The Education University of Hong Kong

Inledning

Läs den officiella beskrivningen

Om EdUHK

The Education University of Hong Kong är en offentligt finansierad tertiär institution som syftar till att främja undervisning och lärande genom ett brett utbud av akademiska och forskningsprogram om lärarutbildning och komplementära samhällsvetenskapliga och humanistiska discipliner.

Vi vårdar utbildare och sociala ledare som är intellektuellt aktiva, socialt omtänksamma och globalt medvetna om att bli agenter för förändring i de samhällen som de tjänar. Vi lägger stor vikt vid forskningskapacitet - vår forskning kommer att bidra till utvecklingen av kunskap, stipendium och innovation, med en hållbar inverkan på sociala framsteg och mänskliga förbättringar.

EdUHK har som mål att vara ett ledande universitet på utbildning, skapa en inverkan och definiera utbildningslandskapet, inte bara för Hong Kong utan även i Asien och Stillahavsområdet.

110738_110723_2.png

Välkomstmeddelande

The Education University of Hong Kong (EdUHK) lägger hög kvalitet och lärande i spetsen av sina aktiviteter. Vi är engagerade i att vårda utestående och omsorgsfulla utbildare och yrkesverksamma som bidrar konstruktivt till hållbar social och ekonomisk utveckling i Hongkong och utöver.

Resultaten för kvalitetssäkringsrådets revisionsrapport 2017 bekräftade universitetets åtagande som högskolor och de mekanismer som den har infört för att skapa en kvalitetskultur. Den positiva rapporten stärker universitetets åtagande att säkerställa kvaliteten på sin inlärning och undervisning och berikningen av studentinlärning. På grundval av det positiva resultatet fortsätter universitetet sina ansträngningar på olika fronter och några exempel är:

  • Att upprätthålla kvalitets- och akademiska standarder som framgår av ett effektivt genomförande av förbättringsåtgärder avseende programutfall relaterade till generiska avsedda lärandemål, utvärdering av utvärderingar, etc.
  • Förbättra kvaliteten på studentinlärning genom omfattande granskning av grundutbildningen och stöd till elevernas helhetsutveckling med en ny icke-formell inlärningsstrategi och vidta åtgärder för att underlätta studentens icke-lokala lärande erfarenhet för att främja internationalisering. och
  • sträva efter högkvalitativ inlärning och undervisning genom att öka användningen av teknik för att främja effektiv lärande, t.ex. användningen av e-portföljen, fortsätta att skärpa e-lärandepolitiken och praxis och ge olika stöd för personalens professionella anrikning och delning av god praxis .

Alla dessa bevittnar universitetets fortsatta ansträngningar att främja, stödja och upprätthålla en kvalitetskultur med fokus på studentinlärning.

Denna webbplats ger omfattande information om lärande och undervisning vid universitetet. Studenter uppmanas att utforska de många möjligheter som finns i både formellt och icke-formellt lärande för att uppnå akademiska och personliga mål. Webbplatsen erbjuder också en plattform för EdUHK-samhället för att dela idéer och strategier för lärande och undervisning. Vi välkomnar dina åsikter, förslag och bidrag som kommer att vara viktiga för universitetets framsteg.

Professor John Lee Chi-Kin
Vice ordförande (akademiker) och ordförande för lärande och undervisningskvalitetskommitté

110739_110722_1.png

Samarbete

The Education University of Hong Kong anser att internationellt och lokalt samarbete tillsammans med skolpartnerskap och utbyte bidrar väsentligt till universitetets tillväxt som ett centrum för kvalitetsutbildning och lärarutbildning erkänd både i Hongkong och utomlands.

På den internationella plattformen erbjuder universitetets interaktion med sitt globala nätverk av samarbetspartners i konferenser och samarbetsavtal internationella benchmarks för excellens inom lärarutbildning. I sin tur demonstrerar universitetet ledarrollen genom att nå ut och dela våra erfarenheter med utbildningsgruppen i hela regionen och längre bort. Genom att knyta kontakter med skolor och institutioner internationellt och lokalt, genom utbytesprogram för världsklasslärare och centra, har universitetet engagerat i samarbetsforsknings- och utvecklingsprojekt.

På den lokala utbildningsarenan möjliggör det dynamiska förhållandet med dagis och skolor universitetet att producera akademiker som får erfarenhet av kvalitet på området. Klassrum ger studentlärare chansen att öva vad de har lärt sig och utveckla sina färdigheter. De ger också forskare möjlighet att observera och utveckla strategier som riktar sig till Hongkongs förändrade utbildningsmiljö.

Genom att genomföra samarbetsprojekt och öka skolans partnerskap, kommer universitetet att

  • skapa en lärmiljö av kulturell och språklig mångfald för att stödja utvecklingen av internationella perspektiv
  • tillhandahålla ett ramverk som bildar lärande som ett svar på ökad globalisering och tvärkulturell kommunikation
  • stärka förbindelser med regionala och internationella partners och ta en ledande roll i forskning och pedagogik; och
  • främja internationalisering och uppmuntra elevernas integration i lokala, regionala och utländska mångkulturella samhällen.

Platser

Hong Kong

Address
10 Lo Ping Road, Tai Po, New Territories
Hong Kong, Hongkong

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Program

BA
Kandidatexamen