Marknadsföringshantering
Hanze University of Applied Sciences - Groningen, the Netherlands
Nyckelinformation
Campus läge
Groningen, Nederländerna
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* EU / EES **: 2006 € / NON-EU / EES *: 7500 €
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Studera en kandidatexamen i marknadsföring i Nederländerna
Är du intresserad av att studera i en internationell miljö? Vill du förbättra och utveckla dina säljförmåga? Är du sugen på att utforska marknadsföring bakgrund av, till exempel Google Analytics? Då Marketing Management är programmet för dig! Programmet är fullt dedikerat till att utveckla din kommersiella talang.
Programmet är utformat för att utveckla studentkunskaper om alla aspekter av marknadsföringshantering, genom en tillämpad undervisningsmetod. Under hela ditt arbete kommer du att arbeta tillsammans med andra studenter i team för att ta itu med ett brett spektrum av verkliga marknadsföring och försäljningsfrågor som påverkar hur verksamheten bedrivs idag. Detta gör det möjligt för dig att sätta teori i praktiken. School of Marketing Management samar skapar fall med dess föredragna partner för student projektarbete. Detta sker i små, mångkulturella grupper, som kommer att träna dig att effektivt bemöta alla typer av utmanande marknadsföringsfrågor. Utbildning ges också i specifika färdigheter som är avgörande för din karriär, som att ge och ta emot feedback, arbeta i grupper, interkulturell känslighet, kundorientering och presentationsförmåga.
Den fyraåriga kandidatexamen i marknadsföring leds på engelska. Varje år består av två terminer och varje termin är indelad i två kvarter. Marknadspersonal fungerar på olika nivåer. Studiet fokuserar på följande tre ledningsnivåer: operationell, taktisk och strategisk. Det lär dig hur du blir en framgångsrik chef inom områden som marknadsföring och försäljning, affärsutveckling, branding och marknadsföringskommunikation.
Första året
Det första året fokuserar på operativ nivå av förvaltningen. Det ger dig en introduktion till marknadsföring och organisationsteori. Ämnen kommer att omfatta ekonomi, marknadsföring och företagskommunikation. Alla ämnen är kopplade till praktiska marknadsförings fall.
Andra främmande språk
För att fördjupa din kulturella medvetenhet och bredda dina horisonter lär du dig ett annat främmande språk, som spanska, mandarin (Kinas officiella språk) eller nederländska.
Efter det första året
Under det andra året lär du dig att fokusera på att närma marknaden från ett taktiskt perspektiv. Du kommer att lära dig om kundbeteende och hur man översätter den informationen till en praktisk produkt eller tjänst. Forskning ger dig möjlighet att upptäcka hur man närmar sig kunder, vem exakt dina kunder är, vilket pris du ska betala för din produkt och hur du ska informera potentiella kunder offline såväl som online.
Din arbetsplats kommer också att ske under det här året. Erfarenheterna från din arbetsplats är utgångspunkten för det tredje årets strategiska marknadsnivåproblem. Du kommer att förvärva mer ingående kunskaper om marknadsplanering, försäljning och kundrelationer som en del av en organisations övergripande marknadsföringspolitik. Under första terminen av ditt fjärde och sista år får du möjlighet att göra en minderårig av ditt eget val. Detta gör att du kan lära dig mer om allt som kan intressera dig och låter dig bredda dina horisonter. Under din sista termin kommer du att slutföra ett examensarbete där du ska ta rollen som en konsult för ett företag. Du kommer att behöva studera ett marknadsföringsrelaterat problem, skriva en slutrapport och presentera eller försvara dina resultat i en muntlig presentation.
Karriärmöjligheter
Efter examen kommer du att vara redo att gå in både den internationella och nationella arbetsmarknaden. Du kommer att kunna arbeta i en mängd olika kommersiella positioner. De jobb som du kommer att ha utbildats för har en sak gemensamt: utmaningarna i dagens och närmaste marknadsföringsindustri. Här är några exempel på karriärmöjligheter, positioner och möjligheter: kommersiell chef, marknadschef, affärsutvecklingschef, försäljningschef och kundansvarig. Kandidater kommer också att kunna fortsätta sina studier, genom att göra en Master of Science i ekonomi eller en Master of Business Administration (MBA, till exempel. Dessa masterprogram erbjuds på utbildningsinstitutioner över hela världen. I Groningen finns också många bra alternativ för masterprogram. Groningen, Hanze University of Applied Sciences, Groningen och våra utländska partneruniversiteter erbjuder också många marknadsförings- och affärsrelaterade masterprogram.
Förkunskapskrav
För att bli antagen till detta program behöver du ett nationellt gymnasieexamen eller ett internationellt gymnasieexamen. Dina pedagogiska kvalifikationer måste motsvara det nederländska HAVO gymnasiet examen. Eftersom programmet lärs på engelska kan du behöva bevisa din engelskspråkighet, beroende på din utbildningsbakgrund och nationalitet.