BSc i marknadsföring
Northern State University
Nyckelinformation
Campus läge
Aberdeen, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 28 000 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Aug 2024
* uppskattad årlig totalsumma för internationella studenter; USD 17 677 - uppskattad årlig totalsumma för invånare
Introduktion
Det räcker inte längre med att placera annonser, publicera pressmeddelanden och uppdatera företagets webbplats – företag behöver marknadsföringsspecialister, och Northerns onlinemarknadsföringsprogram förbereder dig för aktuella arbetskraftsbehov.
I NSU:s marknadsföringsprogram, som erbjuds online och på campus, får du ett försprång genom att lära dig att hålla dig uppdaterad med trender och teknik; och hur sociala medier, sökning, video och analyser fungerar i marknadsföringsmixen.
Som NSU-marknadsföringsstudent kommer du att utveckla och polera färdigheter inom interpersonell kommunikation, skrivande, kritiskt tänkande, analys, projektledning, kreativitet och uttryck, förhandling och teknik. Du kommer också att behärska produkter, distribution, prissättning, marknadsföringsaktiviteter och hantera kundrelationer.
Vårt marknadsföringsprogram erbjuder en mängd olika inlärningsmiljöer, från traditionella klassrumsföreläsningar till praktiska, kundcentrerade marknadsföringsprojekt.
Specialiseringsområden
Välj mellan fyra specialiseringsområden:
- Marketing Management sammanför konsten och vetenskapen att välja, få, behålla och växa kunder genom att skapa och leverera överlägset kundvärde.
- Digital marknadsföring fokuserar på integrering av teknik och användning av data för att få insikt i kunders motivation, preferenser och beteenden.
- Digital Media koncentrerar sig på de färdigheter som behövs för att producera kreativt digitalt innehåll och skriva engagerande bildtexter som behövs i marknadsföring, särskilt marknadsföring på sociala medier.
- Public Relations betonar kommunikation, en nyckelkomponent i marknadsföring, tillsammans med marknadsundersökningar och kundservice.
Marknadsföringsinriktningen är utmärkt förberedelse för forskarstudier i marknadsföring.
Ackreditering
Bachelor of Science in Marketing är ackrediterad av Accreditation Council for Business Schools and Programs.
Programresultat
- Samla, analysera och beskriv de viktigaste typerna av intressenters köpbeteende för att få en bättre förståelse för intressenterna. (Tvärvetenskaplig skicklighet: undersökning och analys)
- Demonstrera en förmåga att syntetisera befintliga idéer, bilder eller expertis på originella sätt och reagera på ett fantasifullt sätt som kännetecknas av en hög grad av innovation. (Tvärvetenskapliga färdigheter: Kritiskt och kreativt tänkande)
- Identifiera, lokalisera, utvärdera och effektivt använda och förmedla information för att lösa ett marknadsföringsproblem eller en möjlighet. (Tvärvetenskaplig skicklighet: informationskompetens)
- Designa och utvärdera en strategi för att uppnå ett önskat affärs-/marknadsmål. (Tvärvetenskaplig färdighet: problemlösning)
- Erkänn kopplingarna mellan idéer och erfarenheter för att syntetisera och överföra lärande till nya och komplexa situationer. (Tvärvetenskapliga färdigheter: Integrativt lärande)
Läroplan
Understryker
Specialiseringen Digital Media ger eleverna möjlighet att lära sig de färdigheter som behövs för att producera kreativt digitalt innehåll och skriva engagerande bildtexter som behövs i marknadsföring, särskilt marknadsföring på sociala medier.
Välj tre:
- ARTD 113 Introduktion till digitala medier 3
- ARTD 231 Grafisk design I 3
- ARTD 333 Webbdesign I 3
- ARTD 338 Digital Video Design I 3
- BADM 378 Marknadsföring för e-handel 3
Specialiseringen Digital Marketing ger eleverna möjlighet att bättre förstå integrationen av teknik och användningen av data för att få insikt i kunders motivationer, preferenser och beteenden.
- BADM 378 Marknadsföring för e-handel 3
- MIS 385 Data Mining 3
- MIS 480 Business Intelligence 3
Marketing Management- inriktningen ger eleverna möjlighet att bättre förstå konsten och vetenskapen att välja, få, behålla och växa kunder genom att skapa och leverera överlägset kundvärde.
Välj tre:
- BADM 378 Marknadsföring för e-handel 3
- BADM 379 Logistik 3 BADM
- 404 Marknadsföring utan vinstsyfte 3
- BADM 432 Customer Relationship Management 3
- BADM 469 Projektledning 3
- BADM 473 Retail Management 3
Public Relations specialiseringen ger studenterna möjlighet att bättre förstå kommunikation som är en nyckelkomponent i marknadsföring, tillsammans med marknadsundersökningar och kundservice.
Välj tre:
- BADM 378 Marknadsföring för e-handel 3
- SPCM 150 Introduktion till PR 3
- ENGL 302 Hypertext Writing 3 eller MCOM 210 Basic Newswriting 3
- SPCM 223 Mass Communications 3 eller SPCM 410 Organisatorisk kommunikation 3
Första året
Falla
- BADM 102 Professionell utveckling och planering 1
- CSC 273 kalkylbladsdataanalys 3
- ENGL 101 Sammansättning I 3
- IDL 190 Förstaårsseminarium 2
- MATH 101/101L Intermediate Algebra eller MATH 114 College Algebra 3-4
Vår
- CMST 101 Fundamentals of Speech 3
- ENGL 201 Sammansättning II 3
- MATH 114 College Algebra om det behövs 3
- Naturvetenskap med labb Kurs 3-4
- Beteende/samhällsvetenskaplig kurs 3
Andra året
Falla
- ACCT 210 Principer för redovisning I 3
- BADM 244 Affärskommunikation 3-4
- ECON 201 principer för mikroekonomi 3
- Naturvetenskap med labbkurs 3
- Konst och humaniora kurs 3
Vår
- ACCT 211 Principer för redovisning II 3
- MIS 325 Management Information Systems 3
- BADM 220 Företagsstatistik 3
- BADM 370 Marknadsföring 3
- Konst och humaniora kurs 3
Tredje året
Falla
- BADM 310 Business Finance 3
- BADM 350 Juridisk miljö för verksamheten 3
- BADM 403 Integrated Marketing Communications 3
- Beteende/samhällsvetenskaplig kurs 3
- Ytterligare kurs i matematik eller naturvetenskap 3
Vår
- BADM 360 Organisation och ledning 3
- BADM 475 konsumentbeteende 3
- Marknadsföring valbar kurs 3
- Allmän val- eller bikurs 3
- Allmän val- eller bikurs 3
Fjärde året
Falla
- BADM 457 Affärsetik 3
- BADM 459 Analytics 3
- BADM 476 Marknadsundersökning 3
- BADM 478 Internationell marknadsföring 3
- Marknadsföring valbar kurs 3
Vår
- BADM 471 Marketing Management 3
- BADM 482 Affärspolicy och strategi 3
- Marknadsföring valbar kurs 3
- Allmän valfri eller bikurs eller praktik 6
Exit Krav för Business Majors
Utöver examenskraven för Northern State University , måste studenter i företagsexamen:
- Slutför minst 30 terminstimmars kursarbete på Handelshögskolan på Northern State University .Godkännande av kurser som genomförts vid andra högskolor och universitet kommer att utvärderas av dekanus.
- Gör Handelshögskolans exitprov
Föreslagna dubbla huvudämnen : redovisning, konst, bank- och finanstjänster, finans, tyska, internationella affärer, management, ledningsinformationssystem, musik, musikteater, psykologi, spanska, sociologi, sportmarknadsföring och administration.
Föreslagna minderåriga : redovisning, jordbruksföretag (tillsammans med SDSU), konst, bank och finansiella tjänster, kinesiska, digital konst, ekonomi, entreprenörsstudier, tyska, personaladministration, internationella företagsstudier, ledningsinformationssystem, psykologi, statsvetenskap, sociologi, Spanska, Sport Management, Teater.