Reklam och marknadsföring
Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
Nyckelinformation
Campus läge
Campinas, Brasilien
språk
Portugisiska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
8 - 8 terminer
Takt
Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
mål
Publicitets- och propagandakursen med tonvikt på marknadsföring, har som sitt primära mål, yrkesutbildning av akademiker för att arbeta inom yrkessegmentet för regional reklam. Därför, i denna nya läroplansuppfattning, läggs tonvikten på marknadsföring, eftersom detta perspektiv, förutom att vara mer adekvat för de nuvarande kraven på arbetsmarknaden, syftar till en mer effektiv absorption av utexaminerade av näringslivet/industrisektorn. Marknadsföringsorienterad utbildning öppnar upp för många möjligheter till yrkesverksamhet, inte begränsade, som den nuvarande läroplanen föreskriver, till reklambyråer eller kommunikationsfordon.
Sekundärt avser examen i Publicitet och Propaganda att väcka intresse för kontinuiteten i studentens intellektuella bildningsprocess, genom införande av discipliner som syftar till förståelse, fördjupning, reflektion och produktion, i rudimentär karaktär, av forskning inom området Kommunikationsvetenskap och propaganda.
Utgångsprofil
Det kännetecknas av kunskap och behärskning av tekniker och instrument som syftar till att diagnostisera, föreslå och implementera etiska kommunikationslösningar för marknaden, som syftar till att effektivt uppnå marknadsföringsmål och mål för företag, annonsörer och institutioner; För att utföra funktioner som är typiska för dess yrkessegment, i dess gränssnitt och interaktioner med aktiviteter relaterade till kommunikationsområdet, och även med andra sociala, kulturella och ekonomiska områden med vilka publicitet, reklam och marknadsföringsaktiviteter kan samverka synergistiskt; För förmågan att diagnostisera problem och möjligheter och strategiskt föreslå specifika och lämpliga lösningar till situationen och verkligheten på den marknad där kunden verkar; För planering, skapande, produktion, spridning och ledning av reklamkommunikation; Genom att arbeta som kommunikationsagent på företag, institutioner, reklambyråer, marknadsföring, merchandising; rådgivnings- eller konsulttjänster inom kommunikation och marknadsföring eller inom mediebranschen; Genom att utföra marknadsföringsaktiviteter i enlighet med verkligheten och särdragen på marknaden; För förmågan att planera och genomföra forskning under sin grundutbildning, i syfte att fortsätta sina studier inom området social kommunikation, som ett instrument som genererar kunskap och kritiserar verkligheten, som en potentiell förändringsagent; För etiskt, kritiskt och moraliskt beteende, för att på ett konstruktivt sätt bidra till solidifieringen av ett broderligt och rättvist samhälle, främja en effektiv balans mellan strävan efter professionell framgång och konstruktionen av individuella och kollektiva värderingar baserade på kristet beteende och principer; För utövandet av alla andra aktiviteter som, i yrkets nuvarande tillstånd, erkänns av etiskt engagemang, sunt förnuft, av representativa enheter eller av gällande lagstiftning, som kännetecken för marknadsförings-, publicitets- och propagandaproffsen.
Resurser
- - Centrum för audiovisuella resurser
- - Experimentell publicitets- och propagandabyrå
- - Datorlabb
- - Fotolabb