Bachelor i marknadsföring
Rochester Institute of Technology (RIT) Dubai
Nyckelinformation
Campus läge
Dubai, Förenade arabemiraten
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 16 973 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Organisationer är beroende av marknadsföring för att producera den försäljning som varje organisation behöver för att trivas. Marknadsföring är dock mer än att sälja. Marknadsföring underlättar försäljningen genom att utveckla den perfekta marknadsföringsmixen av produkt, prissättning, marknadsföring och distribution för sina noggrant utvalda målkunder. Professionella inom marknadsföring behöver goda kommunikationsförmåga, skriftliga och verbala, måste trivas med att arbeta med människor och måste i allt högre grad kunna fatta realtidsbeslut baserat på statistisk dataanalys. Men om du är som de flesta marknadsförare vill du gå vidare till de bra sakerna: karriäralternativ.
Programöversikt
RIT: s marknadsföringsprogram kommer att leda dina framsteg mot att bli professionell på Internetmarknadsföring. Efter marknadsföringsprinciper där du lär dig grunderna fortsätter det med en kurs i integrerad marknadsföringskommunikation där du lär dig att väva internetmarknadsföring i företagets traditionella marknadsföringsmix. Det fortsätter sedan med en översiktskurs, Internetmarknadsföring, innan du fortsätter med marknadsföring av sociala medier och marknadsföring av sökmotorer. Du kommer sedan att utveckla din strategiska vision med marknadsföringsstrategi och marknadsundersökningar. Tillsammans med RITs betoning på bra skrivande, (RITs skrivprofessorer är utmärkta) och våra berömda praktikplatser (vi kallar dem coops) och valfag som webbsidesdesign, professionell försäljning och förhandling, kommer dessa kurser att göra dig till en gedigen professionell internetmarknadsföring som kan både utveckla en strategisk plan och utföra detaljerna. Du måste också ta en mindreårig som Digital Business, Finance och Management för att bredda dina kunskaper.
Efter en bred översikt över marknadsföring i marknadsföringsprinciper. Konsumentbeteende och Internetmarknadsföring kan studenter antingen fördjupa sina digitala färdigheter med marknadsföring av sökmotorer och sociala medier eller de traditionella marknadsföringsområdena för reklam och marknadsföring eller professionell försäljning innan de utvecklar sin strategiska vision med marknadsföringsanalys och marknadsföringsstrategi.
Uppdragsbeskrivning
Marknadsavdelningens uppdrag är att förbereda eleverna för att driva lönsamma intäkter med kontextuellt lämpliga beslut om inriktning, positionering, prissättning, produkt, marknadsföring och plats.
Ackreditering
RIT rankas i topp 2% av amerikanska universitet. Kandidatexamen i företagsekonomi - Marknadsföringsprogrammet är en amerikansk examen utfärdad av RITs campus i New York. Det skiljer sig inte från graden som ges ut från huvudcampusen och Dubai nämns varken på examensbeviset eller i utskrifterna. Dessutom är det ackrediterat av utbildningsministeriet (MOE-HEA) och är licensierat av KHDA. Programmet är ett av endast tre affärsprogram i Dubai ackrediterat av The Association to Advance Collegiate Schools of Business (AACSB).
Din examen kommer från RIT New York och är exakt samma examen som du tjänar genom att studera där. "Dubai" nämns varken på examensbeviset eller i avskriften och du har möjlighet att delta i examensceremonin i Dubai eller New York.
Curriculum
År ett
- Datorbaserad analys
- Informationssystem och teknik
- Affär 1: Idéer och affärsplanering
- LAS Perspective 7A (matematisk): Introduktion till statistik I
- LAS Perspective 3 (global): Principer för mikroekonomi
- RIT 365: RIT-anslutningar
- Skrivande seminarium
- Finansiell redovisning
- Affär 2: Affärsplanering och professionell utveckling
- Makroekonomiska principer
- LAS Perspective 7B (matematisk): Introduktion till statistik II
- LAS Perspective 2 (konstnärlig)
År två
- Management Accounting
- Finansiell förvaltning I
- Organisatoriskt beteende
- marknadsföringsprinciper
- LAS Perspektiv 4 (socialt)
- Global Business Environment
- Karriärer i näringslivet
- Digital marknadsföring
- Applied Calculus
- Kommunikation
- Kultur och politik i Mellanöstern
- Kooperativ utbildning
År tre
- Verksamhetsstyrning
- Konsumentbeteende
- Marknadsföringsval
- LAS nedsänkning 1
- LAS Perspective 6 (vetenskapliga principer)
- Marknadsföring Analytics
- LAS Perspektiv 1 (etiskt): Affärsetik och företagens sociala ansvar
- LAS Immersion 2
- LAS Perspective 5 (naturvetenskaplig undersökning)
- Gratis valfri
År fyra
- Marknadsföringsval
- LAS valfria
- LAS Immersion 3
- Gratis valfria ämnen
- Marknadsföringsstrategi
- Strategisk ledning
- LAS valfria
- LAS valfria
- Gratis valfria ämnen
Totala poäng - 123
Eventuella karriärmöjligheter
En karriär inom marknadsföring kan ta en student i olika riktningar som reklam, marknadsundersökning eller varumärkesledning. I Dubai är dock det vanligaste och mest attraktiva alternativet för marknadsförare internetmarknadsföring tillsammans med dess komponenter: marknadsföring av sociala medier, marknadsföring av innehåll och marknadsföring av sökmotorer. Det finns inte bara en hög efterfrågan på kvalificerade sökande inom dessa yrken utan de med väl utvecklad strategisk vision kan förvänta sig givande karriärvägar. Marknadsföringskursen stöder också studenter som syftar till mer traditionella marknadsföringskarriärer, inklusive professionell försäljning, reklam, varumärkeshantering och marknadsundersökningar. Även om dessa karriärer är mindre vanliga i Dubai än någon annanstans finns de.
Kooperativ utbildning
Kooperativ utbildning är en omfattande betald arbetserfarenhet inom studentens studieområde. Många studenter studerar utomlands för att stärka sin förståelse för ett främmande språk och få erfarenhet av att leva i en annan kultur.
Galleri
Ackrediteringar
Studentberättelser
Om skolan
Frågor
Liknande kurser
Kandidatexamen i Digital Media & Marketing
- Iserlohn, Tyskland
- Hamburg, Tyskland + 1 Mer
BSc (Hons) Business Management med marknadsföring med placering år
- London, Storbritannien
- Manchester, Storbritannien + 1 Mer
BBA med huvudämne i marknadsföring
- North Ras Al Khaimah, Förenade arabemiraten