Kandidatexamen i företagsekonomi - Marknadsföring
Mercy College
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Dobbs Ferry, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 18 934 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2023
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Som marknadsföringskurs lär du dig allt från reklam till e-handel, det snabbast växande marknadsområdet idag. Karriärmöjligheter i marknadsföring är rikliga med en fortsatt positiv sysselsättningsutvecklingsprognos. Du kommer att lära dig avancerade, innovativa marknadsföringstekniker som är säkra för att hjälpa dig att sticka ut ur tävlingen.
Karriärmöjligheter i marknadsföring är rikliga med en fortsatt positiv sysselsättningsutvecklingsprognos. Eleverna lär sig de senaste banbrytande och innovativa marknadsföringsteknikerna som är utformade för att ge dem en fördel över konkurrensen och för att förbättra sin karriärväg.
Företagsekonomi: Marknadsföring Snabba fakta
- Center for Online Marketing (.COM) som specialiserat sig på webbdesign, sökoptimering och annonsering på sociala medier.
- Delta i nationella tävlingar för att bygga online-färdigheter.
- Få kunskap om banbrytande marknadsföringstekniker.
- Tillgång till Fortune 500 Network.
- Rådgivande styrelseledamöter - Amazon, Apple, Facebook, Google, LinkedIn, Twitter, Yahoo.
Programutfall
I slutet av detta program ska eleverna kunna:
- Utvärdera effekterna av globalisering på affärsmiljön.
- Erkänna och utvärdera etiska frågor i företaget.
- Använd affärsidéer, metoder, förfaranden och ledningsinformationssystem för att underlätta strategisk planering och beslutsfattande.
- Använd muntliga, skriftliga och presentationsfärdigheter för att kommunicera effektivt i den professionella affärsmiljön.
- Funktion effektivt som teammedlemmar och, i förekommande fall, som teamledare.
- Demonstrera kunskap om grundläggande principer och nyckelbegrepp inom marknadsföring.
- Utvärdera de juridiska, ekonomiska och sociala aspekterna av ett marknadsföringsbeslut.
Curriculum
Studenter som väljer huvudkoncentrationen i företagsekonomi med en specialisering inom marknadsföring måste slutföra:
Företagsekonomi Core
- ACCT 120 Introduktion till finansiell redovisning
- ACCT 121 Introduktion till Management Accounting
- FINC 235 Finansiell förvaltning
- INBU 250 International Business
- BLAW 240 Affärslagen I
- MGMT 225 Principer för förvaltning
- MGMT 255 Info Systems för Mgmnt eller ACCT 261 Datorapplikation för revisorer
- MGMT 340 Organisationsbeteende eller ENTR 250 Socialt entreprenörskap
- MKTG 220 Principer för marknadsföring
Specialisering *
Välj fyra av följande sex kurser
- INBU 375 International Marketing
- MKTG 344 Reklam
- MKTG 345 Digital Marketing
- MKTG 348 Försäljningsledning
- MKTG 350 Entertainment Marketing
- MKTG 440 Marknadsundersökning
- MKTG 442 Marknadsföring
och
- MKTG 450 Tillämpad resultatanalys i MKT
- MGMT 460 Strategisk Förvaltning
Öppna valfria ämnen
Varje fem kurser.
* Det finns ett krav på 15-krediters bostad i specialiseringen, som måste uppfyllas av företagsekonomiska kurser med nummer 295 eller högre.
• Studerande som inte har heltidsjobb bör försöka använda sina öppna valfria ämnen för praktik
Karriärmöjligheter
Marknadsutbildade kandidater kan söka positioner som kontochef, art director, copywriter, creative manager, market researcher, marketing manager, media planner, web management och säljrepresentant.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.
Om skolan
Frågor
Liknande kurser
Kandidatexamen i marknadsföring
- Växjö, Sverige
BSc (Hons) Business Management med marknadsföring med grundår
- London, Storbritannien
- Manchester, Storbritannien + 1 Mer
BSc (Hons) Business Management med marknadsföring
- London, Storbritannien
- Manchester, Storbritannien + 1 Mer