Kandidat i Branding och Marknadsföring
VIA University College
Nyckelinformation
Campus läge
Herning, Danmark
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Undervisningsavgift gäller för icke-EU-medborgare
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Kort introduktion
Bachelorprogrammet i varumärkes- och marknadsföringshögskolan inom mode och möbler är ett 3½-årigt heltidsprogram som lärs på engelska strukturerade som en AP-examen och en BA-uppläggning.
Du kommer att lära dig om marknadens förändrade natur och hur man ger varumärket en kommersiell dimension och se till att målgruppen inte kan undvika att höra om det. Du lär dig att använda olika marknadsföringskanaler - från hemsidor till utomhusreklam - och hur de olika kanalerna hjälper varumärket att uppnå rätt position på marknaden.
Undervisningen innehåller en kombination av fall och verkliga frågor relaterade till mode- och livsstilsföretag.
Du kommer också att förvärva kompetenser för att övervaka och utveckla varumärken på ett självständigt sätt. Att utarbeta förslag till lösningar och genomföra dem i praktiken, både visuellt och kommunikativt, kommer också att vara en av dina viktigaste kvalifikationer. Du kommer att kunna upprätta rätt position för varumärket och se till att nya koncept faller i linje med varumärkets värden.
De gemensamma projekten i kursprogrammet förstärker dina kompetenser när det gäller tvärvetenskapliga samarbeten, och den obligatoriska placeringsperioden ger dig chansen att utöka ditt nätverk och CV.
Programmet äger rum på Campus Herning.
Innehåll och struktur
Programmet är organiserat så att du först deltar i gemensamma projekt för alla BA-studenter och sedan lägger ett djupt fokus på din valda specialitet. Omfattningen av de gemensamma projekten är att ge dig en fullständig inblick i andra områden inom designindustrin och att hjälpa dig utveckla din förmåga att samarbeta.
Valfria och allmänna ämnen i specialiteten bör stärka dina kvalifikationer inom området Branding and Marketing Management. Målet är att hjälpa dig att utveckla din personliga bild. Genom de valfria ämnena erbjuder vi obligatoriska studieresor och chansen att förbättra dina färdigheter i ditt valda ämne.
Placeringsperioden på 3: e och 6: e terminen är en obligatorisk del av programmet, där du får chansen att testa dina färdigheter i praktiken.
Varje termin avslutas med muntlig eller skriftlig tentamen och du avslutar din examen med en kandidatexamen.
Karriärmöjligheter
Med en BA med varumärke och marknadsföring, har du färdigheter att arbeta med varumärke och marknadsföring inom mode och livsstilsbranschen.
Du vet hur man ska lösa lösningar och genomföra dem i praktiken både visuellt och kommunikativt.
Ditt jobb är att hitta rätt position på marknaden för varumärket och se till att nya koncept faller i linje med varumärkets värden. Det är ditt jobb att se till att varumärket har en kommersiell dimension. Ditt jobb är också att använda olika marknadsföringskanaler - från hemsidor till utomhusreklam - och hur de olika kanalerna hjälper varumärket att uppnå rätt position på marknaden.
Den teoretiska kunskap som du förvärvar under dina studier kommer att vara till fördel när det gäller att hantera projekt i en branding och marknadsföring avdelning.
Förkunskapskrav
VIA University College kommer att acceptera ansökningar från internationella studenter med en:
- Allmän gymnasieutbildning;
- Internationell eller europeisk examen
- Ett gymnasiet diplom i USA / Kanada minst ett år vid ett universitet / college;
- Minst två års relevanta studier från universitet i Afrika, Indien, Pakistan och länder med liknande utbildningssystem.
- Studerande som har avslutat det första året av kandidatexamen kan också ansöka men behöver individuell bedömning, beroende på ursprungsland.
Alla studenter är skyldiga att ha erhållit matematik / ekonomi motsvarande en dansk nivå C - och engelska motsvarande en danska nivå B.
Dessutom måste du göra en antagningsuppgift. Tillträdesuppdraget för internationella studenter kan laddas ner från vår webbplats från och med den 1 februari.
Tidsfrist och ytterligare detaljer finns i uppdraget.