BA i handel och marknadsföring
University Of Debrecen
Nyckelinformation
Campus läge
Debrecen, Ungern
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* per år
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Akademisk disciplin: Ekonomiska vetenskaper
Examen: Bachelor of Arts (BA)
Kvalifikation: Ekonom i handel och marknadsföring
Varaktighet: 7 terminer
Högskolepoäng: Kandidatexamen kräver slutförande av 180 30 hp (ETC).
Syftet med programmet: Syftet med programmet är att förbereda specialister inom ekonomi och företag med handel och marknadsföringskompetens och färdigheter, som kan skaffa och marknadsföra olika produkter och tjänster och organisera och hantera kommersiella aktiviteter för små och medelstora företag.
Behörighetskrav: - Intyg på gymnasiet - Engelska språkkunskaper (TOEFL 513 / IELTS 5.5 / muntlig tentamen) - Intygsexamen i matematik och engelska (skriftlig och muntlig)
Föreläsning, seminarium: 40% Övning: 60%
Huvudämnen inkluderar vanligtvis: Introduktion till ekonomi, matematik, grunder i marknadsföring, internationell ekonomisk redovisning, kommunikation, civilrättslig affär, EU-studier, filosofi, sociologi, företagsinformatik, mikroekonomi, introduktion till företag, finans, affärsspråk, statistik, kommersiell råvara Beskrivning, ledning, makroekonomi, hantering av värdeskapande processer, företagsspråk, statistik, företagsekonomi, marknadsföringshantering, miljöekonomi, internationell ekonomi, affärsrätt, affärsplanering, marknadsundersökning, marknadsföringskommunikation, utrikeshandelstekniker, företagsresursplanering System, ekonomi i handel, organisatoriskt beteende, produkt- och varumärkeshantering, prissättning inom marknadsföring, marknadsföring av tjänster, planering och analys av marknadsföringskanaler, internationell marknadsföring, reklam och reklamplanering, ideell marknadsföring och små och medelstora företag, affärspraxis
Praktik, praktik: Studenter ska genomföra en semesters lång övning i ett multinationellt eller lokalt företag eller i en ideell organisation.
Karriärutsikter: Kandidater kan gå vidare till en mängd ämnesspecifika karriärer inom reklam, PR eller konto, varumärke, marknadsföring eller försäljning. Programmet ger 18 studenter nödvändig bakgrundskunskap för att fortsätta med den andra (MA) och senare den tredje (Ph.D.) utbildningsfasen.
Avgifter: Ansökningsavgift 150 USD, inträdesavgift 350 USD
Studieavgift: 6 000 USD / år