BA (Hons) i internationell marknadsföring
GCU - Glasgow School for Business and Society
Nyckelinformation
Campus läge
Glasgow, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 1 820 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Hem / EU-studenter; £ 9250 RUK studenter; 11 500 £ Internationella studenter
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Ackrediterad av: CIM
Genom att kombinera traditionell och digital marknadsföring kommer vårt program att ge dig den kunskap och kompetens som krävs för en framgångsrik karriär lokalt eller globalt. Förutom en grund i verksamheten får du en bra förståelse för specifika aspekter av marknadsföring, vilket leder till ett brett utbud av karriärmöjligheter.
Marknadsföring innebär nästan alla aspekter av en organisation, från reklam, försäljning, marknadsundersökning och ny produktutveckling till skapande, marknadsföring och skydd av ett företags varumärke. Genom att förstå kunder och deras behov och önskemål kan ett företag göra sig själv, sina varor eller sina tjänster oemotståndliga för konsumenterna.
Våra utmärkta branschlänkar ger dig möjligheter att engagera sig i verkliga projekt och fallstudier, genom att praktisera den teori som lärt sig genom programmet. Du kommer att utforska samtida marknadsföring utmaningar och studera marknadsföring discipliner inklusive konsumentbeteende, marknadsföringskommunikation, varumärkeshantering och marknadsundersökningsmetoder, tillsammans med affärsmoduler och valfria moduler från ett brett spektrum av ämnesområden.
Du kan också ta upp en finansierad internationell utbytesplacering för att studera en del av din examen vid ett partneruniversitet.
Din karriär
Kandidater njuter av utmärkta karriärmöjligheter både hemma och utomlands i företagsorganisationer, småföretag och inom den offentliga och tredje sektorn, i en rad marknadsföringsroller. De med ett särskilt intresse eller kreativ känsla kan hitta arbete i fler nischområden som reklam och PR.
Vad du ska studera
År 1
Arbetsplatskultur och beteende, samhällsvetenskapens verksamhet, grunden för marknadsföring, grunden för ekonomistyrning, internationella ekonomiska frågor och utmaningar, valfri modul
År 2
Samhälle, anställbarhet och företag, väsentliga aspekter av att hantera mänskliga resurser, marknadsföring design och kreativitet, brand management, konsument köpbeteende, valfri modul
År 3
Enterprise Value Challenge, Business Research Methods, Internationell Marknadsföringsstrategi, Internationell Marknadsföringskommunikation, Digital Business och Marketing, Valfri modul
År 4
Honours Dissertation, Ändra Perspektiv i International Marketing, Global Brand Marketing, Internationell Reklamsstrategi, Valfri modul
Valfria moduler innefattar dataanalys och social marknadsföring.
Ingångskrav
Alla anmälningskrav som anges här ska användas som en guide och representera det lägsta som krävs för att komma in för inresa. Sökande som gör ett villkorligt erbjudande om en plats kan uppmanas att uppnå mer än vad som anges.
År 1
SQA högre
ABBBB inklusive engelska plus Nat 5 Maths vid C ILC Högre: H1, H2, H3, H3, H3 inklusive engelska på H2 PLUS Maths vid O1
En nivå
BCC PLUS GCSE Maths och engelska på C / 4
ILC högre
H1, H2, H2, H3, H3, inklusive engelska vid H2 eller över PLUS Maths vid O1
IB Diplom
25 poäng måste innehålla matematik
BTEC
Nivå 3 Extended Diploma i relevant ämne på DMM PLUS GCSE Maths och engelska på C / 4
År 3
HND
HND Marketing, HND Advertising, och PR, HND Retail Management eller HND Business med AA i de graderade enheterna.
Andra HND-kvalifikationer kan övervägas
Engelska språket
Akademisk IELTS-poäng på 6,0 (eller motsvarande) med inget element under 5,5.
Observera: Om du är från ett flertalet engelsktalande land kan du inte vara skyldig att ge ytterligare bevis på din engelska språkkunskaper.
ytterligare information
Övriga akademiska och yrkesmässiga kvalifikationer
Varje ansökan till GCU behandlas individuellt. Om du inte har de typiska akademiska behörighetskraven, men kan visa relevant arbetslivserfarenhet och / eller krediter från erkända yrkesorganisationer, kan du vara berättigad att gå in i kursen via universitetets system för erkännande av tidigare lärande.
Internationella Pathways
Om du inte uppfyller kraven på engelska kan du vara kvalificerad till engelska för universitetsstudier.
Avgifter och finansiering
Avgifterna du betalar bestäms oftast av din avgiftsstatus. Vad är min studentavgift status?
Kursavgifter 2018/19
- Hem: £ 1820
- RUK: £ 9250 *
- EU: £ 1820
- Internationellt: 11 500 £
* Totala studieavgifter för RUK-studenter som fullgör en tre- eller fyraårig examen är begränsade till 27750 kr. Specifika avgifter är föremål för bekräftelse från den skotska regeringen och kan ändras när bekräftat.
Om du påbörjar dina studier i september 2018 eller januari 2019 är det årliga eller modulavgifter som gäller under din kursperiod. avgifter kan dock ändras. För fullständiga detaljer om hur avgifter kan ändras läs våra avgifter och återbetalningspolicy.
Extrakostnader
Förutom kursavgifter kan du uppleva extra kostnader under din tid på universitetet.
stipendier
Vi tillhandahåller utbildning av hög kvalitet till ett rimligt pris. Som Universitetet för det gemensamma bra, är vi förpliktade att erbjuda tillgänglig högre utbildning för begåvade studenter genom att hålla våra studieavgifter låga och ge ett generöst stipendiumspaket på över 2,5 miljoner pund per år.
Om du har några frågor eller förfrågningar om stipendier som är tillgängliga för 2018/19, är du välkommen att kontakta studentfrågor.
Internationella studentens startdatum
För nya internationella studenter börjar orienteringsevenemang den 14 september 2018 . Denna extra tid är speciellt utformad för att hjälpa nya internationella studenter att bosätta sig i Storbritannien och GCU före starten av generell studentinduktion och undervisning.
Det kommer att finnas en hel del roliga och informativa aktiviteter som äger rum under denna period, inklusive campus och stadsresor, samt välkomna evenemang där du kan träffa andra internationella studenter.
Språkalternativ
Studenter kan välja att studera språkmoduler som en del av denna examen. GCU erbjuder moduler på franska, spanska, tyska och italienska och varje erbjuds på olika nivåer beroende på din bakgrundskunskap.
Internationell studieutbyte
För att förbättra ditt globala perspektiv kan du lägga till internationell erfarenhet av ditt program genom att välja en studieutbyte med en av våra partnerinstitutioner i Europa, Nordamerika och nya möjligheter i Latinamerika och Asien.
Chartered Institute of Marketing
Det Chartered Institute of Marketing (CIM) är den ledande professionella organisationen för marknadsförare över hela världen och finns för att utveckla marknadsföringen, upprätthålla professionella standarder och förbättra kompetensen hos marknadsföringsexperter.
GCU har gått ihop med CIM för att ge studenterna möjlighet att få professionella kvalifikationer via CIM Graduate Gateway. CIM-kvalifikationer är mycket eftertraktade av arbetsgivare och kartläggs tillsammans med våra egna grader vilket gör att vi utrustade studenter med de bästa möjligheterna till en framgångsrik marknadsföringskarriär.
Bedömningsmetoder
Programmet är ackrediterat av Chartered Institute of Marketing (CIM) som är den professionella kroppen för marknadsföring inom Storbritannien. Det innebär att CIM värderar vårt program och våra kandidater får också delvis undantag från CIM examensexamen. CIM: s diplom leder till medlemskap i CIM och ytterligare möjlighet att få den eftertraktade titeln Chartered Marketer.
Vårt tillvägagångssätt för lärande, undervisning och bedömning är skräddarsydd för marknadsföringssektorns behov. Vi antar ett brett utbud av inlärnings- och undervisningsmetoder för att säkerställa att du får den nödvändiga kunskapen och förståelsen av marknadsföringens globala karaktär samtidigt som du utvecklar dina intellektuella och personliga färdigheter.
Vårt program är utformat för att förbättra våra kandidaters anställbarhet och kompetens med de kompetenser och attribut som arbetsgivare kräver i en global ekonomi och ge dem kunskap, färdigheter och attribut som ansvariga ledare för framtiden.
Våra uppdrag uppmuntrar till utveckling och tillämpning av färdigheter som utvärdering, analys och bedömning inom marknadsföringskontext. Våra Nivå 3-studenter genomför till exempel E-Marketing-modulen, där de efter att ha läst teorin och övningen av internetmarknadsföring, är skyldiga att fungera som "internetmarknadskonsulter". De utvärderar nuvarande internetmarknadsföringskapacitet hos en utvald organisation och gör rekommendationer om hur online marknadsföring kan förbättras. program och våra kandidater får också delvis undantag från CIM examensexamen. CIM: s diplom leder till medlemskap i CIM och ytterligare möjlighet att få den eftertraktade titeln Chartered Marketer.
Vårt tillvägagångssätt för lärande, undervisning och bedömning är skräddarsydd för marknadsföringssektorns behov. Vi antar ett brett utbud av inlärnings- och undervisningsmetoder för att säkerställa att du får den nödvändiga kunskapen och förståelsen av marknadsföringens globala karaktär samtidigt som du utvecklar dina intellektuella och personliga färdigheter.
Vårt program är utformat för att förbättra våra kandidaters anställbarhet och kompetens med de kompetenser och attribut som arbetsgivare kräver i en global ekonomi och ge dem kunskap, färdigheter och attribut som ansvariga ledare för framtiden.
Våra uppdrag uppmuntrar till utveckling och tillämpning av färdigheter som utvärdering, analys och bedömning inom marknadsföringskontext. Våra Nivå 3-studenter genomför till exempel E-Marketing-modulen, där de efter att ha läst teorin och övningen av internetmarknadsföring, är skyldiga att fungera som "internetmarknadskonsulter". De utvärderar nuvarande internetmarknadsföringskapacitet hos en utvald organisation och gör rekommendationer om hur online marknadsföring kan förbättras.
Lär ut metoder
Vi betonar inlärningsmetoder som uppmuntrar dig att aktivt delta, att fungera i team, för att analysera situationer och problem i verkliga livet, att tillämpa etiskt och hållbart affärstänkande och att använda professionella färdigheter för att kommunicera lösningar.
Genom GCULearn, universitetets virtuella inlärningsmiljö, får du tillgång till kursmaterial, läsresurser, bedömningar och feedback online. Använda GCU Learn, du genomför onlineaktiviteter och aktiviteter, lyssnar på podcaster, deltar i diskussionsgrupper online och deltar i bloggar, wikis och Twitter-baserade inlärningsaktiviteter.
Under hela kursen kommer du att engagera dig i levande projekt med branschpartners som ställer in designbroschyrer och ger en-till-en-student feedback.
Internationell utbyte uppmuntras genom formella och informella länkar med lämpliga institutioner, till exempel Amerika - Iowa
Antagningar
Läroplan
Vad du ska studera
År 1
Arbetsplatskultur och beteende, Samhällsvetenskaplig verksamhet, Grunderna för marknadsföring, Grunderna för ekonomisk förvaltning, Internationella ekonomiska frågor och utmaningar, valfri modul
År 2
Samhälle, anställbarhet och näringsliv, Essentials of Management Human Resources, Marknadsföringsdesign och kreativitet, Brand Management, Konsumentköpbeteende, valfri modul
År 3
Enterprise Value Challenge, Business Research Methods, International Marketing Strategy, International Marketing Communications, Digital Business and Marketing, valfri modul
År 4
Honours Dissertation, förändrade perspektiv inom internationell marknadsföring, Global Brand Marketing, International Advertising Strategy, valfri modul
Valfria moduler inkluderar dataanalys och social marknadsföring.
Stipendier och finansiering
Karriärmöjligheter
Din karriär
Kandidater har utmärkta karriärmöjligheter både hemma och utomlands i företagsorganisationer, småföretag och inom den offentliga och tredje sektorn, i olika marknadsföringsroller. De med ett särskilt intresse eller kreativ känsla kan hitta arbete inom mer nischområden som reklam och PR.