BA i företagskommunikation och allmänna frågor
Southern Methodist University Meadows Schools of the Arts
Nyckelinformation
Campus läge
Dallas, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
Begär info
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Starka skrivförmåga är avgörande för studentens framgång i avdelningens läroplan och senare i yrket journalistik. Studenter kan anmäla sig till journalistklasser som förstaårsstudenter. De som söker tillstånd till major eller minor i avdelningen för journalistik måste ha genomfört 24 timmar av studier, vilket kan inkludera överföringstimmar. Studenter måste också ha tagit DISC 1312 (eller motsvarande) och tjänat lägst betyget B i denna kurs. Studenter är skyldiga att ta JOUR 2103 innan vidare journalistikstudie, och de måste förklara major eller minor innan de tar JOUR 2312. Studenter som flyttar från andra universitet måste ha genomfört motsvarande kurser och erhållit motsvarande GPA i dessa kurser innan de kan betraktas som en större kandidat i avdelningen för journalistik. All majoritet inom journalistik och modemedier måste förklara och slutföra en andra major eller en minor som de väljer. Journalistikavdelningen har fokus på och engagemang för mångfald och erkänner behovet av mångfald i media och kommunikation under 2000-talet.Organisationskommunikation
För majors som är intresserade av att leda effektiv verksamhet och internt arbete i organisationer, inklusive ledarskap, förändringshantering, lagarbete, makt / könsfrågor, mänskligt och socialt kapital och organisatoriskt beteende.Politisk kommunikation
För majors som är intresserade av att leda offentliga politiska initiativ för organisationer, lobbyföretag, tankesmedjor, statliga myndigheter, icke-statliga organisationer, valda ämbete eller politiska kampanjer, inklusive analys, frågor, advokat och övervakning av allmänheten.Social innovation och ideellt engagemang
För majors som är intresserade av att leda eller grunda ideella eller hybridföretag som kombinerar social välfärd, branding, givare / volontärrelationer, fundraising / filantropi och strategisk kommunikation i en mängd olika uppdragssammanhang.