Kandidatexamen i reklam (heder)
Xiamen University Malaysia
Nyckelinformation
Campus läge
Selangor, Malaysia
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
MYR 24 000 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* per år
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Xiamen University är pionjär för utbildning för reklamområdet i Kina, sedan starten 1983. Vårt program vid Xiamen University Malaysia erbjuder en omfattande utforskning av reklam, PR, integrerad marknadsföringskommunikation, branding, digital marknadsföring, strategisk kommunikation, evenemangshantering , och andra praktiska kurser. Kurser ger eleverna möjlighet att förvärva och utöva färdigheter i simulerade situationer och, när så är tillämpligt, med professionella kunder. Eleverna kommer att lära sig att kombinera kritiskt och strategiskt tänkande med forskning och kreativitet för att leverera effektiva meddelanden till en målgrupp på uppdrag av en klient. Varje elev kan specialisera sig på antingen kreativ eller kontohanteringssidan av verksamheten efter att de har utvecklat en grund i båda områdena.
Vår färdighetskurrikulum börjar med bred utbildning i de olika yrkesområdena för masskommunikation och allmänt tillämpliga färdigheter som dataanalys och visualisering. Vi tror att vårt program erbjuder en oöverträffad blandning av färdighetsträning, teoretiskt lärande och verklig praktik. Som ett resultat lämnar våra kandidater som kapabla utövare, kritiska tänkare, problemlösare och innovatörer.
Programhöjdpunkter
- Programmet behåller kommunikationsrollen både lokalt och globalt i dagens sammanhängande värld.
- En stimulerande och framåtriktad akademisk läroplan som integrerar reklam och PR.
- Utvecklingen av professionalism och möjligheten till verkliga inlärningsupplevelser med branschen.
Huvudkurser erbjuds
Major Core Courses
- Mediahistoria
- Introduktion till nya media studier
- Introduktion till reklam
- Introduktion till massmedia
- Fotografi
- Visual Communication Design
- Reklamskreativ
- Medie- och kommunikationsrätt
- Reklam Copywriting
- marknadsföring
- TV-reklam och kampanjer
- Brand Management
- Reklamverkstad
- Planering och utvärdering av PR-kampanjer
- Reklampsykologi
- Organisationskommunikation
- Public Relations Workshop
- Forskningsmetodik / Medieforskning
- Design tänkande
- Slutårsprojekt
- Praktik
Större valbara kurser
- Sändning och filmterminal
- Interkulturell kommunikation
- Introduktion till internationell kommunikation
- Strategisk kommunikationsplanering
- Sociala medier och PR
- Ny Media Marketing
- Mobil marknadsföring
- Dataanalys i digitala kreativa industrier
Karriärmöjligheter
- Reklam, public relations och fullservicebyråer
- Interna kommunikationsavdelningar vid företag och ideella organisationer
- Statliga myndigheter och byråer
- Lagstiftande kontor
- Politiska kampanjer
- Organisationer för specialevenemang
- Högre utbildning
- Medieindustrin (webbegenskaper, webbplatser för sociala medier, TV-nätverk, tidskrifter, radionätverk)
- Andra organisationer med kreativa, marknadsförande eller medieavdelningar
Ingångskrav
STPM | lägsta betyg C (NGMP 2,00) i 2 ämnen och poäng i engelskspråksämne på SPM-nivå eller motsvarande |
STAM | en lägsta betyg för Jayyid och kredit i engelskspråksämne på SPM-nivå eller motsvarande |
UEC | minst B i 5 ämnen inklusive ämnet engelska |
En nivå | med minst klass D i 2 ämnen |
SAM | minst Tertiary Entrance Rank (TER) 70 och klass B i 2 relaterade ämnen |
CPU | i genomsnitt 70% i 6 relaterade ämnen |
Diplom | minst CGPA 2,00 och kredit i engelska ämne på SPM-nivå eller motsvarande; ELLER godkänt examensbevis (nivå 4 MQF) i medie- och kommunikationsfält eller motsvarande |
Foundation / Studentexamen | minst CGPA 2,00 och kredit i engelska ämne på SPM-nivå eller motsvarande |
OCH | Andra kvalifikationer erkända av Malaysia regering. |