BA (Hons) Modeköp och varumärkeshantering
Ravensbourne University London
Nyckelinformation
Campus läge
Greenwich Peninsula, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* heltidsstudenter; £ 16 500/år: internationella studenter på heltid
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Lär dig att prognostisera trender, tolka konsumentbeteende, uppskatta vikten av hållbarhet och bygg en förståelse för den nuvarande globala modemarknaden. Vår läroplan kretsar kring branschgästföredrag och tillverkningsbesök, vilket ger eleverna en verklig förståelse för de olika roller och nätverk som finns tillgängliga för dem.
Denna kurs har utformats för att ge studenterna det tänkesätt och de färdigheter som krävs för att lyckas i branschen.
Denna spännande kurs uppmuntrar kreativ stil, ett öga för trender, affärsmannaskap och ledningskunskaper. Kursen lägger stor vikt vid att få praktisk arbetslivserfarenhet och företagande.
Vad kan denna kurs göra för mig?
Kursenheterna har utformats för att ge studenterna förtroende för att omsätta teori som undervisas i klassen i praktiken under gruppprojekt, individuella praktikplatser, branschunderlag och affärsförslag. Med hjälp av Adobe -sviten och onlinemoderesurser kommer eleverna att utveckla de kreativa och praktiska färdigheterna så att de kan planera ett sortiment, marknadsföra ett varumärke, generera en professionell rapport, lägga fram en idé och i slutändan förstå modebranschen.
"Jag fick förmånen att ha arbetat med studenterna på kursen BA (Hons) Fashion Buying & Brand Management. Jag blev ständigt imponerad av deras professionalism och beredskap inför en karriär inom mode. Inte bara har studenterna förmågan att lyckas, de visa också en otrolig medvetenhet om modehandelns nuvarande form och en inblick i branschens framtida faktorer. "
-
Melanie Mitchell, grundare av Someday Talent
Toppskäl att ansöka
- 96% av studenterna är nöjda med kursens kvalitet (NSS -resultat 2019).
- Unikt skickliga akademiker med både kreativ stil och affärsfokus.
- Bästa branschgästföreläsare.
- Personal som undervisar och arbetar i branschen - se till att kursen förblir relevant.
- Tätt samarbete med industrin.
- Tillgång till eftertraktade branschresurser WGSN, Edited, Mintel och LSN Global.
- Gratis Adobe Suite -programvara och tillgång till en laptop -kurs på 300 £.
- Godkänd arbetsplats.
Viktiga studieämnen
Studenterna får praktisk kunskap om produktutvecklingsprocessen, inklusive tygval och testning, färghantering, kvalitetsledning och hållbarhet.
De kommer att lära sig att förutsäga trenden, planera sortimentet, bygga varumärket och sedan hur man skyddar och marknadsför det.
Kursen syftar till att utveckla kreativa färdigheter samt problemlösande, organisatoriska, planerings-, marknadsförings- och ledningskunskaper.
CAD -lektioner kommer att underlätta kreativ presentation medan andra CAD/CAM -hanteringsverktyg också hjälper till att förbereda studenterna för branschen.
Studenter kommer att studera genom en blandning av praktik och teoribaserat lärande och kommer att dra nytta av möjligheten att samarbeta med studenter från andra discipliner samt toppmärken.
Viktiga studieämnen inkluderar:
- Trendprognoser
- Konsumentprofilering och identifiering
- Mode marknadsundersökningar
- Modeköp och produktutveckling
- Merchandising
- Visuell merchandising
- Tillverkning och hållbarhet
- Modevarumärkeshantering och marknadsföring
- Affärsplanering
Läroplan
Viktiga studieämnen
- Trend prognoser
- Konsumentprofilering och identifiering
- Mode marknadsundersökningar
- Modeköp och produktutveckling
- Merchandising
- Visuell merchandising
- Tillverkning och hållbarhet
- Mode varumärkeshantering och marknadsföring
- Affärs planering
År 1
Studenterna kommer att bygga grundläggande färdigheter i modeprognoser, köpa från koncept till konsument, varumärkesköp, ledning och marknadsföring.
De kommer att lära sig digital kommunikationsförmåga för att kommunicera varumärkesidentitet och uppmuntras att tänka på deras personliga varumärkessignatur.
Vi uppmuntrar studenter att börja tänka på sin kontextuella studier forskning under hela året.
År 2
Studenterna kommer att få en större förståelse för att hantera sitt personliga varumärke och kommer att arbeta i kreativt samarbete med branschpartners och studenter från andra discipliner.
Merchandising och visual merchandising lärs ut i samband med verklig branschpraxis.
Varje student kommer att ges möjlighet att genomföra en praktik och delta i tillverkningsbesök för att upprepa modeköparens roll.
År 3
Vi ber studenterna visa sin kontextuella forskning i en skriftlig eller visuell avhandling.
De kommer vidare att bygga vidare på sina färdigheter inom konsumentforskning och trendförutsägelse för att göra ett argument för ett gap på marknaden för att lansera ett nytt varumärke.
De kommer också att skriva en marknadsundersökningsrapport, skapa ett varumärkesförslag, intervallplan, och tekniska paket och producera en rad kreativa resultat.
Antagningar
Karriärmöjligheter
Kandidater kommer att kunna arbeta inom ett antal områden inklusive men inte begränsat till:
Modeköpare, merchandising, marknadsföring, varumärkeschef, trendprognoser, digital kommunikation, dataanalyst/insikter, hållbarhetskoordinator, virtuell showroom design, visuell merchandiser, kontostrateg, online visuell merchandiser, produktutvecklare, tygköpare, digital tygteknolog, konsumentupplevelsechef, e-handelschef, marknadschef, entreprenör/företagsägare, verkställande direktör/VD.