnad spelutveckling, har DigiPen Institute of Technology länge varit den bästa valet för studenter att göra karriär inom den digitala interaktiva mediebranschen.

Den resultatinriktad karaktär industrin har satt höga krav och skapat hård konkurrens om studenter in på arbetsmarknaden idag. För att lyckas måste man leverera unika och engagerande interaktiva upplevelser till dagens publik. Denna typ av sann teknisk innovation kan bara uppnås genom dem som har en djup, grundläggande förståelse för det komplexa förhållandet mellan användaren och erfarenhet.

DigiPen INSTITUTE OF TECHNOLOGY SINGAPORE

Singapore är nu hem till DigiPen första internationella campus. Den Singapore campus fastställdes på inbjudan av Singapores regering som en del av landets initiativ att bygga ön till en utbildning nav med visionen att förvandla det till en "Global School". DigiPen närvaro kommer också att bidra till Singapore regeringens vision om att vända på ön till ett "Global Digital Studio."

DigiPen: dåtid, nutid och framtid

Grundades i Nordamerika 1988, fortsätter DigiPen att vara ledande inom spelutveckling utbildning och därefter. Med mycket akademiska utbildningsprogram undervisas av en världsklass fakultet, institutets omfattande läroplan går långt utöver bara lära eleverna hur man använder konstproduktion programvara eller specifika programmeringsspråk. Genom praktikplatser, team-baserade projekt, och undervisningsmöjligheter, DigiPen eleverna direkt uppleva vad som krävs för att bli en framgångsrik och värdefull medlem av interaktiva medier samhället. Läs mer om historien om DigiPen.

ACADEMICS

Allmän information

DigiPen s utbildningsprogram är alla erbjuds på plats och i person att ge studenterna en optimal nivå för undervisning, stöd och samverkan Varje utbildningsprogram har en rådgivande kommitté bestående av lärare, personal, och branschfolk som granskar läroplanen på årsbasis för lämplig stringens och relevant innehåll Klasserna erbjuds på en termin basis Nya studerande anmäla en gång om året på hösten

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska

Ackrediteringar

DigiPen Institute of Technology is accredited by the Accrediting Commission of Career Schools and Colleges (ACCSC)

Se Humanistiska kandidatexamina » Se BScs »

Program

Skolan erbjuder också:

BA

Bachelor of Arts i speldesign

Campusstudier Heltid 4 år August 2019 Singapore

The Bachelor of Arts i speldesign koncentrerar sig på de visuella och narrativa aspekter av speldesign. Det första året av programmet fokuserar främst på att utveckla grundläggande kunskaper och färdigheter i teckning, färg, tonar, sammansättning och animation, förutom matematik och datavetenskap. [+]

The Bachelor of Arts i speldesign koncentrerar sig på de visuella och narrativa aspekter av speldesign. Det första året av programmet fokuserar främst på att utveckla grundläggande kunskaper och färdigheter i teckning, färg, tonar, sammansättning och animation, förutom matematik och datavetenskap. Eleverna lär sig att designa, modellera, och textur både 2D och 3D konsttillgångar, från enskilda tecken till hela nivåer. När eleverna utvecklas, sätter de sina kunskaper på prov i verkliga världen, samarbetsprojekt där de designar, prototyper och förflytta dig en egen fullt spelbar 2D och 3D-spel.

Området för digital underhållning har gått från en tid där formgivare var självlärd och lärde på jobbet, till en där även designers nybörjar förväntas bli välutbildade med beprövade färdigheter, tillsammans med en förståelse för teknik, konst , ljud, berättande, och psykologi. Utforma digital underhållning handlar ytterst om att andas liv i varje aspekt av vad som annars skulle vara livlös kod och statiska pixlar på en skärm. Designers måste ständigt sätta sig i huvudet och hjärtat på sina spelare, forma varje handling, varje svar, ebb-och-flöde av spelets intensitet, och sedan skickligt blanda den mekaniska, rumsliga, berättande, visuell, och fonetiska aspekter av hela upplevelsen. Denna grad program förbereder studenter för att vara en modern speldesigner, som kan arbeta i stora team, kommunicera och samarbeta med andra formgivare, konstnärer och ingenjörer och kunna skapa en upplevelse som är större än summan av dess delar.... [-]


Konstnärlig kandidatexamen i digital konst och animation

Campusstudier Heltid 4 år August 2019 Singapore

The Bachelor of Fine Arts i Digital konst och animation är ett fyraårigt program för att förbereda eleverna för att skapa konstverk på professionell nivå. [+]

The Bachelor of Fine Arts i Digital konst och animation är ett fyraårigt program för att förbereda eleverna för att skapa konstverk på professionell nivå. Snarare än att bara lära eleverna hur man använder aktuella verktyg och programvara, i BFA. i Digital konst och animation program betonar utvecklingen av grundläggande färdigheter som fortfarande är relevanta och användbara oavsett vilken teknik eller mediet. Studenter som genomför detta program kommer att ha kompetens att producera kraftfull, påverkar bildspråk i en professionell studiomiljö.

Som animation och videospel industrin mognar, det finns en märkbar förskjutning av företag att anställa medarbetare som visar mer än en praktisk kännedom om en specifik kommersiell mjukvara eller traditionella konstnärliga färdigheter. Industri-kvalitetsnormer fortsätter att stiga, och konkurrensen om nybörjar positioner kräver att konstnärer besitter avancerade färdigheter innan de ens kan börja sin karriär. Studios söker artister med en bred och integrerad grunden för teoretiska, praktiska och tekniska färdigheter i produktionen animation, traditionell konst, modern programvara och media story flöde. Insikt och långsiktig potential har blivit allt viktigare. Studiorna kräver också professionell ansvarighet och konsekvens.... [-]


BSc

Bachelor of Science i datavetenskap i realtid interaktiv simulering

Campusstudier Heltid 4 år August 2019 Singapore

The Bachelor of Science i datavetenskap i Real-Time Interactive Simulation är en fyraårig examen datavetenskap med inriktning på de tekniska aspekterna av datorgrafik och simuleringar. [+]

The Bachelor of Science i datavetenskap i Real-Time Interactive Simulation är en fyraårig examen datavetenskap med inriktning på de tekniska aspekterna av datorgrafik och simuleringar. Eleverna börjar med en solid grund i matematik, fysik och programmering, sedan tillämpa denna kunskap i årliga gruppbaserade projekt där de designar, program, tester, och slutligen släppa sina egna fullt spelbara spel för allmänheten. De som framgångsrikt slutföra BS i datavetenskap i Real-Time Interactive Simulation programmet kommer att ha fått de kunskaper och färdigheter för att producera mycket komplexa programvarusystem på en professionell nivå.

Den elektroniska och digitala underhållningsindustrin är en av de snabbast växande och mest spännande yrkesval i framtiden. TV-spelet, film, och militära industrier är bara några av dem som kräver välutbildade, entusiastiska programmerare, designers, konstnärer och chefer. DigiPen Institute of Technology är en viktig leverantör av dessa individer, och Bachelor of Science i datavetenskap i Real-Time Interactive Simulation förbereder programmerare för dessa branscher. Designad och utvecklad av branschexperter och DigiPen fakultet, är institutets fyraåriga BS i datavetenskap i Real-Time Interactive Simulation programmet en examen datavetenskap som är mycket fokuserad på det tekniska området grafik och simuleringar. Deltagare i BS i datavetenskap i Real-Time Interactive Simulation programmet är specialiserade på de kunskaper och verktyg som behövs för att skapa realtidssimuleringar av verkliga händelser och imaginära situationer.... [-]


Bachelor of Science i datavetenskap och speldesign

Campusstudier Heltid 4 år August 2019 Singapore

The Bachelor of Science i datavetenskap och Game Design kombinerar kurser i datavetenskap, inklusive att skriva datorprogram inom kärn språk som C och C ++, med en fast grund i humaniora, samhällsvetenskap och grunderna i konsten. [+]

The Bachelor of Science i datavetenskap och Game Design kombinerar kurser i datavetenskap, inklusive att skriva datorprogram inom kärn språk som C och C ++, med en fast grund i humaniora, samhällsvetenskap och grunderna i konsten. Detta program utsätter eleverna till en mängd olika verktyg och processer som används av professionella designers, inklusive egenutvecklade skriptspråk, nivå och kart redaktörer, databaser och designdokument. Studenter i BS. i datavetenskap och Game Design program, prototyp, och iterera sina projekt i ett samarbetsprojekt, deadline-driven miljö, hjälpa dem att utveckla kommunikation och grupp färdigheter som krävs för att lyckas i en verklighetstrogen studio inställning.... [-]


Videoklipp

Lurking | DigiPen Institute of Technology Singapore