BA i marknadsföring
Global College Malta
Nyckelinformation
Campus läge
Il-Kalkara, Malta
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
36 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 13 750
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Mar 2024
Introduktion
Kursen är utformad för att förbättra och uppgradera elevernas ledare/marknadsföringskunskaper, färdigheter och skicklighet genom att ge dem de viktigaste insatserna inom de berörda områdena genom interaktiva föreläsningar, falldiskussionsworkshops, rollspel och självlärande övningar. Programmet levereras på heltid inom varje nyckelområde med hjälp av en studentcentrerad inlärningsstrategi. Hela programmet är mycket interaktivt och det förväntas berika studenternas kunskaper inom viktiga lednings- och marknadsföringsområden; skärpa deras chefskompetens; och förbättra deras yrkeskompetens i dagens mycket dynamiska affärsmiljö.
Tilldelande organ
Global College Malta är licensierad av Malta Further and Higher Education Authority (MFHEA) som en högre utbildningsinstitution. Alla kurser som tillhandahålls av Global Malta är ackrediterade och/eller erkända och därmed mappas till MQF/EQF respektive.
Galleri
Antagningar
Läroplan
EQF/MQF-nivå
6 – (Europeisk/Malta kvalifikationsram).
ECTS
För att tilldelas BA i marknadsföring måste studenterna uppnå 180 ECTS, och framgångsrikt slutföra alla moduler.
Moduler
Modulkod | Modultitel | ECTS |
BAM 101 | Förvaltning | 15 |
BAM 102 | Ekonomi | 15 |
BAM 103 | Bokföring och ekonomi | 15 |
BAM 104 | Kvantitativa metoder och forskning | 15 |
BAM 201 | Marketing Management | 15 |
BAM 202 | Strategisk ledning | 15 |
BAM 203 | Företag för chefer | 15 |
BAM 204 | Internationell marknadsföring | 15 |
BAM 301 | Konsumentbeteende | 15 |
BAM 302 | Marknadsundersökning | 15 |
BAM 303 | Forskningsmetoder | 10 |
BAM 304 | Avhandling | 20 |
Studiesätt
Kvällslektioner.
bedömning
Bedömning av kursen är utformad för att vara en integrerad del av inlärningsprocessen för studenter och för att förbättra och bekräfta deras kunskap och praktik. Formativ feedback kommer att ges till studenter genom en kombination av självreflektion, kamratgrupp och feedback från lärare. Summativa bedömningar kommer att ge ett mått på i vilken utsträckning studenter har uppnått lärandemålen för modulerna. Bedömningen inom modulerna kommer att ta olika former, inklusive kursuppgifter, rapporter, presentationer, examinationer och avhandlingen. Fullständiga detaljer om bedömningsprocedurerna för varje modul visas i den individuella modulspecifikationen. Under hela kursen kommer studenterna, som en del av sin personliga utveckling, att erbjudas stora möjligheter att förbättra sina överförbara färdigheter. Dessutom kommer studenterna också att utveckla sina forskningsfärdigheter.
Alla moduler, med undantag för avhandlingen, kommer att bedömas genom en kombination av summativa/avslutade skriftliga uppsatser och formativ/löpande bedömning (upp till 50%).
Kontinuerlig bedömning kommer att genomföras via en kombination av undervisning och inlärningsmetoder inklusive:
- Fallstudier
- Projektarbete
- Lag-/gruppövningar
Studenterna kommer att ges muntlig och skriftlig feedback på fortlöpande bedömning och, i förekommande fall, strategier som implementeras för att säkerställa att de är fullt förberedda för slutet av kursbedömningarna.
Studiematerial
Alla elever kommer att ha tillgång till EBSCO, världens största onlinebibliotek, Moodle för klassanteckningar och Turnitin för uppladdning av uppgifter.