BA i specialpedagogik - kognitiv funktionsnedsättning för K-12 lärare Certification
Siena Heights University
Nyckelinformation
Campus läge
Adrian, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 545 / per credit
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
Introduktion
Det primära målet för specialpedagogikprogrammet är att utveckla självsäkra, nyfikna och eftertänksamma pedagoger som är förankrade i bredden och djupet av inlärningssvårigheter och kognitiva funktionsnedsättningar.
Specialpedagogikens filosofi bygger på föreställningar som påverkar undervisningsutbudets karaktär och innehåll. Tonvikten läggs på att införliva praktisk tillämpning med teoretisk diskussion och juridiska/etiska aspekter för att underlätta lärandet för barn med funktionsnedsättning.
Siena Heights Universitys filosofi att förbereda specialpedagogiska elever att undervisa individer med kognitiv funktionsnedsättning bygger på 10 huvudpunkter:
- Utbildning är för alla individer.
- Individer med kognitiv funktionsnedsättning är bättre betjänta när programmen bestäms av individuella inlärningsbehov och inte kategoriska etiketter.
- Exakta data är drivkraften för utbildningsprogram och är grunden för målen och målen för ett utbildningsprogram.
- Hela kontinuiteten av placeringar och alla utbildnings- och samhällsresurser måste vara tillgängliga för individer med kognitiv funktionsnedsättning. Fastställandet av den minst restriktiva placeringen måste baseras på bedömningsdata.
- Utbildningen av individer med kognitiv funktionsnedsättning bör påbörjas så tidigt som möjligt och fortsätta så länge som behövs. I livets alla aspekter är övergångar från en period till nästa kritiska.
- Programmet för att förbereda lärarutbildningskandidater för att undervisa individer med kognitiv funktionsnedsättning bör täcka alla områden av lärande inklusive akademiskt, socialt, vardagligt och föryrkesinriktat/yrkesinriktat. Programmet måste baseras på forskningsdata och bästa praxis.
- Standardläroplanen är basen för att bygga ett individuellt utbildningsprogram för individer med kognitiv funktionsnedsättning.
- Skolorna, liksom lärarna och andra yrkesverksamma inom skolan, är en integrerad del av samhället. Specialläraren bör ge både direkta och indirekta tjänster och stöd till samhället.
- En roll för ett lärarutbildningsprogram är att möta utbildningsbehoven hos individer i Michigan.
- Michigan Department of Educations standarder, Michigan Administrative Rules for Special Education (MARSE) och nuvarande bästa praxis bör vara den plattform som lärarutbildningen bygger på. Ett mål med programmet är att ge ledarskap i utvecklingen av ett förbättrat undervisningsprogram.
Ackreditering
Siena Heights University's Division of Education beviljades nationell ackreditering av Council for the Accreditation of Educator Preparation (CAEP) för hela sju år, från våren 2020 till våren 2027. Denna ackreditering intygar att de omnämnda professionella initiala certifieringsprogrammen har gett bevis på att de uppfyller alla CAEPs standarder.
Programutmärkelser
- Graduate anställningsgrad på 100 procent;
- Totalt 74 procent av kurserna har klinisk fälterfarenhet;
- Praktisk modellering av instruktioner.