
Kandidatexamen i sportmarknadsföring
VARAKTIGHET
4 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
USD 13 250 / per semester *
STUDIEFORMAT
Distansutbildning, På Campus
* heltidstaxa per termin - heltid 12 till 19 timmar
Introduktion
Sportmarknadsföringsprogrammet förbereder våra studenter för att vara välutbildade affärsmän genom att ge dem en omfattande grund för marknadskommunikation och sportledningsprinciper som levereras i en praktisk inlärningsmiljö. Detta program finslipar elevernas kritiska tänkande samtidigt som det ger en möjlighet att kombinera marknadsföring och ledningsgrunder med sportbranschen. Utexaminerade från Sport Marketing-programmet kommer att ha en verklig kompetens som de kan tillämpa på det samtida sportmarknadsföringsområdet.
Antagningar
Läroplan
Programkurser
- mco-201 - Introduktion till strategisk kommunikation - 3 timmar
- mco-220 - Reklam och varumärkesmarknadsföring - 3 timmar
- mco-301 - PR - 3 timmar
- mco-315 - Konsumentbeteende - 3 timmar
- mco-435 - Digitala och sociala medier - 3 timmar
- mco-450 - Medieförsäljning och analys - 3 timmar
- spm-110 - Introduktion till Sport Management Theory and Practice - 3 timmar
- spm-200 - Sociokulturella dimensioner i idrotten - 3 timmar
- spm-300 - Kommunikation i idrotten - 3 timmar
- spm-315 - Finansiella tillämpningar inom idrotten - 3 timmar
- spm-330 - Sport Marketing - 3 timmar
- spm-350 - Sport sponsring och försäljning - 3 timmar
- spm-410 - Praktik - 3 timmar
- spm-400 - Hantera sportevenemang - 3 timmar
- buss-230 - Principer för förvaltning - 3 timmar
- mco-255 - Principer för marknadsföring - 3 timmar
- mco-340 - Understanding Sport Audiences - 3 timmar
- mco-400 - Produktvaruförsäljning och säljstrategier - 3 timmar
- spm-345 - Namn, bild och likhet väsentliga och juridiska aspekter - 3 timmar
- spm-450 - Sport produkt- och tjänsteutveckling - 3 timmar
Allmän utbildningstimmar - 40
Valfria timmar - 23
Totala timmar att slutföra - 120
Programresultat
- Studenterna kommer att utvärdera och integrera information över områdena ledning och marknadsföring för att planera processer och lösa problem relaterade till sportkommunikation, merchandising, ekonomi, evenemang och faciliteter.
- Studenter kommer att tillämpa etiska metoder för planering och genomförande av sportmarknadsföringsinsatser för att uppnå organisatoriska mål med ett starkt engagemang för mångfald.
- Studenterna kommer att producera effektiv skriftlig och muntlig kommunikation för specifika sportsammanhang och målgrupper.
- Studenterna kommer att visa förmågan att använda kritisk analys och resonemang för att organisera, leda och utvärdera sportmarknadsföring.
- Studenterna kommer att integrera olika perspektiv för att samarbeta i en teammiljö för att forma nya sportmarknadsföringsideer, strategier och slutsatser.
Karriärmöjligheter
Enligt Bureau of Labor Statistics visar marknadsledande positioner en tillväxt på 10 procent mellan 2021-2031. Medianårslönen var 135 030 USD i maj 2021. Det kan noteras att en kandidatexamen krävs för de flesta marknadsledande positioner.
Studieavgift för programmet
Stipendier och finansiering
Traditionella studentstipendier för grundutbildning
Studenter kan endast få ett meritstipendium.
Typ A - Akademiska meritstipendier
Ruth Slack Roach ledarskapsprogram
Ruth Slack Roach Leadership Scholarship-programmet skapades i september 1996 till minne av Ruth Slack Roach, en stor samhällstjänare-ledare. Syftet med Midway University Ruth Slack Roach Leadership Scholarship-programmet (RSR) är att utveckla kvinnor som ledare dedikerade till personlig och samhällstjänst som exemplifieras i Ruth Slack Roachs liv.
Studenter i programmet genomför samhällstjänstprojekt tillägnade Ruths minne och studerar principer för tjänande ledarskap för att förbereda dem att föra vidare hennes arv av servicecentrerat ledarskap. Studenter utvecklar ledarskapsförmåga när de skapar och genomför sina projekt.
Scholaren kommer att fungera som studentdirektör för RSR-ledarskapsprogrammet och kommer att vara en mentor till Ruth Slack Roachs ledarskapsprogramdeltagare, och hjälpa dem att utveckla sina ledarskapsförmåga och sitt engagemang för service. Hon kommer att hjälpa till med utvecklingen av RSR-programmet och kommer att övervaka planeringen och genomförandet av projekt som genomförs av deltagarna i programmet. The Scholar fungerar som en länk mellan medlemmarna och programrådgivaren och kommer att organisera regelbundna möten med Ruth Slack Roach-deltagare. Scholaren kommer att utföra allmänna administrativa uppgifter som tilldelas av programrådgivaren.
Ansökningskrav för stipendier
- Sökande måste vara kandidatexamen som söker kvinnliga bostadsstudenter som har minst 3,0 kumulativ GPA och 60 intjänade kredittimmar.
- Kvalificerade kandidater kommer att ha möjlighet att i slutet av sitt andra år ansöka om ett stipendium som täcker full undervisning.
- Detta stipendium är öppet för studenter som är intresserade av att inneha en ledande position och som har ett engagemang för samhällstjänst.
- Sökande kommer att intervjua Ruth Slack Roachs verkställande kommitté, och mottagaren av priset väljs av kommittémedlemmarna.
- Mottagaren är skyldig att bo på campus.
- Genom att acceptera stipendiet, samtycker stipendiat till ett åtagande på två år för programmet med terminsförnyelse baserat på en granskning av självutvärderingen.