Keystone logo
IQS – Universitat Ramon Llull Kandidatexamen i marknadsföring
IQS – Universitat Ramon Llull

Kandidatexamen i marknadsföring

Barcelona, Spanien

4 Years

Engelsk, Spanska

Heltid

Sista ansökningsdag för begäran

Oct 2024

EUR 13 410 / per year

På Campus

Introduktion

Varför studera marknadsföring på IQS?

Bli utbildad inom marknadsföring och digital kommunikation på IQS. I grundutbildningen i marknadsföring får du en global vision som gör att du kan fokusera din kunskap om digital strategi, internationalisering, konsumentbeteende och marknadskommunikation, så att du blir en av de yrkesverksamma som företagen efterfrågar mest idag.

Detta program har en stark internationell komponent. Du kommer att lära dig att leda i den globala miljön och du kommer att vara beredd att ta på dig ledningsuppgifter i de nya yrkena inom den digitala ekonomin, marknadsföringsledning, sociala medier eller företags internationalisering. Om du studerar vid IQS kommer du att ha tillgång till:

  • Praktik i Spanien eller andra länder
  • IQS Job Exchange: yrkesmöjligheter inom marknadsföring, företagande och kommunikation
  • Dual International Undergraduate Programme vid ett universitet i Storbritannien, Sverige, Frankrike eller Tyskland
  • Ämnen på engelska. Det tredje året undervisas helt på engelska för att främja den internationella projektionen av våra studenter.
  • Lär dig andra språk som tyska eller franska under utbytet för dubbla examina.
  • Vi sätter fart på din marknadsföringskarriär med workshops, vägledning om hur du presenterar ditt CV och kompetensintervjuer.

Mål för grundutbildningen i marknadsföring

Med fokus på marknadsföring och digital kommunikation blir du med detta undergraduate-program en av de mest efterfrågade yrkesutövarna.

Med en stark internationell komponent kommer du att lära dig att förstå globala marknader och vara beredd att ta på dig ledande uppgifter i de nya yrkena i den digitala ekonomin. Du kan studera ett år vid ett utländskt universitet och få en dubbel undergraduate-examen.

  • Förmåga att förstå begreppen företag och dess roll i marknadsekonomin, samt organisatoriskt beteende.
  • Förmåga att undersöka och analysera marknads- och kundbeteenden att söka efter affärsmöjligheter.
  • Förmåga att utforma och fastställa marknadsförings- och kommunikationsstrategier som skapar eller förstärker ett företags närvaro utomlands.
  • Förmåga att utforma nya produkter och tjänster baserat på företagets särdrag och marknadens behov.
  • Förmåga att skapa och utveckla varumärken i online- och offline-sammanhang.
  • Förmåga att effektivt kommunicera en produkts definierande och särskiljande egenskaper jämfört med konkurrenterna.
  • Förmåga att utforma marknadsföring och digitala marknadsföringskampanjer inklusive strategier för sociala medier samt positionering och synlighet på nätet.
  • Förmåga att skapa funktionella webbplatser som kan svara mot företagets mål och marknadens behov
  • Förmåga att hantera en organisations virtuella gemenskaper och sociala medier
  • Förmåga att analysera uppgifter om kundaktiviteter i den digitala miljön för att förbättra företagets marknadsförings- och kommunikationsplan.
  • Förmåga att förstå strategier för positionering online för att kunna välja de mest effektiva digitala strategierna (SEM, SEO) för företaget.
  • Övergripande kompetenser, inklusive engagemang för etik, analys och syntes, kritiskt tänkande, muntlig och skriftlig kommunikation, kreativitet och innovation, globalisering samt industriell och teknisk förberedelse.

Neuro & Labb för digital marknadsföring

Från denna kurs har studenterna det nya Neuro & Digital Marketing Lab för att undervisa i examensämnena.

IQS Neuro & Digital Marketing Lab är ett innovativt fysiskt utrymme som kombinerar avancerad programvara för digital marknadsföring och toppmoderna neuromarknadsföringsverktyg, för en bättre inlärningsupplevelse. Det ger oss möjlighet att förstå konsumenternas beteende i både den digitala och den fysiska världen för att kunna utveckla kundcentrerade produkter, tjänster och upplevelser.

Det nya labbet kan ge studenterna de analytiska färdigheter som krävs i dagens datadrivna miljö och exponera dem för den vetenskapliga processen inom neuromarketing, så att de kan utforma, genomföra och analysera studier i syfte att förbättra kundupplevelsen för produkter och tjänster.

Antagningar

Läroplan

Studieavgift för programmet

Karriärmöjligheter

English Language Requirements

Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.

Om skolan

Frågor