Treårig kurs i visuell design
Raffles Milan - International Fashion and Design School
Nyckelinformation
Campus läge
Milan, Italien
språk
Engelsk, Italienska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 21 000 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* EU- och EFTA-studenter kan komma ifråga för en justering av sina studieavgifter om de tillhandahåller bevis på sina inkomster
Introduktion
Att lära sig genom att göra är principen bakom de treåriga kurserna på Raffles Milano, en träningsupplevelse som strukturerar sinnet, ger en solid teknisk grund och släpper lös en önskan att vidga dina livshorisonter.
Varför?
Att designa är att förvandla världen, från de enklaste sakerna upp till de mest komplexa. Design är inte bara en disciplin som lär oss hur man uppfinner och förbättrar den materiella sidan av livet: det är också en idealisk modell som lär oss hur saker både stort och smått binds samman av osynliga trådar. Det är konsten att förändra, ansvar och engagemang.
Designföreläsare
De är välgrundade yrkesverksamma, författare till projekt som har satt sina spår och med många års erfarenhet av undervisning. De har en bred och verkligt internationell vision.
De är en del av en sammanhållen och produktiv grupp, och de älskar att diskutera kursernas framsteg, möjligheterna som ger sig själva på flykt och individuella elevers prestationer.
Företag och varumärken
Under nästan trettio års arbete har Raffles Group byggt upp ett stort nätverk av partners som deltar i våra treåriga och masterkurser. Dessa företags rykte och kvaliteten på de relationer e har utvecklat med dem är en garanti för ett avgjort fruktbart möte mellan utbildning och näringsliv.
Adidas, Aigner, B&O - Bang & Olufsen, Boucheron, Brother, Bulgari, Burberry, C&A, Cartier, Chanel, Chloé, Design Business Chamber Singapore, Diesel, Dior, Dolce & Gabbana, Dunhill, Elle, Fendi, Fujifilm, Furniture Design Award Singapore, Giorgio Armani, H&M, Heinz, Hermes, Hogan, HP Technology, HSBC – Hong Kong and Shanghai Banking Corporation, IKEA, InterContinental Hotels & Resorts, Kohler, Lear Corporation, Lego, Li & Fung, L'Oréal, Louis Vuitton, LVMH, Mahogany, Max Mara, MediaCorp, Metro, Michael Kors, Microsoft, Nippon Paint, Nokia, Orchard Road Business Association, Pepsi, Philips, Prada, Puma, Ralph Lauren, Redworks, Richemont, Richmond, Rolex, Saatchi & Saatchi, Saint Laurent Paris, Samsung, Shiseido, Siemens, Singapore Furniture Industries Council, Singapore Jewellers Association, Sony Pictures, Standard Chartered, Textile & Fashion Federation, Tiffany & Co., Valentino, Versace, Y&R, Yves Saint Laurent.
Måndagsprat
Varje måndagskväll klockan 18.00 bjuder Raffles Milano in sina elever att träffa en av de stora personligheter som går på scenen för design, stil och designkultur. Att höra de historier och idéer som påverkar marknaden och driver vårt tänkesätt – direkt från hästens mun – är en fantastisk möjlighet som ger substans till våra akademiska program. Här är agendan för möten för det kommande året.
Europeiska unionens och EFTA-studenter kan komma ifråga för en justering av sina studieavgifter om de kan styrka sina inkomster.
Idealiska studenter
Kursen är avsedd för studenter som har avslutat gymnasieexamen från antingen ett italienskt eller ett utländskt universitet. De sökande förväntas visa ett starkt intresse för designdiscipliner (visuell, grafisk, utställnings- och digital design, bokstäver, fotografi och video), inom samhällsvetenskap (antropologi, teorier om kommunikation och massmedier, sociologi och semiologi) och i bildkonstens kultur (konst- och designhistoria). Studenter som går denna kurs är framtida designers av digital och analog kommunikation, kreativa chefer och varumärkesexperter.
Karriärmöjligheter
Professionella möjligheter
Den visuella formgivaren är en kreativ som också är kapabel att samordna kompetensen hos ett team som är specialiserat på en mängd olika discipliner. Han vet också hur man som orkesterledare ska möta komplexa frågor som står på spel i institutionell kommunikation, tjänster och produkter. Denna kurs gör det möjligt för studenterna att skaffa sig en metodik att använda i de olika faserna av ett projekt och dess genomförande och att ansöka om anställning som designers (på professionella kontor, byråer eller organisationer) eller kreativa konsulter för industriella eller kommersiella företag, eller – genom att öppna ett eget kontor – att ta steget som entreprenörer av sin egen karriär.
Galleri
Läroplan
En introduktionsfas (första året) följs av en mellanliggande fas som fokuserar på en fallstudie (andra året) och sedan en slutförandeprocess tillägnad slutprojektet och portföljen (tredje året). Från grunden för grundläggande design till typografins grammatik, från grafiska layoutprogram till paketering, från rörlig grafik till interaktiv design, eleverna lär sig alla discipliner relaterade till visuell design, genom att kombinera tekniker med teknologier och sin egen kulturella humus, för att agera medvetet i de komplexa scenarierna i vårt samtida samhälle.
Ämnen
- Grafisk design
- Varumärkesdesign
- Fotografi och videoberättelse
- Konst- och designhistoria
- Utställningsdesign och skyltning
- Digital design
- Interaktiv design
- Antropologi, sociologi, semiologi
- Massmedias teori
- Marknadsföring och forskning