
Kandidat in
Amerikansk kandidatexamen i barns utveckling University of New York in Prague (UNYP)

Introduktion
Amerikansk kandidatexamen i utveckling av barn
Kandidatexamen i barnutvecklingsprogram vid University of New York i Prag är utformad för studenter som vill studera barn (spädbarn till tonåren) och deras utveckling i förhållande till familje-, kultur-, kamrat-, skol- och grannskapssammanhang där de leva.
Programmet är utformat för att ge en stark bakgrund inom social- och beteendevetenskap relaterad till barns utveckling, vilket gör det möjligt för studenter att tillämpa teori och tidigare forskning på aktuell forskningsdesign inom barns utveckling.
Anledningar att studera barns utveckling vid UNYP
Child Development-programmet erbjuder en solid grund inom fältet och gör det möjligt för studenter att fortsätta sina studier eller komma in i arbetslivet som kulturellt kompetenta akademiker med ett brett utbud av tillämpliga färdigheter. Programmet är en utmärkt förberedelse för doktorandstudier inom utvalda samhällsvetenskapliga och yrkesmässiga områden (t.ex. utbildning, psykologi, socialtjänst, barnomsorg) och kan fungera som ett kompletterande (eller andra) program för studenter samtidigt som bedriver ett studieprogram i utbildning (tidig barndom, grundskola) eller specialundervisning. Läroplanen är utformad för att säkerställa att studenterna utvecklar en bakgrund inom den liberala konsten och vetenskapen, samt en tydlig förståelse för teorier, större forskningsresultat och forskningsmetoder som är centrala för fältet.

Programmets primära mål:
Det första målet för barnets utvecklingsprogram är att studenterna ska förstå viktiga teoretiska grunder inom alla områden inom ämnet.
Det andra målet är att studenterna ska koppla barnutvecklingskompetens med en vetenskaplig undersökning för framtida forskning. Detta kräver:
i) Kunskap om och förmåga att integrera och utvärdera teoretiska grunder i barns utveckling;
(ii) Förmåga att genomföra empirisk forskning inom ett visst problem eller område genom användning av olika metoder (dvs. kvalitativa, kvantitativa, blandade metoder) och mätverktyg;
iii) Förmågan att känna igen möjligheterna och begränsningarna med empirisk utforskning och att vara medveten om de sammanhangsbundna begränsningarna av utrymme, tid, resurser och kultur; och
iv) Förmågan att använda kritiskt och evidensbaserat tänkande angående tillämpningen av teorier.
Det tredje målet är att tillämpa kritiskt tänkande med logik för att på bästa sätt tillämpa de ämnesspecifika och forskningskunskaper som nämns ovan.
Det fjärde målet är att förvärva förmågan att tillämpa etiska principer i framtida yrkesutövning.
Det femte målet är att förvärva färdigheter i skriftlig och verbal kommunikation, informationskompetens och korrekt användning av databaser. Detta mål inkluderar också viktiga färdigheter för att interagera med andra yrkesverksamma inom och utanför området.
UNYP har lanserat sitt eget magisterprogram i psykologi ackrediterat av det tjeckiska utbildningsministeriet. Därför har studenterna möjlighet att fortsätta med sina studier vid UNYP på UNYP , vilket förbättrar de professionella alternativen väsentligt.
För mer information om programmet, besök UNYP webbplats .
Läroplan
Om kandidatprogrammet Barnutveckling
Kandidatprogrammet i barnutveckling vid University of New York i Prag är utformat för studenter som vill fokusera på barn (från tidig barndom till tonåren) och deras utveckling i samband med familje-, kultur-, skol- och grannskapsrelationer där de lever. .
Detta program är utformat för att ge en stark bakgrund och kunskap inom samhälls- och beteendevetenskap som är direkt relevant för barnets utveckling. Alla aspekter av studieplanen kommer att göra det möjligt för studenterna att tillämpa teorin och slutsatserna från redan genomförd forskning för att arbeta med aktuell forskning inom området barnpsykologi.
Skäl att studera området barnutveckling
Detta utbildningsprogram erbjuder en solid grund och tillåter studenter att fortsätta sina studier eller komma in i arbetslivet som kompetenta akademiker med ett brett utbud av tillämpliga färdigheter. Samtidigt är det en utmärkt förberedelse för uppföljningsstudier inom utvalda samhällsvetenskaper och inriktningar (utbildning, psykologi, socialtjänst, barnomsorg) och kan fungera som ett extra (eller andra) program för studenter på grundnivå som samtidigt studerar inom utbildning eller specialundervisning.. Läroplanen är utformad för att ge studenterna möjlighet att utveckla en bakgrund inom relevanta områden, en god teoretisk förståelse, slutsatser av viktig forskning och forskningsmetoder.
Galleri
Programresultat
Programmet är utformat för att ge en stark bakgrund inom samhälls- och beteendevetenskap relaterade till barns utveckling, vilket gör det möjligt för studenter att tillämpa teori och tidigare forskning på aktuell forskningsdesign inom barns utveckling.
Primära mål med programmet:
Det första målet med barnutvecklingsprogrammet är att eleverna ska förstå viktiga teoretiska grunder inom alla områden inom disciplinen.
Det andra målet är att eleverna ska koppla samman barns utvecklingsläs och skrivkunnighet med en vetenskaplig undersökning för framtida forskning. Detta kräver:
i) Kunskap om och förmåga att integrera och utvärdera teoretiska grunder i barns utveckling;
(ii) Förmågan att bedriva empirisk forskning inom ett visst problem eller område genom användning av olika metoder (dvs. kvalitativa, kvantitativa, blandade metoder) och mätverktyg;
iii) Förmågan att känna igen möjligheterna och begränsningarna av empirisk utforskning och att vara medveten om de kontextuella begränsningarna av rum, tid, resurser, såväl som kultur; och
iv) Förmåga att använda kritiskt och evidensbaserat tänkande avseende tillämpning av teorier.
Det tredje målet är att tillämpa kritiskt tänkande med logik för att mest effektivt tillämpa de ämnesspecifika och forskningsfärdigheter som nämns ovan.
Det fjärde målet är att förvärva förmågan att tillämpa etiska principer i framtida yrkesutövning.
Det femte målet är att förvärva färdigheter i skriftlig och muntlig kommunikation, informationskompetens och korrekt användning av databaser. Detta mål inkluderar också nyckelfärdigheter för att interagera med andra yrkesverksamma inom och utanför området.