Kandidatexamen i informationsteknik (spelteknik)
Universiti Teknikal Malaysia Melaka UTeM
Nyckelinformation
Campus läge
Durian Tunggal, Malaysia
språk
Begär info
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Jan 2024
* för första året. 11,770.00 RM för efterföljande år.
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Kurs Mål
Denna kurs erbjuds att producera akademiker som är mycket kunnig och kompetent inom datorspel teknik. De utexaminerade är väl utrustade med kunskap och specifika färdigheter såsom dataspel programmering, design och utveckla olika typer av dataspel, principen om spel, webbaserade spel, projektledning samt 2D och 3D spelutveckling. Akademiker i denna kurs har möjlighet att bidra med sin expertis och kompetens till utbildning och underhållning industri såsom spelbaserad utbildning och spelinnehåll utveckling.
Karriärmöjligheter
Ett brett utbud av karriärmöjligheter inom området datavetenskap och informationsteknologi är öppen för studenter som specialiserat sig på datorspel. Bland de karriärmöjligheter såsom speldesigner, spelutvecklare, spelprogrammerare, spel animatör, spel ljudtekniker, spel testare, teknisk support, och specialist dataspel forskare.
Mål
Syftet med FTMK att genomföra Bachelor of Information Technology (Game Technology) programmet är att producera studenter med följande egenskaper: - kunna få och tillämpa kunskaper i datavetenskap och informationsteknologi.
- Kunna analysera, designa och utveckla spelapplikationer.
- Kunna tillämpa artificiella intelligenta tekniker såsom söka teknik, fuzzy logic, neurala nätverk, evolutionära computing, maskininlärning, och intelligent agent när man utvecklar ett system.
- Utrustad med kunskaper för att utveckla spelet.
- Kunna bedriva forskning på områden med anknytning och som bygger på artificiell intelligens.
- Kunna tänka kreativt och kritiskt i problemlösning och kunna kommunicera effektivt leverera idéer.
- Kunna bidra med kunskaper individuellt eller i grupp i skillnad discipliner och domäner.
- Kunna presentera bra personlighet, etik, ledarskap och entreprenörskap färdigheter.
- Kunna utföra kontinuerlig självlärande för att få kunskaper och färdigheter.