BA (Hons) kreativ reklam
University of Lincoln
Nyckelinformation
Campus läge
Lincoln, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 - 4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* per nivå, för internationella studenter | hem/EU-studenter: £9 250 per nivå
Upptäck Lincoln var du än är i världen
Våra webbseminarier, ämnesmästarklasser, frågestunder och studentpanelsamtal är ett bra sätt att upptäcka hur det är att bo och studera vid University of Lincoln .
Introduktion
På alltmer konkurrensutsatta globala marknader är det varumärkena med kreativ, engagerande och innovativ reklam som sticker ut från mängden.
BA (Hons) Creative Advertising-examen vid Lincoln uppmuntrar studenter att bli adaptiva kreativa tänkare, som kan arbeta i små team för att utveckla sina tankar till koncept som kan omvandlas till kreativa kampanjer.
Kursen utforskar förhållandet mellan konceptuellt tänkande, copywriting och design. Det ger studenterna verktyg för att utveckla en förståelse för den integrerade karaktären av effektiv reklam.
Studenterna har möjlighet att arbeta med kreativa kort för klienter genom en rad olika medier, från tv och tryck till digital och omgivande reklam, för att få de praktiska färdigheter och insikter som krävs för att möta verkliga utmaningar.
Våra akademiker är erfarna utövare som upprätthåller branschlänkar och hjälper till att skapa möjligheter till arbetserfarenhet. Kursen har ett omfattande utbud av långvariga relationer med några av de största reklambyråerna i världen som VCCP, Gray, Leo Burnett, Saatchi & Saatchi och Ogilvy.
Studenter har möjlighet att delta i prestigefyllda internationella tävlingar, som Design and Art Direction (D&AD), You Can Now (YCN) och Cannes Future Lions.
"Denna information var korrekt vid tidpunkten för publicering (juli 2023)"
Antagningar
Läroplan
Hur du studerar
Under en karriärfokuserad läroplan kan eleverna utveckla professionella färdigheter och kunskaper och digitala läskunnighet och lagarbete för att producera originella idéer genom kreativt tänkande på hög nivå. Studenter kan ta till sig de olika kreativa reklamrollerna som krävs genom ett brett utbud av reklamprojekt, och arbeta i samarbetsteam.
Handledareledda, studentledda och oberoende inlärningssessioner är kärnan i vår undervisningsmetod. Inlärningsupplevelsen uppmuntrar eleverna att driva sitt kreativa tänkande så att de omfamnar lärande genom misslyckade idéer och koncept, eftersom detta är vägen till innovativa och originella projektlösningar. Detta är tillsammans med studenter som lär sig att svara på reklamunderlägg som kräver ett bra grepp om kommersiell kommunikation och förmågan att identifiera och nå definierade målgrupper.
Genom omfattande övning i studion kan eleverna utveckla sina strategiska, konceptuella, copywriting, planering, pitching och kreativa problemlösningsförmåga. Under det sista året kan eleverna förfina sin portfölj av arbete och vara en del av en uppvisning av reklamkampanjer över olika kommunikationskanaler.
Programmet använder en dynamisk blandning av leveransmetoder för att skapa en berikad och engagerad studentupplevelse. Uppdaterade digitala blandade undervisningsmetoder används för att stödja en utbildning som speglar det nuvarande landskapet.
Första året
- Argument och idé (kärna)
- Kontextuella studier 1 (kärna)
- Kreativ kommunikation (Core)
- Creative Rogues (Core)
Andra året
- Kontextuella studier 2 (kärna)
- Creative Fundamentals (Core)
- Industri & Live-projekt (Core)
- Visuell kommunikation och hantverk (Core)
Tredje året
- Tävling & hantverk (Core)
- Kontextuella studier 3 (kärna)
- Kreativ reklam (Core)
- Anställbarhet och externa länkar (Core)
† Vissa kurser kan erbjuda valfria moduler. Tillgången på valfria moduler kan variera från år till år och kommer att vara beroende av att minsta studentantal uppnås. Detta innebär att tillgängligheten av specifika valfria moduler inte kan garanteras. Valfritt modulval kan också påverkas av personalens tillgänglighet.
Hur man bedöms
Hur studenter bedöms i denna kurs kan variera för varje modul. Exempel på bedömningsmetoder som kan användas är kurser, såsom skriftliga inlämningsuppgifter, rapporter eller avhandlingar, eller recensioner av kreativ produktion.