Ba i mode marknadsföring
IED – Istituto Europeo di Design Milan
Nyckelinformation
Campus läge
Milan, Italien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 18 200
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
16 Oct 2024
Introduktion
Detta program är undervisas på engelska
De män och kvinnor som deltar i mode marknadsföring måste ha en högt utvecklad kulturell bakgrund och höga estetiska känslor, liksom kreativitet som krävs för att utveckla nya idéer för att främja tillväxt och ständig förnyelse behövs i ett modeföretag. I en värld av mode, är av yttersta vikt marknadsavdelningen: analysera marknaden, tendenser och livsstil, bidrar till att styra företaget i sin inställning till allmänheten, planera och organisera produktionen, produktlanseringar, kommunikationsstrategi och distribution av samlingarna .
Det första året av kursen i Fashion Marketing ägnas åt förvärvet av de grundläggande tekniska kompetens som krävs, rätt metoder som används inom projektledning, och bygga en solid bas och förberedelse när det gäller kultur av mode. Utbildningen är inriktad på att utforma en modefotografering shoot: från att observera den verkliga världen och dekonstruera signalerna, till utvecklingen av en idé och dess omvandling till en stil, i en tänkt situation där den studerande krävs för att skapa en redaktionell projekt. Det väsentliga målet är att hjälpa studenten i sin förmåga att tolka stilar, analysera och syntetisera den verkliga världen och sina egna idéer, omsätta dem i en kreativ och konsekvent bild, som vet hur man överföra essensen av en estetisk bild.
Det andra året är utformad för att gå djupare in i metoder, de förvärvade verktyg och kulturella aspekter som kommer att vara mer konkret definierade: projekten (fotograferingar av kvinnor, män, stilleben) ta itu med alla de olika faser som är inblandade: forskning / utveckling / genomförande - och som representerar byggstenar i utbildningen. Varje ämne hanteras i enlighet med projektet: tekniska och kreativa metoder (programvara, digital bildbehandling, video skapande); de kulturella koderna (samtida mode, fotografi, semiotik och i allmänhet lära sig att tolka bilder). Det grundläggande målet är att bilda en specialist i Fashion Marketing kan sakkunnigt hantera kreativitet, tid och de mekanismer som är involverade i projektledning, samt att visa en hög nivå av skicklighet när det gäller bakgrunden till olika mode stilar genom historien, samtida tendenser, kritisk analytiska förmåga och deras syntes i nya former.
Det tredje året är tillägnad en avancerad designprojekt i en simulerad professionell miljö med komplexa kulturella inslag. Utarbetandet av den slutliga projektet ger utrymme för personligt intuition och kritiska reflektioner kring den del av den studerande. Examensarbetet för kursen of Fashion Marketing gynnar utvecklingen av en personlig stil och ett projekt som visar originalitet och konsekvens, där studenten måste visa sin kunskap om de tekniska, kvalitet och ekonomiska aspekter knutna till den faktiska produktionen av samlingen.
Studenterna kommer att göra en Bachelor of Honours Degree utfärdas av University of Westminster i IED, gäller i hela Europeiska gemenskapen.