Bachelor of Management ICT Business (International ICT Business)
Telkom University
Nyckelinformation
Campus läge
Bandung, Indonesien
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
8 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
IDR 184 000 000 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
På grund av Covid-19-pandemin har Telkom University genomfört onlineföreläsningar för alla studenter inklusive nya internationella studenter. Efter att Covid-19-pandemin börjar avta och den indonesiska regeringen har öppnat tillgång till och tjänster för internationella studenter förväntas vi välkomna internationella studerandes studier på campus.
Bachelor of ICT Business Management är ett av studieprogrammen vid School of Economic and Business - Telkom University , Indonesien som grundades 1997. Vår ICT Business Management har ett mycket skarpt fokus på ledning för informations- och kommunikationsteknikens behov. (IKT) industri. Med den tjocka färgen på IKT kan studenter från ICT Business Management Study Program accepteras i telekommunikationsindustrin och andra industrier som aggressivt använder IKT i affärsprocesser.
Telkom University's International Office","author_url":"","source":""}" />
Vad lär du dig?
Det finns 5 koncentrationer inom ICT Business Management:
1. Telekommunikationsföretagsledning (MBT), studenter lär sig hur man:
- implementera telekommunikationshantering
- vara skicklig i att utvärdera hanteringsbaserad telekommunikation med stöd av trådlösa telekommunikationsnät och mobilnät
- analysera affärsmodeller som används i dagens telekommunikationsindustri.
2. Informatik Business Management, studenter lär sig hur man:
- skapa en affärsplan och genomföra informatik affärshantering.
- hantera informationssäkerhet och förstå informationssäkerhetsrevisioner.
- analysera managementinformationssystem tillsammans med programvarutestningsprocedurer.
- utforma affärsprocesser för e-handel och IT-verksamhet.
3. Media Business Management, studenter lär sig hur man:
- implementera mediaföretagsledning och marknadsföring av medieföretag.
- utvärdera bevarandesystemet för digital information i medieföretag.
- vara skicklig i att producera ett arbete med mediainnehåll genom att använda IKT och använda element som bildar innehållet och har attraktiva värden.
4. Content Business Management, studenter lär sig hur man:
- förstå ekosystemet i innehållskedjan på det mobila telekommunikationsnätet, att känna till och förstå affärspotentialen i mobilt innehåll, känna till och förstå processen att tillhandahålla innehåll fram till distribution och kommersialisering.
- analysera multimedia innehållshanteringssystem och webbsemantik.
- utvärdera bevarandet av digitala informationssystem i företaget.
5. International ICT Business Management, studenter lär sig hur man:
- hantera ett internationellt företag som stöds av ett internationellt certifikat i enlighet med områden av intresse och erfarenhet av utländska affärer.
- vara skicklig i att tala engelska aktivt (introduktionsundervisning och lärande levereras på engelska).
Inlärningsmaterialet för International ICT Business Management levereras på engelska, inklusive föreläsningar, praktikplatser, tentor, avhandlingar, prövningar och vetenskapliga publikationer. Studenter får också några internationella program som mobilitetsprogram ( edutrip , studentutbyte eller kortkurssprogram) och internationell certifiering relaterad till ledning. Dessutom kommer det att finnas ett engelsk synergiprogram för att förbättra deras engelska från språkcentret under ett år.
Vad kommer du att bli?
Utexaminerade inom ICT Business Management förväntas göra det
- Kunna planera, organisera, bemanna, leda och styra andra och utöva kontroll för att hantera en affärsorganisation och icke-affärsorganisation.
- Kunna utföra uppgifterna för en funktionell chef (marknadsföring, drift, HR, ekonomi) och entreprenörer i en affärs- och icke-affärsorganisation.
- Kunna lösa operativa och hanteringsproblem, välja den bästa lösningen, beslutsrekommendationer och göra handlingsplaner för att använda informations- och kommunikationsteknik.
- Kunna förstå teorier, koncept, metoder och verktyg förknippade med analysen av ledningsförmåga inom områdena marknadsföring, HR, drift och ekonomi.
- Kunna utföra datainsamling och bearbetning och analys av relevant information i forskningsprocessen.
- Kunna tillämpa begreppen marknadsföringsledning som täcker aspekter av ledning och marknadsföring, upprättandet av marknadsföringsblandningen, utveckla en strategi för att planera marknadsföringsprogrammet i ett företag.
- Var skicklig med att demonstrera ett system för registrering av analys och tillhandahållande av företagets finansiella rapporter som grund för ekonomiskt beslutsfattande, och analysera finansieringskällor baserat på teorin om kapitalstruktur som kan implementeras i ett företag.
- Ha en entreprenörsanda för att på ett betydande sätt bidra till att förbättra samhällets välfärd.
- Kunna använda koncept för verksamhetsledning som inkluderar design och drift av kvalitetsledning och analysera projektledning i ett företag.
- Kunna hantera mänskliga resurser som inkluderar: utnyttjande, utveckling, bedömning, tillhandahållande av utbytesförmåner och ledning av enskilda medlemmar i organisationen eller gruppen av anställda, inbegriper också utformning och implementering av systemplanering, medarbetar-, medarbetarutveckling, karriärhantering , prestationsutvärdering, ersättning till anställda och goda arbetsrelationer.
Kandidater från ICT Business Management har möjlighet att bli:
- Applikationsutvecklare
- Affärsanalytiker
- Rättsmedicinsk datoranalytiker
- Nätverksingenjör
- IT-säljare
Curriculum
Från och med den här udda terminen 2020/2021 genomför Telkom University , särskilt School of Economic and Business, 2020-läroplanen som hänvisar till ramverket för resultatbaserad utbildning (OBE). Läroplanen för 2020 gjordes med syftet att:
- Att förutse utvecklingen av den industriella revolutionen 4.0 genom att lägga till ny läskunnighet, nämligen mänsklig läskunnighet, datakunskap och teknisk kompetens.
- Stärka branschengagemang genom att förverkliga WRAP-programmet (Work Ready Program) i form av praktik, entreprenörskap och forskningsskepp.
- Stärka digitala inlärningsmetoder baserade på studentcentrerat lärande genom att utveckla blended learning flipped learning och distansutbildning.
- Att erkänna studenternas samhällsutvecklings- och innovationsaktiviteter genom att delta i Student Creativity Week-aktiviteter, Tematiska verkliga föreläsningar, nationella eller internationella tävlingar, certifiering och andra motsvarigheter.
- Implementera inlärningsprocessen för "Merdeka Belajar-Kampus Merdeka", där studenterna får friheten att ta inlärningspoäng utanför studieprogrammet, som kan tas från utbildningen i ett universitet och eller utanför universitetet.
Allt detta syftar till att producera akademiker med förmågan att tänka, lösa problem och interagera över hela världen enligt visionen från School of Economics and Business.