Universidade de Sorocaba (UNISO)

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

University of Sorocaba - Uniso är ett gemenskaps University, regional, non denominational, kvalitet, det första fröet var filosofiska fakulteten, Vetenskaps- och Vitter i Sorocaba, grundades 1951, som började fungera effektivt i 1954 med två kurser: Pedagogik och Neo-latinska bokstäver, och bara 27 studenter.

Idag har Uniso mer än 60 grundutbildningsprogram, erbjuder efter examen kurser och strikt mening, och fortbildningskurser. Hans studenter kommer från 70 städer som ligger inom en radie av 100 km runt Sorocaba, och är spridda över tre campus: University City Lärare Aldo Vannucchi, öppnades 1999, Trujillo campus där filosofiska fakulteten, Vetenskaps- och Vittergrundades 1954; och campus Seminarium sedan 1994.

Inom organisationen av National Högskoleverket, är Uniso utformad som University: gemenskapen, både för fastigheten till ledningen, är det ägs av samhället och inte staten eller privata. Därför, för att hantera den, förutom Superior rådet om sin auktoritet ansvariga, under ledning av Sorocaba ärkestift ärkebiskopen och integreras med åtta kategoriserade medlemmar sorocabana samhället, har Uniso interna styrelser, bland annat University rådet - Konsult , som består av ledare, lärare, studenter och personal av institutionen, företrädare för dess Ansvarig Entity, Stadshuset, Stadshuset, advokatsamfundet i Brasilien - Brasiliansk Bar Association och Center of São Paulo State Industries - Ciesp. Gemenskapen är den Uniso finns för att tjäna det på ett effektivt sätt, genom strikt förvaltning och alltid uppdaterade.

Icke-konfessionell, det vill säga, även om dess kropp Ansvarig har fastställts av biskopsstolen av Sorocaba, Uniso inte ägs av den katolska kyrkan eller akademisk förslag är bunden av det, men är inspirerad av kristna värderingar.

Regional, men utan att förlora sin universella karaktär, är Uniso uppmärksam på egenskaper och behov Sorocaba regionen. I denna region är Uniso allt in, producera och sprida kunskap, med social effektivitet som ett kraftfullt medel för operationalisering av de grundläggande förväntningar i den regionala samhället.

Kvalitet, det vill säga skalas av sökandet efter en konstant och betydande insats av universalitet kunskap och samstämmighet med dess pedagogiska projekt styrs av kriterierna för bedömning av de relevanta organ och inte genom enbart kvantitativ tillväxt.

Denna skola erbjuder program i:
  • Portuguese (Brazil)

Se Kandidatprogram »

Program

Skolan erbjuder också:

Kandidatexamen

Administrering

Campusstudier Heltid 8 terminer March 2019 Brasilien Sorocaba

Syftar till att möta behoven hos en konkurrenskraftig professionella marknaden, erbjuder gedigen teoretisk grund med ansökan till den vardagliga verkligheten i företag för global utveckling administratör. [+]

Syftar till att möta behoven hos en konkurrenskraftig professionella marknaden, erbjuder gedigen teoretisk grund med ansökan till den vardagliga verkligheten i företag för global utveckling administratör.

Övnings fält Den består av många olika typer av företag, från traditionella industrier och den finansiella sektorn, handels-, tjänste- leverans till den offentliga sektorn.

Differentiell Kursen direktören har en tradition av 47 år, bildar studenter till Sorocaba och regionen sedan 1966. För närvarande är den kursen med flest studenter från Uniso och även i regionen, har det mer än 1.800 studenter och en fakultet högt kvalificerade med 72% av Masters och läkare på personal, en bra bit över minimikraven i MEC. Förutom den obligatoriska praktik, kommer det att ha möjlighet att utveckla och leva ett socialt karaktärsdesign, genom åtgärder i enskilda organisationer eller stöd enheter. ... [-]

Reklam och marknadsföring

Campusstudier Heltid 8 - 12 terminer March 2019 Brasilien Sorocaba

Kursen Kommunikation, major i reklam, syftar till att utbilda forskare och som agerar på ett omvälvande sätt i flera samtida kommunikation scenarier, beredda att designa, producera och genomföra reklamkampanjer och kommunikationsprojekt för utveckling och bild främjande produkter och tjänster. [+]

Kursen Kommunikation, major i reklam, syftar till att utbilda forskare och som agerar på ett omvälvande sätt i flera samtida kommunikation scenarier, beredda att designa, producera och genomföra reklamkampanjer och kommunikationsprojekt för utveckling och bild främjande produkter och tjänster.

Övnings fält Professional i reklam är utbildad och stimuleras både den akademiska karriär som forskare och lärare, och för det arbete inom olika områden av reklam arbetsmarknaden, såsom: Service, planering, forskning, media, kreativa och produktion. Reklamen kan också agera inom de sektorer marknadskommunikation av branschorganisationer, kommersiella, leveransservice och i media, samt agera i olika digitala kommunikationssystem, såsom digital-TV, webb, mobilt system och mobila system sändningskommunikation. ... [-]