Kandidatexamen i psykologi
Universidad Europea
Nyckelinformation
Campus läge
Villaviciosa de Odón, Spanien
språk
Engelsk, Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 10 020
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
16 Sep 2024
Introduktion
Vi utbildar skickliga psykologer som hjälper dig att få en bättre förståelse för mänskligt beteende för att hjälpa samhället
Psykologiexamen vid Universidad Europea i Madrid syftar till att ge eleverna de kommunikations- och sociala färdigheter som krävs för att arbeta som psykolog i flera miljöer, inklusive utbildning, sjukvård, juridik och kriminalteknik och idrott. examen i psykologi, ett fyraårigt program med totalt 240 ECTS, har ett utomordentligt praktiskt förhållningssätt, och du kommer att genomföra mer än 600 timmars praktik och praktik under programmets gång.
Om du väljer att studera psykologi i Spanien på engelska , vid Universidad Europea i Madrid, kommer du att ha tillgång till faciliteter i världsklass inklusive vårt simulerade sjukhus och ett psykosocialt hjälpcenter.
Varför studera till psykologi?
- Unika faciliteter + Interprofessionell utbildning: Slutför din utbildning i vårt Simulerade sjukhus, en säker miljö där du kommer att lära dig att möta flera verklighetstrogna simulerade kliniska scenarier och lära dig att interagera med andra vårdstudenter.
- Lärande baserat på falllösning och simulerade metoder: Stora globala förändringar skapar nya utmaningar för psykologi idag, som påverkar både individer och samhället som helhet. Detta vetenskapliga område kräver yrkesverksamma som är utbildade för att ge svar på problem som ätstörningar, skolmobbning och teknikrelaterade frågor, såsom nätmobbning, nomofobi och internetberoende, bland annat.
- Avancerad teknik: Du kommer att kunna använda innovativa terapeutiska verktyg, såsom virtuell verklighet, med vilka du kan ingripa i alla typer av patologier som fobier och neuropsykologiska störningar.
- Professionella praktikplatser: Mer än 600 timmars praktik under hela programmet. Från och med det tredje året kommer du att besöka externa centra för att observera klinisk praxis med riktiga patienter. Du kan välja upp till fyra rotationer.
Praktik som allmän hälsopsykolog: På vårt universitet har du möjlighet att bedriva en masterexamen i allmän hälsopsykologi, vilket är en förutsättning för ackreditering som allmän hälsopsykolog.
Antagningar
Stipendier och finansiering
Vi vill hjälpa dig. Om du vill studera vid Universidad Europea kommer du att ha ett brett urval av egna och officiella stipendier till ditt förfogande.
Läroplan
Första kursen
- Sensorisk perception och uppmärksamhet
- Mänsklig anatomi
- Beteendebiologi
- Psykologins historia och verksamhetsområden
- Socialpsykologi
- Fysiologi
- Psykologisk bedömning
- Roterande praktik
- Minne och inlärningsprocesser
- Tillämpad statistik i psykologi
Andra kursen
- Motivation och känsla
- Psykodiagnostiker
- Forskningsmetoder inom psykologi
- psykopatologi
- Interventionstekniker i psykologi
- Tanke och språk
- Utvecklingspsykologi
- Kliniska praktikplatser
- Moderna språk
Tredje kursen
- Ledarförmåga
- Ledarskapsförmåga
- Livscykelpsykologi
- Psykometri
- Kommunikativa färdigheter
- Öva jag
- neuropsykologi
- Avancerad psykopatologi
- Hälsopsykologi
- Terapeutfärdigheter
Fjärde klass
- Psykologi av personlighet och intelligens
- Etiska värderingar
- Övning II
praktikplatser
Externa praktikregler
Praktikplatser är en nyckelkomponent i din utbildning. Att skaffa erfarenhet efter det du har lärt dig i din examen är det bästa sättet att komma in på arbetsmarknaden. Det finns två typer av praktik: läroplan – som ingår i din studieplan – och extrakurs – som du kan göra frivilligt.
För att genomföra läroplanspraktik i företag måste du ha 50 % av poängen godkända och registrerade innan du påbörjar din praktik. Dessa praktikplatser följs upp av företaget och praktiksamordnaren och del- och slutrapporter upprättas för utvärdering.
Om du vill ta din arbetslivserfarenhet till nästa nivå innan du avslutar din universitetsutbildning, kan du ägna dig åt en praktikplats utanför läroplanen. Du kan göra dem under vilket läsår som helst, men tänk på att praktik är ett formativt komplement till dina studier; därför, ju mer kunskap du har skaffat dig under dina studier, desto mer kommer du att dra nytta av praktikupplevelsen.
Programresultat
Grundläggande kompetenser
- CG1: Förmåga att förstå funktionerna, egenskaperna och begränsningarna hos de olika teoretiska modellerna för psykologi inom hälsopsykologiområdet.
- CG2: Förmåga att förstå de grundläggande principerna för de olika psykologiska processerna inom hälsopsykologiområdet.
- CG3: Förmåga att förstå processer och huvudstadier av psykologisk utveckling genom hela livscykeln när de relaterar till normalitet och abnormitet inom hälsopsykologiområdet.
- CG4: Förmåga att förstå den biologiska grunden för mänskligt beteende och psykologiska funktioner.
- CG5: Förmåga att förstå de psykosociala principerna för hur grupper och organisationer fungerar.
- CG6: Förmåga att förstå människans sociala och antropologiska dimension, inklusive de historiska och sociokulturella faktorer som är involverade i människans psykologiska konfiguration.
- CG7: Förmåga att förstå olika metoder för utvärdering, diagnos och psykologisk behandling inom olika tillämpade områden inom hälsopsykologin.
- CG8: Förmåga att förstå olika forskningsdesigner och procedurer för att formulera och testa hypoteser och tolka resultat samt att kunna tillämpa dem på hälsopsykologiområdet.
- CG9: Förmåga att förstå psykologins olika tillämpningsområden och ha den expertis som krävs för att påverka och främja livskvaliteten för individer, grupper, samhällen och organisationer i utbildnings-, kliniska-, hälso-, organisations- och samhällssammanhang.
Tvärvetenskaplig kompetens
- CT1: Autonomt lärande: Förmåga att välja de strategier, verktyg och schema som du anser vara mest effektiva för autonomt lärande och implementering av det du har lärt dig.
- CT2: Självförtroende: Förmåga att bedöma sina resultat, prestationer och förmågor med den inre övertygelsen att vi är kapabla att hantera de utmaningar vi ställs inför.
- CT4: Förmåga att analysera och syntetisera: studenter kan bryta ner komplexa situationer i sina beståndsdelar och utvärdera andra alternativ och perspektiv för att hitta optimala lösningar. Syntes försöker minska komplexiteten för att bättre förstå den och/eller lösa problem.
- CT5: Förmåga att tillämpa kunskap i praktiken genom att använda de kunskaper som förvärvats under studierna i situationer som så liknar yrkets verklighet som möjligt.
- CT8: Informationshantering: Förmåga att söka, välja, analysera och integrera information från olika källor.
- CT10: Initiativ och entreprenörsanda: Förmåga att utföra svåra eller slumpmässiga handlingar med upplösning. Förmåga att förutse problem, föreslå förbättringar och envisa i att uppnå dem. Företräde för att anta och utföra aktiviteter.
- CT11: Planering och tidshantering: Förmåga att sätta upp mål och välja medel för att uppnå dessa mål med hjälp av tid och resurser effektivt.
- CT12: Kritiskt resonemang: Förmåga att analysera en idé, ett fenomen eller en situation ur olika perspektiv och ta ett förhållningssätt baserat på rigorös och argumenterad objektivitet snarare än intuition.
- CT13: Problemlösning: Förmåga att hitta en lösning på en förvirrande fråga eller en komplicerad situation utan en fördefinierad lösning, vilket gör det svårare att lösa.
- CT14: Innovation och kreativitet: Förmåga att föreslå och utveckla nya och originella lösningar som ger mervärde till problem som ställs, även inom andra områden än själva problemet.
- CT15: Ansvar: Förmåga att uppfylla åtaganden med sig själv och andra när man utför en uppgift och arbetar mot en uppsättning mål inom inlärningsprocessen. Befintlig förmåga i varje ämne att inse och acceptera konsekvenserna av en fritt utförd handling.
- CT16: Beslutsfattande: Förmåga att göra ett val mellan befintliga alternativ eller sätt att effektivt lösa olika situationer eller problem.
- CT17: Lagarbete: Förmåga att integrera och aktivt samarbeta med andra människor, områden och/eller organisationer för att uppnå gemensamma mål.
- CT18: Användning av informations- och kommunikationsteknik (IKT): Förmåga att effektivt använda informations- och kommunikationsteknik som ett verktyg för att söka, bearbeta och lagra information, samt för att utveckla kommunikationsfärdigheter.
Särskilda kompetenser
- CE1: Förmåga att analysera behov och krav hos funktionens tilltänkta förmånstagare i olika sammanhang.
- CE2: Förmåga att fastställa målen för psykologisk handling i olika sammanhang, föreslå och förhandla om målen med de avsedda förmånstagarna och intressenterna.
- CE3: Förmåga att planera och genomföra en intervju.
- CE4: Förmåga att beskriva och mäta variabler (personlighet, intelligens och andra anlag, beteenden, etc.) och kognitiva, emotionella, psykobiologiska och beteendemässiga processer.
- CE5: Förmåga att identifiera skillnader, problem och behov.
- CE6: Förmåga att ställa diagnoser enligt yrkets kriterier.
- CE7: Förmåga att beskriva och mäta interaktionsprocesser, gruppdynamik och grupp- och intergruppstrukturer.
- CE8: Förmåga att identifiera problem och behov i grupper och mellan grupper.
- CE9: Förmåga att beskriva och mäta interaktionsprocesser, organisatorisk dynamik och organisatoriska och interorganisatoriska strukturer.
- CE10: Förmåga att identifiera organisatoriska och interorganisatoriska problem och behov.
- CE11: Förmåga att analysera det sammanhang i vilket individuellt beteende och grupp- och organisatoriska processer äger rum.
- CE12: Förmåga att välja och hantera verktyg, produkter och tjänster och att identifiera intressenter.
- CE13: Förmåga att designa och anpassa instrument, produkter och tjänster enligt krav och begränsningar.
- CE14: Förmåga att kontrastera och validera instrument, produkter och tjänster (oavsett om det är prototyper eller pilottester).
- CE15: Förmåga att definiera mål och upprätta en plan för intervention utifrån dess syfte (förebyggande, behandling, rehabilitering, integration, övervakning, etc.).
- CE16: Förmåga att välja lämpliga psykologiska interventionstekniker för att uppnå mål.
- CE17: Expertis inom strategier och tekniker för att involvera de avsedda mottagarna i interventionen.
- CE18: Förmåga att tillämpa strategier och metoder för direkt intervention på de avsedda förmånstagarna: psykologisk rådgivning, terapi, förhandling, medling, etc.
- CE19: Förmåga att tillämpa strategier och metoder för direkt intervention i olika sammanhang: konstruktion av hälsosamma miljöer, etc.
- CE20: Förmåga att tillämpa strategier och metoder för indirekt intervention genom tredje part: rådgivning, utbildning av utbildare och andra aktörer.
- CE21: Förmåga att planera utvärdering av program och insatser.
- CE22: Förmåga att välja och utveckla indikatorer och mått för att utvärdera program och insatser.
- CE23: Förmåga att mäta och erhålla relevant data för utvärdering av insatser.
- CE24: Förmåga att analysera och tolka resultaten av utvärderingen.
- CE25: Förmåga att ge feedback till de avsedda förmånstagarna på lämpligt och korrekt sätt.
- CE26: Förmåga att producera muntliga och skriftliga rapporter.
- CE27: Förmåga att förstå och följa psykologins deontologiska skyldigheter.
- CE28: Förmåga att utveckla yrket med hjälp av engelska och/eller spanska språket, både för specialiserade och icke-specialiserade målgrupper.