
Humanistisk kandidatexamen in
Kandidatexamen i PR, reklam och integrerad marknadskommunikation
Thiel College

Nyckelinformation
Campus läge
Greenville, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 33 620 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Aug 2023
* heltidsundervisning 2022-2023
Introduktion
Programmet för PR, reklam och integrerad marknadskommunikation på Thiel College är ett joint venture mellan Institutionen för media, kommunikation och PR och Institutionen för företagsekonomi och redovisning. Studenterna kommer att ta en mängd olika kurser i PR, reklam, integrerad marknadskommunikation, interpersonell kommunikation, media, redovisning, företagsledning, datorinformationssystem (CIS) och ekonomi.
Detta program har två liknande men olika spår. Mediespåret rekommenderas för studenter som vill arbeta i företag eller PR- och reklambyråer, men som inte räknar med att gå in i allmänna chefsbefattningar. Ledarspåret rekommenderas för studenter som förväntar sig att börja sin karriär inom PR eller reklam och så småningom flytta till allmänna chefspositioner på en byrå eller ett företag.
Huvudfunktioner
- Förstå de grundläggande affärsmarknadsföringsfunktionerna (särskilt PR och reklam) och ledningsfunktioner.
- Utveckla interpersonella färdigheter och lär dig att vara en värdefull medlem av ett team.
- Förstå att varje affärsbeslut har ekonomiska, miljömässiga och administrativa kostnader och fördelar.
- Var beredd på anställning som PR-, reklam- eller marknadsföringsproffs och för antagning till ett PR-, reklam-, marknadsförings- eller allmänt företagsutbildningsprogram.
- Förstå etiska frågor inom PR, reklam och marknadsföring i dagens affärsmiljö och lämpliga lösningar på etiska dilemman och andra problem.
- Visa en grundlig förståelse för kommunikationens roll i samhället och i masskulturen, masskommunikationens roll och användningsområden, och användningen av en rad specialiserade kommunikationstillämpningar såsom PR, reklam och marknadsföring i allmänhet.
- Visa en grundlig förståelse för jobbkraven och arbetsmiljöerna inom PR, reklam och marknadsföringspositioner, avdelningar och byråer.