Kandidatexamen i företagsekonomi
Ibmec
Nyckelinformation
Campus läge
Rio de Janeiro, Brasilien
språk
Portugisiska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3400 timmar
Takt
Deltid
Studieavgifter
BRL 3 090 / per month *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Månadsavgift: 3 090,00 BRL
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Kursen
Examen i administration vid Ibmec i Rio de Janeiro utvecklar färdigheter för att lösa de utmaningar som marknaden och modern ledning ställer. Utbildningen riktar sig till dem som vill följa en innovativ väg, vara en del av högpresterande team, och förbereder professionella för att lösa problem av operativ och strategisk karaktär i organisationer av alla segment, med sikte på deras hållbara tillväxt.
På Ibmec ger kursen verktygen för att studenten ska utvecklas med autonomi för att agera som en entreprenöriell ledare i en globaliserad och komplex ekonomi. Disciplinerna har ett starkt analytiskt innehåll och teoretiskt djup som syftar till att utveckla kompetens inom fyra områden: Ekonomi, Marknadsföring och Strategi, Operations och Logistics och People Management, med större tonvikt på de två första. Dessutom får studenten hög träning i kvantitativa metoder.
Ibmec tror på praktikinriktad excellens genom att erbjuda en uppsättning kompletterande aktiviteter som fördjupar utvecklingen av marknadskompetens och en anda av samarbete och integration. På Center for Entrepreneurship and Internationalization - CEI kan studenterna arbeta i juniorföretag från första terminen och dra nytta av den internationella räckvidden genom avtal på fler än 54 institutioner runt om i världen.
Arbetsmarknad
EKONOMI OCH KONTROLLSKAP Finansiell analys, rådgivning och kontroller, verksamhet på finansmarknader, agerande i verkställande ledning fokuserat på finansförvaltning, i konsult- och revisionsföretag, i finansmarknadsinstitutioner, i kommersiella och industriella företag, förutom andra typer av organisationer.
AFFÄRSSTRATEGI Utarbetande av marknads-, miljö- och konkurrensanalys; identifiering av hot och möjligheter för verksamheten, konstruktion av framtidsscenarier, utveckling av handlingspolicyer och strategiska ledningssystem som kan övervaka prestandan för de resultat som uppnås.
MARKNADSFÖRING Hantering av varumärken och produkter, kundservice, utveckling av PR-policyer och riktlinjer för affärskommunikation med marknaden.
LOGISTIK Samordning av interna processer för produktion och distribution av varor och tjänster, med syfte att maximera kundnöjdheten genom att minska organisationens kostnader.
HUMAN RESOURCES Definition av rekrytering, urval, utbildning, prestationsutvärderingsprocesser och, främst, implementering av policyer, riktlinjer och strategier inom personalhantering som möjliggör individens och teamets bidrag för att uppnå företagets uppdrag.
INFORMATIONSSYSTEM Optimering av informationsflöde, utveckling och genomförande av informationsteknologiprojekt med hjälp av lämpliga tekniker för affärsmiljön. Databasplanering och förvaltning och utveckling av informationsbehandlingsmetoder.