Keystone logo

4 Kandidat Program i Företagsekonomi Kreativa näringar 2024

Filter

Filter

  • Kandidat
  • Naturvetenskaplig kandidatexamen
  • Humanistisk kandidatexamen
  • BBA
  • Företagsekonomi
  • Kreativa näringar
Studiefält
  • Företagsekonomi (4)
    • Tillbaka till huvudkategorin
    Platser
    Hitta fler platser
    Typ av examen
    Varaktighet
    Studietakt
    Språk
    Språk
    Studieformat

    Popular study format

    Popular education type

    Kandidat Program i Företagsekonomi Kreativa näringar

    Kreativa industrier grader är tvärvetenskapliga program som fokuserar på kreativa områden och deras skärningspunkt med företag, teknik och kultur. Dessa grader syftar till att utrusta studenter med nödvändiga kunskaper och färdigheter för att utmärka sig i karriärer inom den kreativa ekonomin. Program kombinerar ofta element från konst, design, media, underhållning och entreprenörskap.

    Kreativa industrigrader kan hittas på olika nivåer, inklusive associerade, kandidat-, master- och doktorandprogram.

    På grundnivå får studenterna vanligtvis en bred förståelse för olika kreativa discipliner. De kan också lära sig om marknadsföring, ledning och entreprenörskapsprinciper för att hjälpa dem att lyckas i den kreativa ekonomin.

    Forskarnivåprogram erbjuder vanligtvis mer specialiserade kurser och forskningsmöjligheter. Studenter kan välja att koncentrera sig på ett specifikt område inom de kreativa industrierna, som konstförvaltning, kulturpolitik eller kreativ teknik.

    Utexaminerade med examen i kreativa industrier kan hitta anställning inom ett brett spektrum av sektorer, såsom reklam, film och tv, musik, bildkonst, spel, mode och mer. Dessutom kan de välja att göra karriärer inom konstledning, marknadsföring, PR eller entreprenörskap, antingen inom kreativa organisationer eller genom att starta egna företag.

    En kandidatexamen utfärdas till studenter som uppfyller de nödvändiga kraven vid den högskola eller det universitet de studerar vid. Kraven omfattar tre till sju års studier med specifik fokus på ett ämne, det som vanligen kallas studentens "major", eller huvudämne.