Marknadsföringsprogram
Menlo College
Nyckelinformation
Campus läge
Atherton, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Aug 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Marknadsförare hjälper i stort sett organisationen att fokusera på de "4 Ps" - Produkt, Pris, Plats och Kampanj. De hjälper till att identifiera och designa nödvändiga produkter och tjänster, fastställa lämpliga prisstrategier, ta reda på hur man levererar dessa produkter eller tjänster genom lämpliga distributionskanaler och avgör hur man gör kunder medvetna om och intresserade av dessa produkter och tjänster. Karriärmöjligheter inkluderar bland annat försäljning, produktutveckling, produktledning, reklam och marknadsundersökningar. Individer med en stark marknadsföringsbakgrund är väl rustade att bli entreprenörer och utveckla sina egna företag.
Marknadsföringsstudenter slutför den grundläggande läroplanen i näringslivet (39 enheter) som tas av alla företagsstudenter. Kärnan i läroplanen säkerställer att alla företagsledare har en gedigen förståelse för företagets helhet. Marknadsföringsinriktningen består sedan av övre divisionens kurser i marknadsföringsstrategi, marknadsundersökningar, konsumentbeteende, internetmarknadsföring, plus valfria till totalt 30 enheter. En praktikplats krävs för alla marknadsföringsområden. Examen kan avläggas på fyra års studier.
I huvudämnet marknadsföring:
- Studenter kommer att kunna utföra primär och sekundär forskning för att identifiera potentiella marknader, konsumenternas behov/önskemål och lämplig marknadssegmentering som ett resultat av att ta MKT 335 - Marknadsforskning och slutföra forskningsprojektet där.
- Eleverna kommer att kunna beskriva konsumenter för en given uppsättning produkter eller tjänster och förstå varför konsumenter beter sig som de gör när det gäller sina köpbeslut som ett resultat av att de tagit MKT 436 – Consumer Behavior.
- Eleverna kommer att förstå digitala marknadsföringsstrategier tillgängliga på Internet i samband med de traditionella delarna av produkt, pris, plats och marknadsföring. Studenter kommer att kunna skapa en digital marknadsföringsplan för en produkt eller tjänst som ett resultat av att ta MKT 437 – Internet Marketing.
- Studenter kommer att kunna analysera ett komplext marknadsbaserat problem, identifiera potentiella lösningar, rekommendera en strategi och försvara den som ett resultat av att förbereda fallstudier i MKT 409 – Strategisk marknadsföring.
Professorer
Fabian Eggers
Lan Jiang
Galleri
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.
Om skolan
Frågor
Liknande kurser
Kandidatexamen i International Management (med inriktning mot digital marknadsföring)
- Geneva, Schweiz
- Barcelona, Spanien + 1 Mer
Dubbel examen i företagsekonomi och management + BSc i marknadsföring
- Barcelona, Spanien
Examen i marknadsföring och marknadsundersökning
- León, Spanien