Keystone logo
Schellhammer Business School Kandidatexamen i internationell marknadsföring
Schellhammer Business School

Kandidatexamen i internationell marknadsföring

Marbella, Spanien

3 Years

Engelsk, Spanska, Franska

Heltid

Sista ansökningsdag för begäran

Begär tidigaste startdatum

Begär studieavgifter

På Campus

Introduktion

Kandidatexamen i internationell marknadsföring vid Schellhammer Business School är ett unikt program som fokuserar på studier av marknadsföring ur ett internationellt perspektiv.

Den tvärvetenskapliga kursplanen som inkluderar marknadsföring, digitala medier, reklam, marknadsföringsforskning och planering ger studenterna ett brett utbildningsperspektiv med möjlighet att driva framtida karriärer inom media och reklam där färdigheter finslipade på detta program som kritiskt, analytiskt och kreativt tänkande, intellektuell smidighet och innovation värderas högt.

I linje med alla andra forskar- och grundutbildningsprogram vid Schellhammer Business School kommer de mångfaldiga frågor som mänskligheten står inför - överbefolkning, klimatförändringar, föroreningar, föroreningar, utarmande resurser, grov ojämlikhet, misslyckade ekonomiska system och politisk dogmatism att undersökas samtidigt som man förespråkar och stöder en nytt trossystem.

Det mänskliga tillståndet är att söka svar på många mänskliga och skapade problem genom att försöka göra en moralisk, etisk, andlig och intellektuell känsla av världen.

Ironing out your strategy

Curriculum

År 1
År 2
År 3
  • marknadsföringsprinciper
  • Akademisk läsning och skrivfärdigheter
  • Industriella besök och kritisk analys
  • Självhantering
  • Presentations färdigheter
  • Introduktion till ledning
  • Media och reklam
  • Kommunikationsfärdigheter







  • Förhandling och konfliktlösning
  • Bygga och leda effektiva lag
  • Etik & filosofisk antropologi
  • Ekonomihantering och dataanalys
  • Marknadsmärke, segmentering och positionering
  • Industriella besök och kritisk analys
  • Media och reklam
  • Digital marknadsföring och e-handel
  • Tjänster Marknadsföring
  • Marknadsundersökning
  • Personalavdelning
  • Konsumentbeteende
  • Marknadsplanering
  • Människans tillstånd och planeten
  • Familjeföretaget
  • Industriella besök och kritisk analys
  • Mindens arkitektur
  • Hållbarhet: Global Resources Challenge
  • Begrepp för personlig utveckling
  • Trender och innovation inom marknadsföring
  • Personlig presentation och karriärutveckling


Språkkurser som erbjuds: spanska, franska, tyska, italienska, kinesiska mandarin, japanska, ryska och engelska.

Observera att ämnen som erbjuds kan variera från den publicerade listan och revideras regelbundet för att säkerställa maximal relevans för den närstående industrin och näringslivet. Språkkurser är baserade på efterfrågan (minst fem studenter) per nivå och måste väljas före semesterstart.

Kursinformation

  • Kurskod: BBA-300
  • Kursens längd: 3 akademiska år
  • Semester 1: Oktober / Semester 2: februari
  • ECTS (European Credit Transfer System): 180 poäng
  • Minsta ålder: 18 år

antagning

  • Minst 18 år gammal
  • IB, A-nivå, gymnasium eller motsvarande examen

Överför studenter

Poäng för relevanta kurser som genomförts vid andra skolor, högskolor eller universitet kan utvärderas för överföring till ett av våra program. Transferstudenter behöver inte skicka rekommendationsbrev. Överföringsstudenter måste skicka in avskrifter från sina tidigare skolor, högskolor eller universitet så att poäng och kurser kan utvärderas för överföring.

Icke-EU-studenter

Studenter som inte är medborgare i Europeiska unionen uppmuntras att ansöka cirka 2-4 månader före önskat startdatum för att ge tid för visumbehandling. Om visumet försenas kan studenter skjuta upp sina studier till nästa tillgängliga startdatum. För att ansöka om visum måste du accepteras som student vid Schellhammer Business School och uppfylla alla riktlinjer och krav som fastställts av ambassaden i deras land. Om du behöver någon vägledning under processen, tveka inte att kontakta vår internationella antagningsavdelning.

Läroplan

Antagningar

Om skolan

Frågor