BA i Hospitality Management (kapitalförvaltning)
Kendall College
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Chicago, Amerikas förenta stater
språk
Begär info
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2023
Introduktion
BA i Hospitality Management (kapitalförvaltning)
 
I denna koncentration är studenter nedsänkt i studiet av fastigheter marknader och ledning och djupgående finansiell analys. Mot denna bakgrund kan eleverna gå vidare till förvaltning karriär på Real Estate Investment Trusts (REIT), större konsultföretag och holdingbolag.
Kurs Provtagning:
- Corporate Finance och Risk Management - utforskar finansiella resultat och alternativ finansiering i ett multi-unit/multi-business miljö. Funktioner verktyg för riskhantering.
- Revenue management - deltar aktivt, dynamiskt syn intäktsströmmar för att säkerställa en organisation 's långsiktiga lönsamhet och finansiella hälsa <./ Li>
- Real Estate Finance - anser att de olika metoderna för värdering av kommersiella fastigheter samt finansieringsinstrument tillgängliga för fastighetsinvesteringar. Portföljförvaltningsmetoder ingår.
- Hållbar turism - Innebär de strukturer och ekonomi i modern turism. Betonar ekoturism och hållbar utveckling. Använder Chicago turism myndigheter, hantera realistiska projekt är avgörande för planering och utveckling av en destination.
- Introduktion till Design - Innebär grundläggande konstruktionsprinciper genom linsen av inredning. Inkluderar historiska såväl som aktuella trender design.
- Den globala ekonomin - Täcker traditionella makroekonomi ämnen i ett internationellt sammanhang. Ämnen inkluderar nationalinkomsten redovisning, inflation, arbetslöshet, finanspolitiken, pengar, banksystemet och penningpolitiken. Makroekonomisk ömsesidigt beroende mellan nationerna och dess konsekvenser för politiken, är den globala handeln och internationella enheter undersöks, liksom ekonomi socialt ansvar.
- Juridiska frågor i Hospitality Management - beskriver rättigheter och skyldigheter hotell, mat och dryck operatörer, gäster och anställda. Inkluderar skapa, genomföra och genomdriva efterlevnad förfaranden för att upprätthålla lagen och minska riskerna.