
Kandidat in
Kandidatexamen i högteknologisk entreprenörskap Harbour.Space University

Introduktion
Bachelor of High-tech Entrepreneurship är det första dedikerade entreprenörskapsprogrammet i världen som blandar akademiker, en start-up accelerator, riskbyggare och verklig erfarenhet för att förbereda studenter för att bli nästa generation framgångsrika högteknologiska entreprenörer. Vårt praktiska program förbereder eleverna att göra den analys och de åtgärder som krävs för att lansera och kommersialisera ett högteknologiskt företag.
Kolla in vårt High-Tech Entrepreneurship-program för mer information.
Läroplan
År 1
Det första året på Högteknologisk Entreprenörskap Bachelor programmet kan ses som ett grundläggande startpaket för morgondagens entreprenörer. Studenter går in i programmet med en idé som de vill förverkliga. Vi börjar med färdigheterna att presentera en idé väl – eftersom mycket genialitet går obemärkt förbi i världen bara för att en idé kommuniceras på ett otillräckligt sätt. Studenterna kommer att arbeta utifrån Lean/Pitch Canvas-ramverk för idévalidering, identitet och kommunikationsstrategi och de lär sig hur man får sin idé att klara affärsmodelltestet. Eleverna lär sig att identifiera möjligheter och hinder i företagsentreprenörskap. Dessutom är studenterna fördjupade i alla affärsgrunderna för att driva en nystart: slimmade affärsmodeller, affärsvalidering, förberedelse av affärsplan, USP/SVP-identifiering, etc.
Moduler
- Från nolla till hjälte
- Digital produktutveckling
- Design tänkande
- Behöver hitta och skapa koncept
- Lean Start-up
- The Start-up Garage: Testning och lansering
- Nystartat företag Juridisk miljö
- Nystartade ekosystem
- Att skriva en affärsplan
- Identitet och kommunikation
- Grunderna i försäljning
- Startstacken
- Nystartade företag för extrem prisvärdhet
- Teknisk projektledning
- Förhandlingar
- Big Data och nya teknologier
År 2
Det andra året gör en djupdykning i att bygga en slank nystartad organisation samtidigt som man lär sig viktiga strategiska och analytiska färdigheter. Målet med det här läsåret är att hitta den svårfångade produkten/marknaden och bygga en MVP. Eleverna förväntas prata med potentiella kunder, lära sig viktiga säljtekniker, bli i stånd att hitta och testa olika kundförvärvskanaler och utveckla effektiva meddelanden och positionering. Team kommer att förväntas genomföra sina försäljnings- och marknadsföringsplaner, definiera och bygga och MVP och testa det med tidiga kunder. Detta är ofta den svåraste delen av resan för nystartade företag och programmens stränghet kommer att utöka alla studenters förmågor och driva dem att nå sin fulla potential. I slutet av året kommer eleverna att ha en MVP som inte bara har validerats med ramverk utan också testats med tidiga kunder. Under hela processen assisteras teamen av mentorer och utnyttjar möjligheter att pitcha sina idéer för investerare och start-up-tävlingar.
Moduler
- New Venture Marketing
- Digitala tillgångar
- Berättelsens kraft i näringslivet
- Kundförvärv för nystartade företag
- Affärsmodeller / Affärsmodellinnovation
- Anställa och leda team
- Datadriven marknadsföring och försäljning
- Marknadsföring i sociala medier
- Mobil marknadsföring
- Growth Hacking
- Digital strategi
- Bygga och hantera e-postkampanjer
- Grunderna i strategisk kommunikation
- Viral marknadsföring
- E - Forskning & undersökningar
- CRM och lojalitetsprogram
- E-handel
- Försäljning & Presentation
- Ängel och riskkapital
- Företagsvärdering och finansiell modellering i ett tidigt skede
- Skatter och affärsstrategi
- Socialt entreprenörskap och social innovation
- Högpresterande ledarskap
- Programmatic & RTB
- Capstone-projektet
År 3
Under det tredje året kommer studentstart-ups att förvandlas till riktiga företag. Studentstart-ups förväntas ha hittat sin produkt/marknad som passar så de kommer att börja skala och fördubbla strategier som fungerade i ett tidigt skede för att omvandla dem till verklig tillväxt. Det tredje året handlar i huvudsak om att förvandla en lean start-up till en skalbar venture-backed verksamhet. Studenterna kommer att lära sig hur man automatiserar och skalar in i en väl fungerande organisation, hur man bygger högpresterande säljteam, hur man leder och anställer för en snabbt växande organisation och hur man skapar och vårdar företagskultur när företaget växer. Under det här sista året kommer studenterna att pressas till sin gräns när de förvandlar sina startups till företag medan de planerar, designar och genomför mycket mer komplexa strategier när de förbereder sig för att samla in riskfinansiering och sedan blir nästa enhörning. Året kommer att kulminera i en demodag där studentstart-ups kommer att tävla om investerare, mentorer och studentkåren.
Moduler
- Master Classes med ledande utövare
- Designa kreativa organisationer
- Leda företag med hög tillväxt
- Bygga och leda professionella försäljningsorganisationer
- Interpersonell dynamik och konfliktlösning
- Globala värdekedjestrategier
- Strategisk ledning av teknik och innovation
- Leder strategisk förändring
- Motivation i nystartade företag
- Entreprenörskap ur kvinnors perspektiv
- Nya affärsmodeller på tillväxtmarknaderna
- Webskrapning för skojs skull och för vinst
- Kinas Internetmarknad
- Datavisualisering
- Capstone-projektet