Institut Supérieur de Marketing du Luxe - SUP de LUXE

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

Historia

Institut Supérieur de Marketing du Luxe grundades av Cartier 1990 och erbjuder den enda träningen i världen som önskas och stöds av branschens yrkesverksamma.

Sedan dess skapande har den upplevt ofrivillig framgång.

Nummer en ranking för att utbilda studenter intresserade av att arbeta inom lyxsektorn, dess specialiserade MBA är referensen inom sektorn i Frankrike och internationellt.

Sup de Luxe har varit en Cartier Chair under de senaste 30 åren och välkomnar hundra studenter varje år från hela världen.

Redaktionell

Idag är Luxury närvarande i alla yrken. Den enorma potentialen i denna sektor i den globala ekonomin är en återspegling av konkurrensen pågår (för närvarande och i framtiden) mellan varumärken och grupper.

För att lyckas inom denna sektor måste unga chefer förvärva fullständig kunskap om sina koder och tekniker, befintliga marknadsföringsförmågor och deras specifika tillämpning för internationell distribution av lyxprodukter.

De måste också upprätta ett väl avrundat nätverk av kontakter - viktigt för att öppna dörrar till de stora lyxhusen.

Slutligen måste de inse att lyx är ett universum i ett tillstånd av konstant kreativ spänning. De behöver lära sig att närma den kreativiteten med respekt för traditionen.

Institut Supérieur de Marketing du Luxe erbjuder studenter och yrkesverksamma en möjlighet att tjäna en MBA specialiserad på lyxvarumärkesmarknadsföring och internationell ledning. Denna utbildning är avgörande för att få förståelse för lyxföretag och att öppna sina dörrar.

Sup de Luxe ger nycklar till lyxuniverset genom en rad unika möjligheter:

  • Ett exklusivt program ständigt i kontakt med sektorens behov.
  • En unik metod för undervisning som tillhandahålls av varumärkespersonal och hus.
  • Veckokontakt med beslutsfattare i lyxvärlden.
  • Sponsring av varje elev av en professionell från sektorn.
  • Besök till företag, professionella mässor, kreativa verkstäder, produktionscenter, logistikcentrum, etc.
  • Seminarier i Frankrike och utomlands.
  • Intervjuer med rekryteringsbyråer och personalstyrelseledamöter.
  • Möjligheter att möta pressen och andra medier.
  • Regelbunden tillgång till ett nätverk av 1500 kandidater med högtidsarbete i lyxiga företag.

Uppdrag

Sup de Luxe har identifierat följande huvudmål:

  • Bygga ett fält av unga chefer för branschens branscher i nära samarbete med varumärkena,
  • Försvara värdena på lyx och animera och berika ett observatorium och ett centrum för forskning och studier av lyxreferenser på global nivå,
  • Främja en bred allmän sektor i sektorn genom frekvent bokutgivning.
Denna skola erbjuder program i:
  • Franska

Se Kandidatprogram » Se Online MBA » Se MBA:er »

Program

Skolan erbjuder också:

Kandidatexamen

Bachelor Luxury - Trade Trades

Campusstudier Heltid 3 år October 2018 Frankrike Paris

Detta program möter behoven hos varumärkena i kommersiella profiler, anpassad till utmaningarna från 3: e årtusendet. Den senare måste odlas, polyglot, technophile, multikulturell och karismatisk. De måste också ha en mångsidighet. [+]

Detta program möter behoven hos varumärkena i kommersiella profiler, anpassad till utmaningarna från 3: e årtusendet. Den senare måste odlas, polyglot, technophile, multikulturell och karismatisk. De måste också ha en mångsidighet.

Associerar en strikt akademisk utbildning av grunden för företaget till de tekniska disciplinerna för handeln med produkter med högt mervärde. De tre åren av denna kandidatexamen prioriterar också en överföring av kunskap och kunnande, konstnärlig kultur, konst av levande, beteendemetoder, mångkulturell öppenhet ...

Regelbundna möten med yrkesverksamma inom branschen ger till detta program vad som har varit Supede Luxes framgång i 30 år: erkännande av varumärken och hus och deras intresse för att ge framtida anställda.... [-]


Videoklipp

Graduation MBA GLOBAL 2018