BSc (Hons) Games Computing
University of Lincoln
Nyckelinformation
Campus läge
Lincoln, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 - 6 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* per nivå, för internationella studenter | hem/EU-studenter: £9 250 per nivå
Upptäck Lincoln var du än är i världen
Våra webbseminarier, ämnesmästarklasser, frågestunder och studentpanelsamtal är ett bra sätt att upptäcka hur det är att bo och studera vid University of Lincoln .
Introduktion
BSc (Hons) Games Computing program i Lincoln syftar till att utveckla de färdigheter och attribut som krävs för roller i den konkurrerande datorsektorn. Kursen är utformad för att hjälpa eleverna att utveckla sig som mångsidiga proffs, som kan blomstra i ett brett utbud av anställningsdestinationer efter universitetet. Studenter har också möjlighet att utveckla färdigheter som lånar sig till den ständigt växande, biljardbranschen med flera miljarder pund.
Kursen syftar till att utveckla en färdighetssätt som gäller för det bredare spektrumet av den digitala sektorn. Utöver att lära sig att utveckla programvara kan eleverna också utveckla en förståelse för samspelet mellan datorn och användaren och hur man utformar en engagerande upplevelse.
Vi strävar efter att producera akademiker som kan anpassa sig till snabbt utvecklande teknik och spela nyckelroller inom företagen i framkant av dessa framsteg. Utöver hur man utvecklar teknik kan en spelcomputerstudent också få en förståelse för hur man gör det engagerande, lekfullt och roligt.
Kursen utforskar datavetenskap genom det specifika användningsområdet för spel. Studenter har möjlighet att utveckla programmeringsförmåga, tillsammans med specialmoduler i ämnen som speldesign, 3D-grafik, matematik och artificiell intelligens.
Den starka konceptuella och metodologiska grunden i både speldesign och spelutveckling ger Lincolns Games Computing-kurs en distinkt fördel. Studenter uppmuntras att inse att mjukvaruteknik är lika viktigt som kreativ design för framgången för datorspelsprodukter och mjukvaruapplikationer. Kursen kommer också att utforska rollen av lekfulla system utanför spelindustrin, och titta på hur spel har tillämpats på sektorer som utbildning och fitness. Medan våra utexaminerade kan inrikta sig på karriärer inom videospelsindustrin, kan deras färdigheter också tillämpas på ett antal olika Pathways , inklusive system och utvecklingsroller inom NHS, fordonsindustrin, utbildningssektorn och designroller inom flera branscher.
"Denna information var korrekt vid tidpunkten för publicering (juli 2023)"
Antagningar
Läroplan
Hur du studerar
Under det första året av examen har studenterna möjlighet att studera grundläggande områden, inklusive speldesign, matematik för datorer, programmering och spelutveckling.
Under det andra året förväntas en fördjupad undersökning inom områden för spelberäkning, såsom avancerad programmering, konceptutveckling, design av användarupplevelse och artificiell intelligens.
Förutom att slutföra ett spelutvecklingsprojekt under det tredje året kan studenterna välja mellan en rad specialmoduler, inklusive parallell programmering; Autonoma mobila robotik; Bildbehandling; och virtuell och förstärkt verklighet.
Fulltid eller deltid studie tillgänglig.
Första året
- Algoritmer och komplexitet (kärna)
- Speldesign (kärna)
- Spelutveckling (Core)
- Spelstudier (Core)
- Matematik för beräkning (kärna)
- Objektorienterad programmering (Core)
- Grundläggande programmering (Core)
Andra året
- Tillämpad programmeringsparadigm (kärna)
- Artificiell intelligens (kärna)
- Konceptutveckling (Core)
- Spelprogrammering (Core)
- Skalbara databassystem (Core)
- Team Software Engineering (Core)
- Design av användarupplevelse (Core)
Tredje året
- Grafik (kärna)
- Fysiksimulering (kärna)
- Processgenererande innehållsgenerering (kärna)
- Projekt (kärna)
- Autonomous Mobile Robotics (tillval)†
- Big Data (alternativ)†
- Plattformsövergripande utveckling (alternativ)†
- Cybersäkerhet (tillval)†
- Bildbehandling (tillval)†
- Maskininlärning (tillval)†
- Parallell programmering (tillval)†
- Virtual och Augmented Reality (alternativ)†
† Vissa kurser kan erbjuda valfria moduler. Tillgången på valfria moduler kan variera från år till år och kommer att vara beroende av att minsta studentantal uppnås. Detta innebär att tillgängligheten av specifika valfria moduler inte kan garanteras. Valfritt modulval kan också påverkas av personalens tillgänglighet.
Hur man bedöms
Programmet utvärderas på olika sätt, inklusive test i kursen, kurser, projekt och tentor. Majoriteten av bedömningarna är kursbaserade, vilket speglar den praktiska och tillämpade karaktären hos datavetenskap för spel. Viktningen för varje bedömningsmetod kan variera över varje läsår. University of Lincoln syftar till att säkerställa att personalen omedelbart returnerar bedömningar till studenterna.
Ackrediteringar och anslutningar
Denna kurs är ackrediterad av BCS, Chartered Institute for IT, och universitetet är anslutet till Institutionen för analytiker och programmerare.