BME i musikpedagogik
Aberdeen, Amerikas förenta stater
VARAKTIGHET
4 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Aug 2024
STUDIEAVGIFTER
USD 28 000 / per year *
STUDIEFORMAT
På Campus
* uppskattad årlig totalsumma för internationella studenter; USD 17 677 - uppskattad årlig totalsumma för invånare
Introduktion
NSU musikavdelningen hjälper dig att växa som musiker samtidigt som du förbereder dig för att utmärka dig i din drömkarriär som musiklärare.
Som en NSU-musikinriktning kan du lära dig att:
- Lär ut musik till elever i grund- och gymnasieskolan
- Framträda och skapa musik, och
- Utveckla elevernas förståelse och uppskattning av musikkonsten.
Den instrumentella betoningen är för dig om du vill undervisa i K-12 instrumental musik och handleda skolmusikprogram. Du kommer att uppmuntras att ta sångkurser för att stärka ditt musikerskap.
Den sångliga betoningen förbereder dig för att undervisa K-12 sång och allmän musik och handleda skolmusikprogram. Du kommer att uppmuntras att ta instrumentala kurser för att stärka ditt musikerskap.
Vår dubbla huvudämne i musik – instrumental och sång – är perfekt om du vill undervisa i ett mindre skoldistrikt. Med denna examen kommer du att vara kvalificerad att undervisa i klass K-12.
På Northern får du individuell uppmärksamhet från våra kända musikfakultetsmedlemmar som hjälper dig att utveckla din fulla potential.
Du kommer att ha gott om uppträdandemöjligheter som en del av enastående musikensembler. NSU tar med sig professionella musiker till campus för residens, workshops, föreläsningar och recitals. Norra ensembler som turnerar varje år inkluderar Marching Wolves, Symphonic Band, Concert Choir och Chamber Singers.
NSU är en fullt ackrediterad institutionell medlem av National Association of Schools of Music (NASM).
Programresultat
- Students will demonstrate competency in fundamental musical skills through sight-playing/sight-singing and functional piano playing.
- Students will demonstrate competency in the application of knowledge of music theory through analysis, vocal/instrumental arranging, and composition. (Cross-curricular Skill: Critical and Creative Thinking)
- Eleverna kommer att visa förmågan att effektivt kommunicera skriftligt om ämnen inom musikhistorien genom målmedvetet användande av pedagogiska resurser, kritiskt tänkande och stödjande detaljer. (Tvärvetenskapliga färdigheter: undersökning och analys; informationskompetens)
- Students will demonstrate skills in preparation for and performance of musical works that exhibit effective artistic expression. (Cross-curricular Skill: Foundational Lifelong Learning Skills)
- Studenterna kommer att visa förmågan att integrera färdigheter och kunskaper som förvärvats under grundutbildningen, särskilt inom huvudämnet, för ett specifikt ändamål som har värde i disciplinen. (Tvärvetenskapliga färdigheter: Interkulturell kunskap; Integrativt lärande)
- Studenterna kommer att visa förmågan att integrera färdigheter och kunskaper som förvärvats under grundutbildningen i syfte att effektivt lära ut musik till K-12-elever i de offentliga skolor i enlighet med de kompetenser som fastställts av South Dakota Department of Education. (Tvärvetenskapliga färdigheter: Integrativt lärande; mångfald, inkludering och jämlikhet)
Läroplan
Instrumentell K-12 studieplan
First Year Fall
- IDL 190, Freshman Seminar 2
- MUS 110, Basic Music Theory I 4
- Musical Performance Major area 2
- MUAP 115, klasstangentbord 1
- Ensemble 1
- MUS 185, Recital Attendance 0
- ENGL 101, engelsk komposition I 3
- EDFN 102, Introduktion till utbildning^ 3
First Year Spring
- MUS 111, Basic Music Theory II 4
- Musical Performance Major area 2
- MUAP 115, klasstangentbord 1
- Ensemble 1
- MUS 185, Recital Attendance 0
- Natural Science with Lab Course 3-4
- SPCM 101, Fundamentals of Speech* 3
- MATH 102/L, College Algebra* 3-4
Second Year Fall
- MUS 210, Advanced Music Theory I 4
- MUS 332, History of Music I 2
- MUS 185, Recital Attendance 0
- MUS 272, Mässingsmetoder I 1
- Musikframträdande Huvudområde 1-2
- MUAP 115, klasstangentbord 1
- Ensemble 1
- EPSY 302, Educational Psychology och ELED 296, Field Experience 3/0
- Natural Science with Lab Course 3-4
Second Year Spring
- MUS 211, Advanced Music Theory II 4
- MUS 333, History of Music II 2
- MUS 360, dirigent 2
- MUS 274, String Methods I 1
- Musical Performance Major area 2
- MUAP 115, klasstangentbord 1
- Ensemble 1
- Konst och humaniora Kurs: Sociala förbindelser 3
- Arts and Humanities Course: Literature 3
- MUS 185, Recital Attendance 0
Third Year Fall
- MUS 432, History of Music III 2
- MUS 367, instrumentella metoder 2
- MUS 372, Woodwind Methods I 1
- MUS 185, Recital Attendance 0
- Musikframträdande huvudområde***
- Ensemble(s) 0
- EPSY 428, Barn- och ungdomsutveckling 2
- SPED 100, Introduktion till personer med exceptionella egenskaper 3
- MUAP 102, klassröst 1
- ENGL 201, Engelsk komposition II 3 Beteende/samhällsvetenskap kurs 3
Third Year Spring
- MUS 466, sekundära instrumentella metoder 2
- MUS 434, History of Music IV 2
- MUS 379, Slagverksmetoder I 1
- MUS 313, Form and Analysis 2
- 2 Musikframträdande Huvudområde*** 2
- Ensemble(s) 0
- MUS 480, Choral Methods 3
- MUAP 102, klassröst 1
- MUS 185, Recital Attendance 0
- Behavioral/Social Sciences Course 3
Fourth Year Spring
- Musikföreställning Huvudområde*** 1-2
- MUS 185, Recital Attendance 0
- Senior skäl 0
- INED 411, South Dakota Indian Studies 3
- EDFN 475, mänskliga relationer 3
- EDFN 440, klassrumshantering 2
- Ensemble(s) 0
- MUS 450, avancerade musikmetoder i grundskolan*** 3
Fourth Year Spring
- EDER 415, Educational Assessment 2
- EDFN 338, Foundations of American Education 2
- EDFN 442, Tillgodose de olika behoven hos elever och deras familjer 2
- ELED 488, K-8 Student Teaching 4
- SEED 488, 7-12 Student Teaching 4
- Ensemble(s) 0
- Andra instrumentella metoder*** 2
Voice K-12 Studieplan
First Year Fall
- IDL 190, Freshman Seminar 2
- MUS 110, Basic Music Theory I 4
- Musical Performance Major area 2
- MUAP 115, klasstangentbord 1
- Ensemble 1
- MUS 185, Recital Attendance 0
- ENGL 101, engelsk komposition I 3
- EDFN 102, Introduktion till utbildning^ 3
First Year Spring
- MUS 111, Basic Music Theory II 4
- Musical Performance Major area 2
- MUAP 115, klasstangentbord 1
- Ensemble 1
- MUS 185, Recital Attendance 0
- Natural Science with Lab Course 3-4
- SPCM 101, Fundamentals of Speech* 3
- MATH 102/L, College Algebra* 3-4
Second Year Fall
- MUS 210, Advanced Music Theory I 4
- MUS 332, History of Music I 2
- MUS 185, Recital Attendance 0
- MUS 272, Brass Methods I, eller MUS 274, String Methods I 1
- Musical Performance Major area 2
- MUAP 115, klasstangentbord 1
- Ensemble 1
- EPSY 302, Educational Psychology, och ELED 296, Field Experience 3
- MUS 341, sångteknik och litteratur 2
- Natural Science with Lab Course 3-4
Second Year Spring
- MUS 211, Advanced Music Theory II 4
- MUS 333, History of Music II 2
- MUS 360, dirigent 2
- MUS 185, Recital Attendance 0
- Musical Performance Major area 2
- MUAP 115, klasstangentbord 1
- Ensemble 1
- MUS 347, Diction I** 2
- Konst och humaniora Kurs: Litteratur 3
Third Year Fall
- MUS 432, History of Music III 2
- MUS 450, avancerade musikmetoder i grundskolan 3
- MUS 372, Woodwind Methods I, eller MUS 374, Percussion Methods I 1
- MUS 185, Recital Attendance 0
- Musikframträdande Huvudområde*** 2
- Ensemble(s) 0
- EPSY 428, Barn- och ungdomsutveckling 2
- SPED 100, Introduktion till personer med exceptionella egenskaper 3
- ENGL 201, Composition II 3
- Behavioral/Social Sciences Course 3
Third Year Spring
- MUS 466, sekundära instrumentella metoder 2
- MUS 434, History of Music IV 2
- MUS 185, Recital Attendance 0
- MUS 313, Form and Analysis 2
- Musikframträdande Huvudområde*** 2
- Ensemble(s) 0
- MUS 480, gymnasiets metoder 3
- MUS 368, körledning 2
- Behavioral/Social Sciences Course 3
Fourth Year Fall
- Musikföreställning Huvudområde*** 1-2
- MUS 185, Recital Attendance 0
- Senior skäl 0
- INED 411, South Dakota Indian Studies 3
- EDFN 475, mänskliga relationer 3
- EDFN 440, Classroom Management 2
- Ensemble(s) 0
- Konst och humaniora Kurs: Sociala förbindelser 3
Fourth Year Spring
- EDER 415, Educational Assessment 2
- EDFN 338, Foundations of American Education 2
- EDFN 442, Tillgodose de olika behoven hos elever och deras familjer 2
- ELED 488, K-8 Student Teaching 4
- SEED 488, 7-12 Student Teaching 4
- Ensemble(s) 0
*Uppfyller ett allmänt utbildningskrav. Andra kursalternativ kan vara tillgängliga.
** Uppfyller ett stort krav. Andra kursalternativ kan vara tillgängliga.
***Uppfyller ett allmänt valfritt ämne. Andra kursalternativ kan vara tillgängliga.
^Planen inkluderar väntande programändringar.
Denna studieplan är inte ett officiellt dokument. Beroende på placeringspoäng kan utvecklingskurser krävas. Kursrotationer kan ändras. Besök gärna en professionell rådgivare minst en gång per termin för att granska lämpliga kursval och planera uppdateringar.
Karriärmöjligheter
We’re happy to offer career planning assistance so you can make informed and satisfying decisions related to your career and educational goals.
Potential careers include elementary, secondary, and collegiate level teacher, private studio instructor, music supervisor, church musician, composer/arranger, music librarian, conductor, music or television/radio industry worker, music technician, and sound technician.
Internships
Internships are not required for this program.
Antagningar
Stipendier och finansiering
NSU erbjuder 4-åriga musikstipendier till inkommande förstaårsstudenter och överföringsstudenter. Utmärkelser baseras på vårens auditions (datum meddelade i förväg) och akademiska prestationer, talang och rekommendationsbrev. NSU kan också dela ut musikstipendier till heltidsstudenter som deltar i minst en större ensemble under varje termin som priset är i kraft.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.