MasterPhDLawMBAHealthcareCoursesOnline
Keystone logo
Zayed University Kandidatexamen i kommunikations- och medievetenskaper - Koncentration i integrerade strategiska kommunikationer
Zayed University

Kandidatexamen i kommunikations- och medievetenskaper - Koncentration i integrerade strategiska kommunikationer

4 Years

Engelsk

Heltid

Sep 2024

På Campus

Stipendier

Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Läs mer

Introduktion

Översikt

Läroplanen följd av studenter som i

Alla koncentrationer tar inledande kurser i mediehistoria, medie- och kulturkritik, mediahistorie, medieteknik, tillämpad digital kommunikation och allmän tal och övertalning samt avancerade kurser inom kommunikations- och mediaforskning och analys, medielag och praktik. I stället för att fokusera på en form eller kommunikationsmedia studerar studenter olika media och teknologier, inklusive ljud, video, webb, multimedie och utskrift. Detta tillvägagångssätt ger en tydlig integration av instruktioner och praktiska tillämpningar.

Det akademiska programmet följer modellen av program som ackrediterats av International Advertising Association, ackrediteringsrådet för utbildning i journalistik och massmedia, och Public Relations Society of America. Detta garanterar en bred liberal arts utbildning och djup i förståelse och tillämpning av professionella principer, färdigheter och kompetenser. Denna modell gör Zayed University Kommunikations- och Medievetenskapsprogram unik för Förenade Arabemiraten och Mellanöstern.

Under de tre första terminerna slutar eleverna kurser i allmän utbildning samt COM 200 Kommunikation, media och samhälle. När studenterna är antagna till programmet koncentrerar de sig på kurser inom kommunikations- och medievetenskaper och koncentrerar sig på ett av tre områden:

  • Medieproduktion och berättande
  • Integrerad strategisk kommunikation
  • Turism och kulturell kommunikation

Koncentrationer i integrerad strategisk kommunikation

(Denna koncentration är ackrediterad av International Advertising Association)

Integrerad strategisk kommunikation beskriver integrationen av de väletablerade områdena Public Relations, Advertising, Promotion och Marketing. Integrerad strategisk kommunikation innefattar planering och genomförande av kommunikationsprogram, kampanjer och meddelanden för att skapa samordnade och konsekventa kommunikationsstrategier och taktik för offentliga och privata företag som tar itu med de komplexa behoven hos kunderna under 2000-talet. Kandidater i integrerad strategisk kommunikation passar väl för professionella positioner inom reklam, PR, samhällsrelationer, kundservice, evenemangsplanering och kampanjer, kundservice och medieplanering samt för karriär inom regering och företagskommunikation. Vid examen kvalificeras studenterna för International Advertising Association (IAA) Diploma i marknadsföringskommunikation om de uppfyller vissa kurskrav.

Program Learning Learning

Efter avslutad kurs ska studenten kunna:

  • Förstå och tillämpa principerna och lagen om yttrandefrihet och tryck för det land där den institution som inbjuder ACEJMC ligger såväl som förstå utbudet av system för yttrandefrihet runt om i världen.
  • Demonstrera en förståelse för historia och roll för professionella och institutioner när det gäller att forma kommunikation.
  • Demonstrera en förståelse för former av mångfald i globala kulturer och i det inhemska samhället i relation till masskommunikation.
  • Demonstrera en förståelse för mångfalden av folk och kulturer och betydelsen och inverkan masskommunikation i ett globalt samhälle.
  • Förstå begrepp och tillämpa teorier i användning och presentation av bilder och information.
  • Demonstrera en förståelse av professionella etiska principer och arbeta etiskt i strävan efter sanning, noggrannhet, rättvisa och mångfald.
  • Tänk kritiskt, kreativt och självständigt.
  • Genomföra forskning och utvärdera information enligt metoder som är lämpliga för de kommunikationsverksamheter där de arbetar.
  • Skriv korrekt och tydligt i formulär och stilar som är lämpliga för kommunikationsverksamheten, publiken och de syften de tjänar.
  • Kritiskt utvärdera sitt eget arbete och det för andra för noggrannhet och rättvisa, klarhet, lämplig stil och grammatisk korrekthet.
  • Använd grundläggande numeriska och statistiska begrepp.
  • Använd nuvarande verktyg och tekniker som är lämpliga för kommunikationsverksamheten där de arbetar, och för att förstå den digitala världen.
  • Arbeta effektivt i grupper och interpersonella sammanhang visa förmåga att uppnå mål uppvisa professionalism på arbetsplatsen.

Om skolan

Frågor

Liknande kurser

  • Bachelor of Science (BSc) Majoring in Information Science
    • Dunedin, Nya Zeeland
  • Kandidatexamen i marknadsföringskommunikation
    • Community of Madrid, Spanien
  • Kandidatexamen i informations- och kommunikationsteknik
    • Middelburg, Nederländerna
    • Velp, Nederländerna