BA/BS i företagsekonomi - Marknadsföringskoncentration
University of Wisconsin Superior
Nyckelinformation
Campus läge
Superior, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* kreditbelastning 12-18* Wisconsin bosatt: 4 077,57 USD. Icke bosatt: 7 864,05 USD. MN Bosatt med ömsesidighet: 4 942,65
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Marknadsföringskoncentrationen kräver kurser i konsumentbeteende, marknadsföringsforskning mer på totalt 18 poäng och har även valfria kurser inklusive internetmarknadsföring och PR.
BA/BS i företagsekonomi
Vårt program har ett starkt rykte för att förbereda studenter för framgång i ett brett spektrum av affärskarriärer genom ett utmanande urval av kurser inom redovisning, ekonomi, ekonomi, matematik, engelska och affärskurser i en elevs valda koncentration.
På UW-Superior har du flexibiliteten att skräddarsy ditt huvudämne för att möta dina behov.
Välja från:
- En 39-poängs huvudämne i företagsekonomi med valfritt biämne
- En omfattande 60-poäng major i företagsekonomi med inriktning på:
- Finansiera
- Internationell verksamhet
- Förvaltning
- Marknadsföring
- Minor i företagsekonomi
Visste du?
- Våra fakultetsmedlemmar har verklig erfarenhet och undervisar i alla klasser.
- Superior-Duluth-området erbjuder många praktikplatser i ett brett utbud av företags-, finans-, industri-, transport- och detaljhandelsmiljöer.
- En minor i geografiska informationssystem från UW-Superior gör det möjligt för studenter att utöka sina färdigheter och förbättra sina karriärmöjligheter.
Galleri
Läroplan
* Detta är ett urval av den typ av läroplan en ny förstaårsstudent skulle ta för att slutföra en examen på fyra år.
Termin 1
- SKRIFT 102: Introduktion till akademiskt skrivande - 3 hp
- HHP 102: Hälsa och välmående - 3 hp
- Universitetsstudier - 3 hp
- Universitetsstudier - 3 hp
- Universitetsstudier - 3 hp
Termin 2
- COMM 110: Introduktion till kommunikation - 3 hp
- BUS 101: Introduktion till företagande - 3 hp
- MATH 151: Calculus for Business, Life and Social Sciences - 3 hp
- Universitetsstudier - 3 hp
- Universitetsstudier - 3 hp
Termin 3
- ACCT 200: Ekonomisk redovisning - 3 poäng
- BUS 270: Företagsstatistik - 3 hp
- ECON 250: Principles of Macroeconomics - 3 hp
- Universitetsstudier - 3 hp
- Universitetsstudier - 3 hp
Termin 4
- ACCT 201: Chefsredovisning - 3 poäng
- BUS 211: Affärsjuridik I - 3 hp
- ECON 251: Principles of Macroeconomics - 3 hp
- WRIT 209: Introduktion till professionellt skrivande - 3 hp
- Universitetsstudier - 3 hp
Termin 5
- BUS 370: Marknadsföringsprinciper - 3 hp
- BUS 306: Management Science - 3 hp
- FIN 320: Principer of Finance - 3 hp
- Universitetsstudier / Valfritt - 3 hp
- Universitetsstudier / Valfritt - 3 hp
Termin 6
- BUS 380: Principles of Management - 3 hp
- BUS 371: Konsumentbeteende - 3 hp
- BUS 430: International Business - 3 hp
- Universitetsstudier / Valfritt - 3 hp
- Universitetsstudier / Valfritt - 3 hp
Termin 7
- BUS 482: Marknadsforskning - 3 hp
- ECON 430: Internationell ekonomi - 3 hp
- Marknadsföring Valfritt - 3 hp
- Universitetsstudier / Valfritt - 3 hp
- Universitetsstudier / Valfritt - 3 hp
Termin 8
- BUS 495: Strategisk ledning (Capstone) - 3 hp
- BUS 484: Marknadsstrategi och Brand Management - 3 hp
- Marknadsföring Valfritt - 3 hp
- Universitetsstudier / Valfritt - 3 hp
- Universitetsstudier / Valfritt - 3 hp
Programresultat
Genom en huvud- eller bifag i företagsekonomi på UW-Superior kommer du att lära dig:
- Att effektivt hantera människor, resurser och projekt.
- Skapande och implementering av marknadsföringsstrategier.
- Undersök affärsmetoder och hur du baserar beslut utifrån dina resultat.
- Att analysera, reflektera, syntetisera, avsluta, tolka, bedöma och designa.