
Kandidat in
BCom inom marknadsföring och management vetenskap IMM Graduate School of Marketing

Stipendier
Introduktion
Den BCom i marknadsföring och företagsledning har godkänts av rådet på högre utbildning (CHE) och kommer att erbjudas av IMM GSM utöver det nuvarande erbjudande av BBA i Marketing Management. Den sydafrikanska Qualification Authority ID-nummer är 90737.
Den BCom i marknadsföring och Management Science kombinerar marknadsfunktion med tillhörande funktioner support såsom distribution, logistik och projektledning med ett starkt fokus på forskning inom näringslivet. Denna examen syftar till att uppfylla en förvaltande roll i branschen och har därför ett starkt affärsfokus. Den BCom i marknadsföring och företagsledning kommer att ge studenterna specialiserade marknadsföring och management kunskaper samt färdigheter att tillämpa denna kunskap i syfte att främja sina karriärer genom akademiska studier.
Studenter som vill fråga om det här programmet ombeds att ta kontakt med en studentkonsult på någon IMM GSM kontor eller ring IMM GSM på 0861 IMM GSM eller på +27 (0) 11 628 2000.
Programinformation
Den BCom i marknadsföring och Management Science erbjuds på nivå 7 i NQF (HEQSF linje) och består av 360 högskolepoäng. Denna examen består av 19 obligatoriska moment.
Behörighetskrav
Förkunskapskrav för blivande studenter som har avlagt studentexamen fram till och med 2007:
- Senior Certifikat (Grade 12) med undantag universitet, plus ett tillägg på minst 40% på högre betyg eller 50% på standardkvalitet i matematik.
- Ett CV och RPL (Erkännande av tidigare lärande) ansökan krävs från blivande studenter över 23 år, som inte har någon Senior certifikat, men har skrivit och gått minst 4 matric ämnen. Meritförteckningen skall innehålla arbetsrelaterad erfarenhet. SAPS utsaga om att de inte fick en Senior certifikat måste inkluderas.
Förkunskapskrav för blivande studenter som avlagt studentexamen eller avslutat skolsystemet från och med 2008:
- National Senior Certificate (NSC) med en prestation betyget 4 (50-59%) i minst fyra erkände 20-kredit ämnen, inklusive en prestation rating på minst 3 (40-49%) i engelska hemspråk eller 4 (50 - 59%) på engelska först ytterligare ett språk, plus en prestation rating på minst 3 (40-49%) i matematik eller 5 (60 - 69%) i matematikkunskaperna.
- Studenten ska ha uppfyllt minimikraven för tillträde till ett utbildningsprogram vid ett lärosäte.
- Ett CV och RPL (Erkännande av tidigare lärande) ansökan krävs från blivande studenter över 23 år, som inte har något NSC, men har skrivit och gått minst 4 matric ämnen. Meritförteckningen skall innehålla arbetsrelaterad erfarenhet. En SAPS utsaga om att de inte fick ett NSC måste inkluderas.
Innehåll Programme
Denna grad består av 19 moduler och är uppbyggt enligt följande:
År 1
- MAR101 - Marknadsföring 1 (20 poäng)
- Academic Literacy 1 (icke-kredit bärande)
- SCM101 - Supply Chain Management 1
- BM101 - Företagsledning 1 (20 poäng)
- BS101 - Affärs statistik 1 (20 poäng)
- ECO101 - Economics 1 (20 poäng)
- FM101 - Financial Management 1 (20 poäng)
År 2
- MAR202 - Marknadsföring 2 (20 poäng)
- BM202 - Företagsledning 2 (20 poäng)
- SCM202 - Supply Chain Management 2
- ECO201 - Nationalekonomi 2 (20 poäng)
- FM202 - Financial Management 2 (20 poäng)
- PM201 - Projektledning 2 (20 poäng)
År 3
- MAR303 - Marknadsföring 3 (20 poäng)
- BM303 - Företagsledning 3 (20 poäng)
- BRT301 - Business Research: Theory 3 (20 poäng) *
- BRP302 - Business Research: Projekt 3 (20 poäng) *
- SCM303 - Supply Chain Management 3
- OP301 - Operations Management 3 (20 poäng) *
- De angivna moduler kommer endast att vara tillgänglig från och med januari 2014 BCom i marknadsföring och företagsledning kan slutföras inom minst tre års studier. Den BCom i marknadsföring och företagsledning måste slutföras inom åtta år.
Studenter som har avslutat den BCom i marknadsföring och företagsledning kan ansöka att studera magisterexamen i Marketing Management eller BPhil (Hons) i Marketing Management.