BA (Hons) i marknadsföring
University of Winchester
Nyckelinformation
Campus läge
Winchester, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 - 6 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 14 700 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* internationella studenter
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
- Lär dig av personal med omfattande bransch- och forskningserfarenhet när du engagerar dig i tillämpat kursinnehåll
- Studera specialmarknadsföringsmoduler inom nyckelområdena forskning, konsumentbeteende, integrerad kommunikation, management, branding, etik och digital kommunikation
- Praktiska och tillämpade bedömningar ger medel för att tillämpa delkunskaper
- Få viktig nätverks- och kompetensutveckling på en årslång praktik, deltidsarbete eller vår volontärmodul
- Våra akademiker tar karriärer inom en rad lokala, nationella och globala organisationer, while some start their own businesses
Hur får man en produkt eller tjänst att sticka ut i en global ekonomi där konsumenterna har fler val än någonsin? Sofistikerad marknadsföring är kärnan i alla framgångsrika affärer. Vårt program förser dig med det digitala, analytiska och kreativa färdigheter för att lyckas i denna dynamiska och konkurrenskraftiga bransch inom olika sektorer, roller och karriärvägar.
Vår treåriga marknadsföringskurs ger dig en kritisk förståelse för ämnet inom olika affärssammanhang i kombination med problemdefinierande färdigheter som hjälper dig att tolka och översätta data för att informera marknadsföringsbeslut. Marknadsföringsmodulerna du täcker, från strategisk varumärkeshantering till förståelse av konsumentbeteende, är mycket relevanta för verklig praxis. Vår personal ger ett omfattande utbud av professionella och forskningsintressen till programmet så att det är fullt av stimulerande och relevant innehåll.
Målet med det första året är att ge dig den affärsskicklighet som krävs för att vara en effektiv marknadsföringsspecialist inom alla organisationer. Du introduceras till principerna bakom marknadsföring och lär dig att identifiera och utveckla viktiga marknadsföringsfärdigheter.
Det andra året ger dig möjligheter att finslipa dina marknadsföringshanteringsfunktioner. Under denna studienivå, tonvikt läggs på att utveckla en kritisk förståelse för konsumentbeteende och intressentbehov för att skapa livskraftiga marknadsföringsmöjligheter.
Det sista året är strategiskt till sin natur så att du kan vidareutveckla kritiska tänkande färdigheter. Du tar hänsyn till komplexiteten och etiska konsekvenserna av marknadsföring, utforska förhållandet mellan kultur och marknadsföring och marknadsföring och samhälle.
Din sista utökade oberoende studie handlar om att bygga förtroende och marknadsföringsexpertis. Det kan ske i form av en avhandling, arbetslivserfarenhet eller forskning om ledningsfrågor.
Under tre år, du utvecklar en rad färdigheter som kritisk analys, kreativt tänkande, problemlösning, teamarbete, och effektiv kommunikation för att engagera kunder och kunder genom god marknadsföringspraxis.
Karriäralternativen är lika olika och breda som själva kursen - din största utmaning är att bestämma vilket område du ska gå in på. Potentiella roller inkluderar försäljning, varumärkeshantering, affärsutveckling, marknadsundersökning, kommunikation och kundkontakt.
Våra akademiker fortsätter att arbeta i en mängd olika organisationer, från små och medelstora företag till stora multinationella företag, och privat, offentlig och välgörenhetssektor.
Antagningar
Läroplan
År 1 (Nivå 4)
- Akademiska och professionella färdigheter 15
- Digitala affärer och nya teknologier 15
- Digital publicering 15
- Karriärledning 15
- Praktisk ekonomi för företag 15
- Marknadsföringsprinciper 15
- Content Marketing 15
- Ansvarig ledning 15
År 2 (Nivå 5)
- Introduktion till marknadsföringsforskning 15
- Marknadsundersökning i praktiken 15
- Konsumentbeteende 15
- Relationsmarknadsföring 15
- Integrerad marknadskommunikation 15
- Varumärkesidentitet 15
- Marknadsledning 15
Valfria moduler
- Kreativitet, design och innovation - 15 hp
- Värdestudier - 15 hp
- Arbetslivserfarenhet - En valfri årslång praktikplats kan tas mellan nivå 5 och 6
År 3 (Nivå 6)
- Arbetspraktik på deltid* 30
- Avhandling* 30
- Att forska om samtida frågor inom management* 30
- Marknadsetik 15
- Strategisk varumärkeshantering 15
- Digital marknadsföring 15
- Strategisk marknadsföringsledning 15
- Marknadsanalys 15
Valfria moduler
- Marknadsutveckling i volontärarbete - 15 hp
- Värdestudier - 15 hp
- Social Media Marketing - 15 hp
- Hantera förändring - 15 hp
- Innovation Management - 15 hp
Karriärmöjligheter
Det finns en efterfrågan på akademiker inom marknadsföring över ett brett spektrum av roller i en mängd olika organisationer, från små och medelstora företag till stora multinationella företag.
University of Winchester rankas i topp 10 i Storbritannien för akademiker i anställning eller vidare studier enligt Graduate Outcomes Survey 2021, HESA.
Förhandsgodkänd för en magisterexamen
Om du studerar till en kandidatexamen hos oss kommer du att bli förhandsgodkänd för att börja en magisterexamen vid Winchester. För att vara berättigad måste du ansöka senast i slutet av mars det sista året av din examen och uppfylla behörighetskraven för din valda magisterexamen.