BA (Hons) i modevarumärke och marknadsföring
Heriot-Watt University Dubai
Nyckelinformation
Campus läge
Academic City, Förenade arabemiraten
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 - 4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
AED 65 100 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* alla terminsavgifter inklusive moms
Introduktion
Översikt
Fashion Branding and Promotion är ett nytt program för 2021, en kombination av modekommunikation, modemarknadsföring, varumärke och management. Studenter utvecklar färdigheter för att etablera karriärer inom områdena varumärke, marknadsföring och reklam, styling och marknadsföring. Programmet erbjuder en kombination av kurser som möjliggör starka design- och analytiska färdigheter speciellt anpassade för modebranschens krav:
- Ett helt nytt program utvecklat för att möta modebranschens behov av proffs som har full förståelse för de kommersiella aspekterna av sektorn samt kreativa designfärdigheter.
- Understödd av hårda färdigheter inom fotografering, 3D-design, utveckling av varumärkesstrategier och marknadsföringsplaner.
- Möjligheter att samarbeta med industrin i liveprojekt med avancerade industrivarumärken.
- Utmärkta faciliteter inklusive tillverkarlabb, fotostudio, designsvit och mode- och textilverkstäder.
Ackreditering
Dubai Campus är ackrediterat av Knowledge and Human Development Authority (KHDA) och har full licens för att undervisa i sina examina i Dubai. Alla utexaminerade får en brittisk examen som är ackrediterad av Royal Charter i Storbritannien.
Antagningar
Läroplan
Kursinnehåll
År 1
Fokuserar på de initiala design- och marknadsföringsfärdigheterna, förbereder studenten med grunderna för färdigheter som fotografering, designtänkande och introduktioner till varumärkes- och marknadsföringsstrategi.
År 2
Det andra året bygger på dessa grunder genom att introducera specialistämnen som konsumentbeteende och reklam. Detta kompletteras med kreativa kurser i digital film/media, typografi och grafik.
År 3
Studenter utvecklar kritisk reflektion och analysförmåga och arbetar med projekt inom Fashion Styling, Enterprise and Innovation, Event Management och Visual Merchandising.
År 4
Fokus för hedersåret är ett forskningsprojekt valt av studenten. Många sistaårsstudenter samarbetar med industripartners för att lösa ett verkligt problem eller undersöka en aktuell industriutveckling.