BS i internationella affärer
Susquehanna University
Nyckelinformation
Campus läge
Selinsgrove, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 54 440 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Stick ut för globala arbetsgivare
Att vara en internationell forskare har konkurrensfördelar.
För att du ska briljera garanterar vi dig en internationell praktikplats som student i vårt internationella affärsprogram. Många studenter studerar i ett annat land, men hur många får arbeta i ett land innan de tar examen? Vårt prisbelönta Global Opportunities-program för studier utomlands erbjuder också extra lärande utomlands. Arbetsgivare kommer att uppskatta din erfarenhet av att bo i ett annat land, arbeta i en utländsk affärsmiljö och engagera dig i olika kulturer.
Du kommer att ta examen från Susquehanna redo att tävla mot andra toppkandidater som söker arbete inom internationella affärer, marknadsföring, redovisning, regering, mänskliga resurser, handel, finans och ideellt arbete.
Eftersom vår djärva läroplan är rotad i den liberala konsten kommer du att utveckla viktiga färdigheter som arbetsgivare söker, som
- Skrivande, lagarbete
- Presentationer
- Kritiskt tänkande
- Interpersonella relationer
- Ledarskap
Utvidga dina vyer ytterligare genom att lägga till ett företag mindre, såsom ekonomi eller marknadsföring, eller ett tvärvetenskapligt biämne som internationella studier, för att få en djupare förståelse för viktiga ämnen i dagens värld.
En ackrediterad examen i världsklass öppnar dörrar
Vår Sigmund Weis School of Business är ackrediterad av AACSB International. Mindre än 5 % av de över 15 000 affärsprogrammen världen över har fått AACSB-ackreditering, vilket gör vårt program till en del av en elitgrupp. För dig betyder det att toppföretag kommer att erkänna den höga kvaliteten på din examen, och ofta erbjuder högre, mer konkurrenskraftiga löner.
Den kraftfulla kombinationen av vårt AACSB-ackrediterade program och globala erfarenheter förbereder dig för en framgångsrik karriär. Oavsett om du i slutändan arbetar i USA eller någon annanstans, har du ett försprång med internationellt perspektiv och kompetens.
Nittioåtta procent av Susquehannas utexaminerade har jobb inom sex månader efter examen.
Galleri
Läroplan
Krav för major
När du registrerar dig på Susquehanna kommer du att paras ihop med en rådgivare och ett ansökningsverktyg för att vägleda dig i din kursplanering och schemaläggning. Följande är ett utdrag ur den fullständiga kurskatalogen. Inskrivna studenter följer kraven i kurskatalogen för det läsår då de deklarerar varje huvud- och/eller biämne, rådgör med sina rådgivare och Academic Planning Tool.
Krav för Majors som erbjuds av Management and Marketing Department
Studenter slutför affärsgrundkurserna och en huvudämne i internationella affärer, marknadsföring och ledning av lyxvarumärken, ledning eller marknadsföring. Inget betyg under C- kommer att accepteras för att uppfylla större krav eller i någon grundkurs.
Begränsning av dubbelräkning
Ingen student får ha mer än ett huvudämne vid Sigmund Weis Handelshögskola. Studenter som vill studera ytterligare ett ämnesområde i Weis-skolans läroplan bör rådfråga sin rådgivare om att förklara en akademisk minderårig.
Business Foundation-kurser
År 1
- 4 eller 2 MGMT-195 Global Business Perspectives eller MGMT-138 Fundamentals of Business
- 4 ECON-201 Principer för makroekonomi
- 4 ECON-202 principer för mikroekonomi
- 4 MGMT-202 Företagsstatistik
- eller MATH-108 Introduktion till statistik
- eller MATH-180 statistiska metoder
- eller PSYC-123 Statistics for the Behavioural Sciences
År 2
- 4 INFS-174 Datainsamling och modellering
- 4 ACCT-200 Finansiell redovisning
- 4 ACCT-210 Rättslig miljö
- 2 INFS-233 Datadrivet beslutsfattande
- 4 MGMT-240 Managementprinciper
- 4 MKTG-280 Marknadsföring
- 2 MGMT-105 Introduktion till professionell utveckling
År 3
- 4 ACCT-330 Chefsredovisning
- 4 FINC-340 Corporate Financial Management
År 4
- 4 INFS-472 Datainsikt och visualisering
- 4 MGMT-400 Affärspolicy och strategi
- 4 MGMT-404 Global affärsetik
Inget betyg under C- kommer att accepteras mot examen för grundkurser; efter att ha fått betyget under C- i en grundkurs, måste studenten gå om kursen nästa termin där den ges. De kursbeskrivningar som listas längre fram i katalogen identifierar förkunskapskrav och dessa tyder på en viss grad av ordning och reda i slutförandet av grunden. Utöver stiftelsen, registrerar första terminens företagsstudenter sig i MGMT-195 Global Business Perspectives (fyra terminstimmar), som ger en introduktion till liberala studier och högskoleliv, samt en översikt över verksamhetens funktionsområden, karriärmöjligheter och Sigmund Weis Schools läroplan. Denna kurs uppfyller kraven på förstaårsseminariet i den centrala läroplanen.
International Business Major
International Business majors utvecklar tvärkulturella och affärsmässiga färdigheter för att effektivt hantera alla typer av företag i en global miljö samt förbereda lokala och nationella organisationer för att expandera över internationella gränser. Denna stora integrerar både en teoretisk och tillämpad bakgrund i International Business. Studenter måste genomföra en internationell praktik som gör det möjligt för dem att uppleva skillnader och utmaningar i att arbeta i en främmande miljö samtidigt som de utvecklar en förståelse och uppskattning av andra kulturer. Denna stora är avsedd för studenter som vill delta aktivt i vår mångfaldiga, dynamiska och ömsesidigt beroende globala ekonomi. Den internationella affärsinriktningen kräver slutförande av affärsgrunden, en praktikplats i ett främmande land och slutförande av följande klasser:
- 2 MGMT-315 Global Supply Chain Logistics
- 4 MGMT-350 International Business
- 4 ECON-338 Internationell politisk ekonomi
- 2 MGMT-410 International Management
- 2 MKTG-317 Internationell marknadsföring
- 2 MGMT-466-förhandlingar
- 0-4 Internationell praktik: okrediterad, eller studenter kan välja att ansöka om ytterligare 2-4 terminstimmar utöver vad som krävs för huvudämnet
- 4 terminstimmar valda från följande kurser:
- 4 POLI-320 Afrikansk politik
- 4 POLI-321 Europeiska unionen
- 4 POLI-331 Amerikansk utrikespolitik
- 4 POLI-334 Internationella organisationer och lag
Dubbelräkningsbegränsning för tvärvetenskapliga minderåriga
Endast 4 terminstimmar av detta biämne kan dubbelräknas mot studentens huvudämne.
Obs: Bilagan är inte tillgänglig för studenter som studerar marknadsföring och ledning av lyxmärken.
Kursalternativ
Lyxvarumärkesmarknadsföring och managementkurser
- LBMM 216 Luxury Brand Marketing & Management, poäng: 4
- LBMM 316 Advanced Luxury Branding, poäng: 4
- LBMM 385 Retail and Visual Merchandising, poäng: 4
Management kurser
- MGMT 102 Global Business Perspectives, poäng: 4
- MGMT 105 Introduktion till professionell utveckling, poäng: 2
- MGMT 138 Fundamentals of Business, poäng: 2
- MGMT 195 Global Business Perspectives, poäng: 4
- MGMT 202 Business Statistics, poäng: 4
- MGMT 230 Utforska entreprenöriella möjligheter, poäng: 4
- MGMT 240 Principer för ledning, poäng: 4
- MGMT 290 ideell förvaltning, poäng: 4
- MGMT 315 Global Supply Chain Logistics, poäng: 2
- MGMT 333 New Ventures: Start-Up to Exit, Credits: 4
- MGMT 350 International Business, poäng: 4
- MGMT 351 Seminarium i europeisk affärsverksamhet, poäng: 2
- MGMT 360 Management & Organizational Behavior, poäng: 4
- MGMT 361 Human Resource Management, poäng: 4
- MGMT 362 anställningslagstiftning, poäng: 2
- MGMT 373 Managing for Sustainability, poäng: 4
- MGMT 379 Affärs- och regeringsrelationer, poäng: 2
- MGMT 390 Operations Management, poäng: 4
- MGMT 400 affärspolicy och strategi, poäng: 4
- MGMT 404 Global Business Ethics, poäng: 4
- MGMT 410, internationell ledning, poäng: 2
- MGMT 416 Intellectual Property & Business, poäng: 4
- MGMT 434 Entreprenörserfarenhet, poäng: 4
- MGMT 437 Hållbart entreprenörskap, poäng: 4
- MGMT 438 Försäljningsledning, poäng: 4
- MGMT 464 Compensation Structure Design, poäng: 2
- MGMT 465 Performance Management, poäng: 2
- MGMT 466-förhandlingar, poäng: 2
- MGMT 467 Ämnen inom management, poäng: 2–4
- MGMT 468 kvinnor i organisationer, poäng: 2
- MGMT 501 oberoende studie, poäng: 1–4
- MGMT 502 Seniorforskning, poäng: 1–4
- MGMT 503 Business Internship, poäng: 1–4
Marknadsföringskurser
- MKTG 280 Marknadsföring, poäng: 4
- MKTG 317 internationell marknadsföring, poäng: 2
- MKTG 320 digital marknadsföring, poäng: 4
- MKTG 321 Social Media Marketing, poäng: 2
- MKTG 381 Marknadsundersökning, poäng: 4
- MKTG 382 konsumentbeteende, poäng: 4
- MKTG 485 marknadsföringsstrategi och ledning, poäng: 2
- MKTG 486 Ämnen inom marknadsföring, poäng: 1–4
- MKTG 488 Marketing Analytics, poäng: 4
Sigmund Weis School of Business London Program Kurser
- INTD 133 British Theatre, Credits: 4
- INTD 134 Brittisk historia/kultur London, poäng: 4
- OFFP SWSB SWSB London Programplanering, poäng: 1
- OFFR SWSB SWSB London Program Reflection, Credits: 1
Programresultat
Lärande mål:
- Visa förståelse för större organisatoriskt beteende/allmänna ledningskoncept, teorier och deras tillämpningar (såsom motivation, team och beslutsfattande).
- Visa förståelse för ledarskapets roll i organisationer både på mikronivå (individ, team) och på makronivå i organisationer (t.ex. strategisk ledning, organisationsstruktur).
- Visa förståelse för hur affärsledningskoncept relaterade till service till andra, organisatoriskt socialt ansvar, och statlig politik.
Karriärmöjligheter
Nyutexaminerade är anställda:
- Svart sten
- KATT
- Deloitte
- Ernst& Young
- Farleigh Dickinson University
- Trohet
- Goldman& Sachs
- Hershey
- Highmark blå sköld
- JPMorgan Chase
- KPMG
- Lockheed Martin
- &Merck
- Moody's
- Newell Rubbermaid
- PricewaterhouseCoopers
- Försiktighetsåtgärder
- Ross-butiker
- State Street globala rådgivare
- Zurich Finansiella tjänster
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.
Om skolan
Frågor
Liknande kurser
BSc (Hons) International Strategic Business Management with Foundation Year
- London, Storbritannien
- Manchester, Storbritannien + 1 Mer
Kandidatexamen i internationella affärer
- Kingston upon Thames, Storbritannien
International Business with a Foundation Year - BSc (Hons)
- Canterbury, Storbritannien