BA (Hons) i media och kommunikation
GCU - Glasgow School for Business and Society
Nyckelinformation
Campus läge
Glasgow, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 1 820 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Hem / EU-studenter; £ 9250 RUK studenter; 11 500 £ Internationella studenter
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Detta program är en av de mest ansedda av sitt slag i Skottland. Omfattar press, sändning och online, kommer det att utrusta dig för en framgångsrik karriär i media eller relaterade branscher, som reklam eller PR.
Vi tar en bred inriktning mot studiet av sändningar, pressen, bio och internet, undersöker mediaens roll och inverkan i samhället och hur mediebranschen organiseras. Du lär dig att vara reflekterande i ditt tänkande, samtidigt som du arbetar intelligent, ansvarsfullt och etiskt.
Med hjälp av branschstandardutrustningen kommer du att utveckla radio- och tv-produktionskompetens i vår toppmoderna multimediasuite tillsammans med kreativa reklam- och PR-färdigheter i verkliga scenarier. Vi hjälper dig att lära dig att tänka kreativt, analysera och utvärdera innehåll för att producera innovativt professionellt material på en rad olika plattformar.
GCU utnyttjar fullt ut Glasgows rykte som en mediestad. Vi har starka kontakter med ett brett spektrum av medieorganisationer, med fantastiska möjligheter till placeringar och erfarenheter för att nätverk och förbättra dina framtida karriärmöjligheter.
Programmet erbjuder Erasmus finansierade utbyte och icke-europeiska utbytesmöjligheter.
Din karriär
Kandidater väljer vidare studier eller karriärer inom den kreativa industrin. Film- och tv-produktion roller är populära bland senaste alumni som arbetar för BBC Scotland, STV, Matchlight Productions och Syco Entertainment. PR är också ett populärt karriärmål, med sista årsstudenter som nyligen accepterade jobb vid Mazda och den skotska regeringen redan före sommarutbildning.
Vad du ska studera
År 1
Broadcast och Online Production 1, Media Analysis 1, Media Industries 1, Sociology of Business och Workplace Culture and Behavior
År 2
Media Industries 2, Broadcast och Online Production 2, Introduktion till PR och ett alternativ till Feature Writing och Magazine Journalism eller Business of Music
År 3
Media Analysis 2, Research Methods, Enterprise Value Challenge och optionsmodul includin Creative Advertising, Analysera Musik Media, TV Drama, Intermediate Dramatic Screenwriting, PR-kampanjer: Planering och förslag och European Film History
År 4
Honours Dissertation and Media Project, ytterligare moduler från ett urval
Ingångskrav
Alla anmälningskrav som anges här ska användas som en guide och representera det lägsta som krävs för att komma in för inresa. Sökande som gör ett villkorligt erbjudande om en plats kan uppmanas att uppnå mer än vad som anges.
År 1
SQA högre
ABBBB inklusive engelska
En nivå
BCC PLUS GCSE engelska vid C / 4
ILC högre
H1, H2, H3, H3, H3 inklusive engelska vid H2 eller högre
IB Diplom
25 poäng
BTEC
Nivå 3 Utökat Diplom i relevant ämne på DMM PLUS GCSE engelska vid C / 4
År 3
HND
HND Creative Industries: Media och kommunikation eller HND Advertising och PR med AB / BA i de graderade enheterna
Engelska språket
Akademisk IELTS-poäng på 6,0 (eller motsvarande) med inget element under 5,5.
Observera: Om du är från ett flertalet engelsktalande land kan du inte vara skyldig att ge ytterligare bevis på din engelska språkkunskaper.
ytterligare information
Övriga akademiska och yrkesmässiga kvalifikationer
Varje ansökan till GCU behandlas individuellt. Om du inte har de typiska akademiska behörighetskraven, men kan visa relevant arbetslivserfarenhet och / eller krediter från erkända yrkesorganisationer, kan du vara berättigad att gå in i kursen via universitetets system för erkännande av tidigare lärande.
Internationella Pathways
Om du inte uppfyller kraven på engelska kan du vara kvalificerad till engelska för universitetsstudier.
Avgifter och finansiering
Avgifterna du betalar bestäms oftast av din avgiftsstatus. Vad är min studentavgift status?
Kursavgifter 2018/19
- Hem: £ 1820
- RUK: £ 9250 *
- EU: £ 1820
- Internationellt: 11 500 £
* Totala studieavgifter för RUK-elever som fullbordar en tre eller fyra års examen är begränsade till 27.750 kr. Specifika avgifter är föremål för bekräftelse från den skotska regeringen och kan ändras när bekräftat.
Om du påbörjar dina studier i september 2018 eller januari 2019 är det årliga eller modulavgifter som gäller under din kursperiod. avgifter kan dock ändras. För fullständiga detaljer om hur avgifter kan ändras läs våra avgifter och återbetalningspolicy.
Extrakostnader
Förutom kursavgifter kan du uppleva extra kostnader under din tid på universitetet.
stipendier
Vi tillhandahåller utbildning av hög kvalitet till ett rimligt pris. Som Universitetet för det gemensamma bra, är vi förpliktade att erbjuda tillgänglig högre utbildning för begåvade studenter genom att hålla våra studieavgifter låga och ge ett generöst stipendiumspaket på över 2,5 miljoner pund per år.
Om du har några frågor eller förfrågningar om stipendier som är tillgängliga för 2018/19, är du välkommen att kontakta studentfrågor.
Internationella studentens startdatum
För nya internationella studenter börjar orienteringsevenemang den 14 september 2018 . Denna extra tid är speciellt utformad för att hjälpa nya internationella studenter att bosätta sig i Storbritannien och GCU före starten av generell studentinduktion och undervisning.
Det kommer att finnas en hel del roliga och informativa aktiviteter som äger rum under denna period, inklusive campus och stadsresor, samt välkomna evenemang där du kan träffa andra internationella studenter.
Språkalternativ
Studenter kan studera språkmoduler som en del av denna examen. GCU erbjuder moduler på franska, spanska, tyska och italienska och varje erbjuds på olika nivåer beroende på din bakgrundskunskap.
Studera utomlands
Utbytesmöjligheter är öppna för heltidsstudenter som har fullgjort minst ett studieår (år 3 direkt deltagande studenter måste ha genomfört en termin vid GCU).
Bedömningsmetoder
Vårt sätt att lära, undervisa och utvärdera våra studenter är att anta ett brett spektrum av metoder. Detta garanterar att du får den nödvändiga kunskapen och förståelsen för medievärlden, men utvecklar också dina personliga, intellektuella och överförbara färdigheter.
Nyckeln till våra bedömningsstrategier är att du kommer att tillämpa begrepp och färdigheter istället för att bara skriva om dem, att helt cementera och visa din förståelse. I media-praktikmodulerna kommer exempelvis några av bedömningarna att baseras på din slutprodukt, vare sig det är en kortfilm, ett manus, en PR-kampanj eller en annons som utvärderas. Vi omfamnar helt digital teknik i vår undervisning och lärande och du får praktisk erfarenhet. I Media Analysis kan du till exempel arbeta med våra digitala poetikövningar med hjälp av ramgrunder för att kritisera den audiovisuella kulturen.
Lär ut metoder
De olika inlärnings- och undervisningsmetoderna vi använder är alla utformade för att säkerställa att programmet är både yrkesrelevant och akademiskt utmanande. Våra studenter uppmuntras genom individuella moduler och genom Personal Development Planning-processen för att reflektera över hur deras akademiska och praktiska arbete är relaterat till och informera varandra. Student uppmuntras att utföra yrkeserfarenhet. Vi har ett starkt fokus på anställbarhet och vi arbetar nära med experter från media och kreativa industrier för att erbjuda våra studenter nuvarande perspektiv på arbetsmarknaden.
Våra studenter bedriver praktisk utbildning på branschstandardutrustning för mediapraktik. De stöds av heltidspersonal och gästhandledare från industrin i våra omfattande lokaler, som inkluderar ett pressrum, redaktions- och radiopresentation och produktionssatser samt en tv-studio och ett galleri.
Våra studenter har möjlighet att genomföra en studieperiod utomlands genom internationella utbytesprogram. Upp till en av fem av våra elever har studerat i en period med våra partnerinstitutioner i Europa, Nordamerika och Australien.
Antagningar
Läroplan
Vad du ska studera
År 1
Sändning och onlineproduktion 1, Medieanalys 1, Mediebranscher 1, Sociologiens verksamhet och arbetsplatskultur och beteende
År 2
Media Industries 2, Broadcast och Online Production 2, Introduktion till PR och ett alternativ för Feature Writing and Magazine Journalism eller The Business of Music
År 3
Medieanalys 2, Forskningsmetoder, Enterprise Value Challenge, och alternativmodul inkluderar Creative Advertising, Analysera musikmedia, TV-drama, mellanliggande dramatisk manusförfattning, PR-kampanjer: Planering och förslag och europeisk filmhistoria
År 4
Honours Dissertation and Media Project, ytterligare moduler från ett urval
Stipendier och finansiering
Karriärmöjligheter
Din karriär
Kandidater väljer vidare studier eller karriärer inom de kreativa branscherna. Film- och TV-produktionsroller är populära bland de senaste alumnerna som arbetar för BBC Scotland, STV, Matchlight Productions, och Syco Entertainment. PR är också ett populärt karriärmål, med sista årsstudenter som nyligen accepterade jobb vid Mazda och den skotska regeringen redan före sommarexamen.