Kandidatexamen i gymnasieutbildning med specialitet i historia
Higher Teacher Training School of the State of Mexico (Escuela Normal Superior del Estado de México)
Nyckelinformation
Campus läge
Toluca, Mexiko
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Jul 2023
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Sekundärutbildning, den sista fasen av grundutbildningen, har som grundläggande syften att främja mexikanska barn och ungas utveckling av de grundläggande intellektuella färdigheter som krävs för att permanent lära sig självständigt och att agera initiativrikt och effektivt i flera livssituationer. varje dag. På samma sätt förväntas gymnasial utbildning hjälpa till att konsolidera förvärvet av grundläggande kunskap om den naturliga och sociala världen, samt bildandet av attityder och värderingar som är nödvändiga för social samexistens och ansvarsfull införlivande i vuxenlivet och arbetet. produktiv.
Detta tillvägagångssätt fastställer som en prioritet för gymnasial utbildning utvecklingen av intellektuella färdigheter, såsom möjligheten att välja och använda information, att analysera och göra egna bedömningar om social och naturlig verklighet, utveckling av utrednings- och studievanor för att fortsätta att lära sig självständigt, som samt attityder av intresse och nyfikenhet på kunskap.
Uppnåendet av dessa syften är en uppgift för hela lärar- och ledningspersonalen vid varje gymnasieskola; Med andra ord innebär det att var och en av lärarna, oavsett ämne de undervisar, medvetet bidrar - genom undervisningsaktiviteter, relationer med elever, deltagande i andra skolaktiviteter - för att hjälpa eleverna att uppnå dessa mål.
I överensstämmelse med dessa mål, från och med 1993, inrättades nya utbildningsprogram för gymnasial utbildning, och i vart och ett har omorienteringen av undervisningsmetoder främjats. När det gäller undervisning i historia sticker två aspekter ut: återintegrering av historia 3 som ett specifikt ämne för att ersätta samhällsvetenskapliga området och särskilt omprövningen av undervisningsmetoden. Syftet med denna förändring är att göra historisk kunskap mer intressant och tillgänglig för studenter och på så sätt förvärvar de grundläggande kunskaper, utvecklar sin nyfikenhet om det förflutna och särskilt utvecklar deras förmåga att tänka historiskt om fakta eller nuvarande sociala situationer.