På Kingston University, vi brinner för att förbättra våra elevers livschanser genom att hjälpa dem att få ut det mesta av sina inlärningsmöjligheter och utrusta dem med de framtida färdigheter och kunskaper som behövs på 2000-talets krävande arbetsplats.
Kingston University tidslinje
Viktiga landmärken i vår historia inkluderar:
1899 - Kingston Technical Institute öppnar och erbjuder kurser som sträcker sig från kemi, elledningar och byggnadskonstruktion till omvårdnad, klädtillverkning och lermodellering
1917 - Gipsy Hill College för lärarutbildning öppnar
1926 - Utbildningsnämnden erkänner formellt institutet som en teknisk högskola
1930 - Kingston School of Art skiljer sig från Technical College (flyttar till Knights Park i 1939 och blir en College of Art i 1945)
1946 - Gipsy Hill College flyttar till Kingston Hill
1951 - De första Penryhn Road campus byggnader öppna (av 1963 de är bostäder 955 heltidsstudenter; 2,259 deltidsstudenter och 2,629 kvällsstudenter)
1953 - Tekniska högskolan öppnar sitt första bibliotek (med utlåningstjänster från och med 1954)
1957 - Undervisningsministeriet erkänner Kingston som en regional högskola för teknik
1963 - Gipsy Hill College får College of Education-status
1965 - Tekniska Högskolan etablerar sin egen orkester
1966 - Tekniska högskolan köper sin första dator och kostar 50 000£
1970 - College of Technology och College of Art går samman för att bilda Kingston Polytechnic; det erbjuder 34 stora kurser, varav 17 på examensnivå
1975 - Gipsy Hill College går samman med Kingston Polytechnic
1992 - Kingston Polytechnic blir Kingston University
1993 - Roehampton Vale campusbyggnad öppnar
1995 - Universitetet förvärvar Dorich House
1999 - Universitetet firar hundraårsjubileum
Jämställdhet, mångfald och inkludering
Stolt över att fira och stödja våra livfulla Kingston University samhällen
Välkommen till jämställdheten, Mångfalds- och inkluderingssidor på Kingston. Ta reda på hur vi strävar efter att utmana oss själva att tänka och agera annorlunda så att alla på vårt universitet känner att de hör hemma, kan vara deras autentiska jag, och har befogenhet att nå sin fulla potential.
Vi vet att vår mångfald bara ger fördelar för våra studenter, vår personal och vårt arbete. Ju större variation av perspektiv och erfarenheter vi har, desto bättre kan vi skapa innovativa sätt att lära och undervisa samtidigt som vi utvecklar idéer och lösningar för att skapa och främja rättvisa och social rättvisa.
Kingston har en lång historia av utmanande ojämlikhet i alla dess former och arbetar hårt för att säkerställa att den uppfyller och överskrider sina rättsliga skyldigheter enligt Equality Act 2010 och Public Sector Equality Duty. Vi är stolta över resan hittills men inser att det fortfarande finns mycket arbete att göra. Se nedan hur vi gör skillnad, ett steg i taget.
EDI-mål och åtaganden
På Kingston, vi ser mångfald som en styrka och värdesätter det rika utbudet av bakgrunder, identiteter och erfarenheter som vår personal och studenter tar med sig till universitetet.
Vi är fast beslutna att stärka vår etos kring rättvisa för varje student och anställd och lovar att bädda in jämlikhet i allt vi gör och att avvisa rasism i alla dess former.
Vi lyssnar aktivt på och engagerar oss med vår personal och studentgemenskap och sätter nya mål och åtaganden som kommer att främja en kultur av acceptans utan undantag.
Inkluderande läroplan
På Kingston, vi tror att i en global och mångsidig värld, våra examenkurser bör återspegla erfarenheterna från ett brett spektrum av människor, med olika bakgrunder och perspektiv.
Att skapa en inkluderande läroplan är en del av vår strävan att stänga examensgapet för studenter genom att göra våra kurser mer inkluderande och tillgängliga för alla, oavsett bakgrund.