Marknadsföring (kandidatexamen)
University Of Guanajuato
Nyckelinformation
Campus läge
Guanajuato, Mexiko
språk
Engelsk, Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Jul 2023
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Syfte
Programinriktat för att bilda yrkesverksamma med kunskapsdominerande och uppdaterad marknadsföringsteknik. Svara med kvalitet på de regionala marknadernas organisatoriska behov och dess nationella och internationella sammanhang och konsumentbeteende och använd ad hoc-tekniker för att upprätthålla och öka återköpsgraden och hantera tekniska ansträngningar för att utforma, implementera och bedöma marknadsföringsstrategier. Åtgärder ska ske inom en etisk, juridisk och respektfull ram.
modalitet
Dess modalitet är ett kreditsystem
Tillträde
Anmälningar till halvårsperioder (sex månaders termer). Mer information finns på www.ugto.mx/admision
Studieplan
Studieplanen (1999) omfattar 49 ämnen med totalt 360 poäng. Inkluderar engelska som ett värdefullt ämne. Det tar på sig den administrativa vetenskapens gemensamma kärna. Skolperioderna är halvåriga.
Om skolan
Frågor
Liknande kurser
Kandidatexamen i International Management (med inriktning mot digital marknadsföring)
- Geneva, Schweiz
- Barcelona, Spanien + 1 Mer
Dubbel examen i företagsekonomi och management + BSc i marknadsföring
- Barcelona, Spanien
Examen i marknadsföring och marknadsundersökning
- León, Spanien