Kandidatexamen i marknadsföring och kommunikation
Neuss University for International Business
Nyckelinformation
Campus läge
Neuss, Tyskland
språk
Tysk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
7 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Är du intresserad av kommunikation, affärer och IT och har en affinitet för sociala medier och de nya medierna? Vill du lära känna marknadsföringens verktyg och de mångsidiga möjligheter som webben erbjuder? Vill du lära dig hur man framgångsrikt designar och implementerar högprofilerade kampanjer? Vill du lära dig allt om övervakning av sociala medier, strategisk Web 2.0-rådgivning, online-PR, community management och kampanjarbete? Vill du skaffa dig kommunikationsförmåga och varumärkeskunskap samt nödvändig online-specialistkunskap om internetteknik och förståelse för mekanismerna på webben?
Under studietiden skaffar studenterna en bred bas inom kommunikation, informationsteknik och företagsekonomi för att framgångsrikt utveckla övergripande koncept och strategier för marknadsföringskampanjer och kommunikation på webben. Universitetens och företagens läroplatser, reklam-, PR- eller eventbyråer är sammanlänkade vad gäller organisation och innehåll genom att varva tre månader långa teoretiska och praktiska faser.
Som en del av kandidatexamen i marknadsföring och kommunikationsledning vid Handelshögskolan kan utbildningen som marknadskommunikationstjänsteman integreras. Kursen pågår i sju terminer, varvid teorifasen i sjätte terminen genomförs utomlands.
Utexaminerade från kursen Marknads- och kommunikationsledning arbetar på företagens kommunikationsavdelningar, inom reklam-, PR- och eventbyråer och i media. Projektledning och rådgivning, särskilt inom IT-företag, är ytterligare verksamhetsområden.