Kandidatexamen i sportmarknadsföring
Midway, Amerikas förenta stater
VARAKTIGHET
4 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
03 Mar 2025
TIDIGASTE STARTDATUM
18 Aug 2025
STUDIEAVGIFTER
USD 13 250 / per semester *
STUDIEFORMAT
Distansutbildning, På Campus
* heltidstaxa per termin - heltid 12 till 19 timmar
Introduktion
Sportmarknadsföringsprogrammet förbereder våra studenter för att vara välutbildade affärsmän genom att ge dem en omfattande grund för marknadskommunikation och sportledningsprinciper som levereras i en praktisk inlärningsmiljö. Detta program finslipar elevernas kritiska tänkande samtidigt som det ger en möjlighet att kombinera marknadsföring och ledningsgrunder med sportbranschen. Utexaminerade från Sport Marketing-programmet kommer att ha en verklig kompetens som de kan tillämpa på det samtida sportmarknadsföringsområdet.
Antagningar
Läroplan
Programkurser
- mco-201 - Introduktion till strategisk kommunikation - 3 timmar
- mco-220 - Reklam och varumärkesmarknadsföring - 3 timmar
- mco-301 - PR - 3 timmar
- mco-315 - Konsumentbeteende - 3 timmar
- mco-435 - Digitala och sociala medier - 3 timmar
- mco-450 - Medieförsäljning och analys - 3 timmar
- spm-110 - Introduktion till Sport Management Theory and Practice - 3 timmar
- spm-200 - Sociokulturella dimensioner i idrotten - 3 timmar
- spm-300 - Kommunikation i idrotten - 3 timmar
- spm-315 - Finansiella tillämpningar inom idrotten - 3 timmar
- spm-330 - Sport Marketing - 3 timmar
- spm-350 - Sport sponsring och försäljning - 3 timmar
- spm-410 - Praktik - 3 timmar
- spm-400 - Hantera sportevenemang - 3 timmar
- buss-230 - Principer för förvaltning - 3 timmar
- mco-255 - Principer för marknadsföring - 3 timmar
- mco-340 - Understanding Sport Audiences - 3 timmar
- mco-400 - Produktvaruförsäljning och säljstrategier - 3 timmar
- spm-345 - Namn, bild och likhet väsentliga och juridiska aspekter - 3 timmar
- spm-450 - Sport produkt- och tjänsteutveckling - 3 timmar
Allmän utbildningstimmar - 40
Valfria timmar - 23
Totala timmar att slutföra - 120
Programresultat
- Studenterna kommer att utvärdera och integrera information över områdena ledning och marknadsföring för att planera processer och lösa problem relaterade till sportkommunikation, merchandising, ekonomi, evenemang och faciliteter.
- Studenter kommer att tillämpa etiska metoder för planering och genomförande av sportmarknadsföringsinsatser för att uppnå organisatoriska mål med ett starkt engagemang för mångfald.
- Studenterna kommer att producera effektiv skriftlig och muntlig kommunikation för specifika sportsammanhang och målgrupper.
- Studenterna kommer att visa förmågan att använda kritisk analys och resonemang för att organisera, leda och utvärdera sportmarknadsföring.
- Studenterna kommer att integrera olika perspektiv för att samarbeta i en teammiljö för att forma nya sportmarknadsföringsideer, strategier och slutsatser.
Karriärmöjligheter
Enligt Bureau of Labor Statistics visar marknadsledande positioner en tillväxt på 10 procent mellan 2021-2031. Medianårslönen var 135 030 USD i maj 2021. Det kan noteras att en kandidatexamen krävs för de flesta marknadsledande positioner.