Kandidatexamen i företagsekonomi Omfattande - Marknadsföring
University Of Nebraska Kearney
Nyckelinformation
Campus läge
Kearney, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 209 / per credit *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Aug 2024
* undervisning i staten per kredittimme; USD 455 per kredittimme - internationella studenter
Introduktion
Allt måste marknadsföras, från sport, semester och mode till finansiella tjänster, hälsovård och läkemedel.Med en marknadsföringsexamen från UNK tar du examen med de färdigheter och erfarenheter som behövs för att få fart på din karriär i denna snabba, kreativa och utmanande bransch.
Marknadsföringsprogrammet ger studenterna en stark grund i affärs- och kommunikationsgrunderna från ett AACSB-ackrediterat program, med kurser i redovisning, finans, affärsjuridik och ekonomi.Marknadsföringsinriktningen dyker djupt in i färdigheter som marknadsundersökningar, ledning, etik, konsumentbeteende med mera, vilket ger väl avrundade akademiker med ett starkt grepp om varje aspekt av marknadsföringsprocessen.
Företagsledare erkänner kvaliteten på vårt program, med nyligen utexaminerade marknadsföringsstudenter som uppnår en 100 % arbetsförmedlingsgrad.Att tjäna en marknadsföringsexamen från UNK låter dig gå in i din karriär redo att göra djärva drag.
Läroplan
UNK:s nya läroplan för allmänna studier kräver färre timmar, underlättar överföringar och ger studenterna större flexibilitet att ta ut sin examen. Detta minskade det allmänna studiepoängkravet från 45 timmar till 30 timmar. Det 4-åriga klassschemat nedan är ett exempel på en tidslinje för framsteg mot en marknadsföringsexamen vid University of Nebraska i Kearney.
Semester 1 (13 hp)
- BSAD 100 Exploring Business
- Första års seminarium GS
- ENG 101 eller ENG 102
- SPCH 100 Fundamentals of Speech Communication
- MATH 102 College Algebra
Termin 2 (16 hp)
- MATH 120 eller MATH 123
- Visuell eller scenkonst GS
- Humaniora GS
- ECON 270 eller ECON 271
- Naturvetenskap GS
- Lab, fritt valfritt
Termin 3 (15 hp)
- MGT 233 Företagsstatistik
- ECON 270 eller ECON 271
- ACCT 250 Principer för redovisning I
- MGT 301 Principer för förvaltning
- Gratis valfri
Termin 4 (15 hp)
- ECON 270 medborgerlig kompetens och eng
- ACCT 251 Principer för redovisning II
- MKT 300 Marknadsföringsprinciper
- BSAD 295 Affärskommunikation
- Gratis valfri
Termin 5 (15 hp)
- MGT 314 Operations and Supply Management
- MKT 438 Konsumentbeteende
- Marknadsföringsval
- ACCT 311 Affärsrätt
- FIN 308 Finansiella principer
Termin 6 (18 hp)
- MKT 420 Retail Management
- Gratis valfri
- Marknadsföringsval
- Respekt för mänsklig mångfald GS
Termin 7 (16 hp)
- MKT 435 Marknadsundersökning
- MGT 495 Socialt ansvar för affärsfrågor och etik
- BSAD 400 professionell beredskap
Termin 8 (15 hp)
- ACCT 391, CYBR 302 eller ECON 300
- MGT 495 Administrativ strategi och policy
- MKT 456 Marketing Management
- Gratis valfri
- Gratis valfri
Karriärmöjligheter
Marknadsexamen har en placeringsgrad på 100 % mellan karriär och forskarskola.
Karriärer
- Marknads-/stiftelsedirektör
- Fraktchef
- försäljning
- Bemanningskoordinator
- Affärsutvecklingskoordinator
- försäljning
- Återförsäljare
Arbetsgivare
- Viaero Center
- Ameritrade
- Nebraska Book Company
- Janssen & Söner
- Gx Logistik
- McCarthy huvudstad
- Harlan County Health System
Studentberättelser
Antagningar
Ackrediteringar
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.